![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er zijn op forum genoeg echte en would-be correctoren en taalfanaten die hier hun capaciteiten zouden kunnen ontplooien als ze dat wilden.
Profiteer ervan Vraag en geef advies Signaleer ergerlijke fouten met hun verbetering (dat laatste onderdeel zal misschien meer succes hebben) Momenteel heb ik zelf geen moeilijkheden Alhoewel ik altijd nog twijfel tussen elucubraties en eculubraties. Ik vergeet het altijd weer en moet het telkens opzoeken. Ik denk dat het elucubratie is. Ja het is elucubratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit K&K (waar het thuishoort
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik verwar soms Yogi met Baloo, of is dat een ander topic ?
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2012 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(niettegenstaande RAF al heel wat serieuze draden van mij daarnaartoe liet verplaatsen) Dit is het geval niet hier. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2012 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Volgens onze onvolprezen VRT achtervolgden 20 politiewagens een voertuig 70 km LANG. Moet het niet zijn: 70 km VER?
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 9 januari 2012 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik erger mij vooral aan het Vlaamse gebruik van het werkwoord "weerhouden" bij sollicitaties.
Iemand "weerhouden" betekent eigenlijk net het omgekeerde: iemand niet selecteren. Als je dan een bericht krijgt in de trant van "proficiat, u bent weerhouden!" of "Helaas, u bent niet weerhouden" klinkt dat toch wel een tikkeltje cynisch... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het suggereert ook heel wat spannende belevenissen in die tijd. 70 km ver beperkt zich tot de loutere afstand. ![]() suggereert ik twijfel altijd suggerreert sugerreert sugereert Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2012 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik ben alleen maar een simpele woordkunstenaar natuurlijk en geen benepen juistschrijver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...one-taal.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() sugerreerd is pas goed fout natuurlijk, want d-t fout
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen moeten ook niet te juist gaan schrijven.
Vb. als iemand zegt "u moeder is een hoer", dan weet je van waar die iemand afkomstig is. En dat vind ik best leuk. (okee, hij/zij mag niet gaan zeggen "aa moeder is een hoer", want dat is er echt wel over ...) edit: anders geformuleerd: het is een leugen vanwege de taalpuriteinen dat de kleinere fouten zouden wijzen op een gebrek aan respect of liefde voor je taal. Het is toch niet omdat u moeder niet kookt gelijk een viersterrenchef, dat zij geen liefde zou hebben voor de kookkunst, laat staan voor wie ze kookt. dank u
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 januari 2012 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens foutloos. Het gaat hier over taaladvies voor wie zulke adviezen wil gebruiken of benutten of geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() benutten ... of .. of ..
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |