![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Een wedstrijdje tussen 2 teams. Hier zijn de deelnemers
Team 1: Jan Verbruggen Peter Janssens Wim Schoeters Wouter De Backer Freddy De Naeyer Jurgen Vercammen Team 2: Joris Fluitontsteking Kees Teelballengezicht Tonnie Emmerkop Freek Spermaslok Fred Kuthoofd Ton Paalzuiger Oei, vergeten te vermelden welk team de Belgen zijn en welk team de Nederlanders!
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 't Is warm he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn Hollanders met een tweede nationaliteit.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou logisch zijn mocht het team met de meeste gekke namen het Nederlandse team zijn. De Nederlanders bedachten zichzelf namelijk met gekke namen om de draak te steken met Napoleons verplichting om een wettelijke achternaam te nemen.
(Of dat dacht ik toch tot ik op zoek ging naar een bron doch hier op uitkwam. ![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Welke sport wordt er trouwens gespeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een geldsport?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Muurklimmen. Eerste prijs is een kroket.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Alhoewel ; de grappigste achternaam die ik ooit gehoord heb was - denk ik- in een aflevering van "afrit 9". Dat is echt al jaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden trouwens. En daar werd een Belg ge-interviewd met de naam: Meneer Platteborze"......Die interviewer zei steeds: Ja meneer Platteborze, wel 15 keer ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte forumgebruikers Dit bericht bevat mogelijks aanstootgevende inhoud. We raden gevoelige lezers aan dit artikel niet te lezen, en eventueel de schrijver ervan op de negeerlijst te plaatsen. Pontifex Geachte heren Een lid van het andere (dikkere, dommere, kleinere, luiere, zwakkere,...) geslacht doet haar geslacht weer alle "eer" aan. Na een dag hard werken zijn alle spieren verzuurd, behalve de lachspieren. Daarom kan een bespottelijke, wijvelijke uitspraak deugd doen. K.D. lacht zich een bult aan de oneindige domheid der wijven (kleine hersenen). "Platteborze" is uiteraard een nevenspelling voor "platte beurs" (in het Algemeen Nederlands) of "platte beurze" (uitspraak in de Vlaamse streektalen). De Middelnederlandse eind -e bleef in de Vlaamse tongvallen bewaard. Dit in tegenstelling tot de Brabantse en Hollandse tongvallen die grotere invloed hadden bij de vastlegging van de Nederlandse eenheidstaal. "Platte beurs" was een meermaals voorkomende benaming voor een herberg. Het woord "beurs", ontlening aan het Latijnse "bursa" (Griekse afkomst), verwijst naar uw geldbuidel. Een herberg was een plek waar de laagste stand der mannen hun geldbuidel aan de drank legen. Een vergelijkbare benaming is bv. "'t Laatste Oordje" (oordje = geldstuk). Goede Vlamingen … echte mannen drinken echter geen geestrijke dranken. De betreffende herbergen zijn inmiddels verdwenen maar de benamingen bleven hier en daar in veld -en wegennamen behouden. Enkele voorbeelden: Platte Beurs te Kruishoutem Plattebeursstraat te Pittem (bij Tielt) Platte Beurze te Wingene een verwaalst voorbeeld: "La Plate Bourse" te Bavinkhove (bij Kassel) Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. Laatst gewijzigd door Pontifex : 10 september 2020 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Zoetemelk. Dat vond ik steeds een schitterende naam. Joop "dope" Zoetemelk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we verder Nederlandse namen verzinnen
Takkie Tietbokser Wuf Kringspierzuiger Pietje (vrouw) Van den Tepelbeyters Sjappie Kroket Hermaantje Kwak-Naastgepist
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel lang geleden, mijn kinderen waren nog klein rinkelde de telefoon.
Ik was aan't koken en zei tegen mijn zoon die toen ongeveer 8j was; Wilt gij even antwoorden en zeggen dat ik er zodadelijk aankom? Ik hoorde zoon "hallo" zeggen, en daarna riep hij hééééééééééééééél luid: mamaaaaaaaaaaaaa, er is ne canard (een eend) aan de telefoon. Ik vroeg, hoezo, ne canard? Zoon: weer hééééééél luid: echt waar mama, hij zei dat hij meneer canard heet. En die praat ZO: kwaak-kwaak-kwaak. Ik liep vlug naar den telefoon en die man zei: Goeienavond mevrouw, ik ben meneer Cannaerts van verzekeringen x. Ik hoorde uw kind zeggen dat er een canard aan de telefoon is maar ik begrijp het hoor. Al mijn vrienden noemen mij de Canard. Ik krijg nog elke keer de slappe lach en zoon ook als we die herinnering bovenhalen! ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag hier gerust mijn "forumnaam" vermelden hoor. NieuwNoors dus. Indien NieuwNoors te moeilijk is : NN. Ik heb daar geen probleem mee. U pretendeert een goede Vlaming te zijn, toch? Goede Vlamingen zijn niet laf maar zeggen vlakaf hun mening. Laat maar zien dat u echt een goede Vlaming bent. Nog een prettige dag verder mevrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Als een nieuw lid van goed Vlaamse strekking vluchtig de berichten in dit overlegoord doorloopt, kan hij enkel het volgende besluiten. In veel berichten worden op aanstootgevende wijze geestrijke drank, vervuilende wagens, vettig of zoet eten en ook tetten met kontjes verheerlijkt. Wanneer deze berichten met de waarheid stroken, zal dit overlegoord ongetwijfeld bijna geen leden met een mooi gespierd lichaam tellen. Dit is jammer! De achternaam "Cannaert", naast Van der Canne, verwijst naar een heerlijkheid "Ter Kanne" te Marke, Kortrijk en Zwevegem. In Marke kan men nog steeds de Cannaertstraat (eertijds: "Kannestraet", "Cannestratken") aantreffen. Met gespierde groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |