Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2020, 06:29   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Controle op mondmaskers (is de overheid zot geworden?)

Groot onderzoek naar kwaliteit mondmaskers

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200913_...it-mondmaskers

Toen het land in crisis verkeerde en er geen mondmaskers voorhanden waren voor verplegend personeel, politie en hulpdiensten, voorzag Tom Gemels deze diensten (GRATIS) van 1,3 miljoen mondmaskers.

Dit dreigt nu als een boemerang in z'n gezicht terecht te komen want de wetgeving, die twee maanden na de feiten in leven geroepen werd, verbiedt het verspreiden van mondmaskers zonder CE label.

In België kun je dus veroordeelt worden voor feiten, gepleegd voor er een wetgeving voor was.
De maskers werden wel voor de verspreiding ervan getest.

Volgens mij deden deze maskers meer af dan de maskers die Maggie De Block liet vernietigen.

Citaat van Tom Gemels:

“Maar zes maanden geleden was die wetgeving er nog niet. Die regelgeving dateert pas van vier maanden geleden. Ik riskeer nu een huizenhoge boete omdat ik toen 100.000 zorgverleners, thuisverplegers, politie-agenten en brandweermannen gratis van mondmaskers heb voorzien. Want alles was toen beter dan geen mondmasker. Ik vond het mijn plicht om hen te helpen. Al mijn maskers zijn geleverd met de juiste douanedocumenten en de testresultaten bevestigden de goede werking”.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 september 2020 om 06:35.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 07:13   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

over welk type maskers praat je?

die voor operaties, die voor covid op de intensieve, de stoffen dingetjes die we in den delhaize opzetten, ...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be