![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het blijft me storen dat allerhande mensen, van hoog tot laag, het maar hebben over "geen lock down meer" of "de lock down komt er aan".
Voor mij is er pas een lock down als je opgesloten moet zitten in je huis, en er alleen maar uit mag om: - te gaan werken - te gaan eten kopen, alleen, in de dichtsbijzijnde voedingswinkel. - alle andere winkels, horeca .. noem maar op, blijven gesloten. We naderden in de eerste golf zo'n lock down, maar quasi alleen op het aspect "reizen of zich verplaatsen" (en dan nog: die essentiële verplaatsingen waren nogal breed). Zoiets zie ik niet meer aankomen. Nieuwe maatregelen zullen toegespitst zijn op zaken/elementen/... waar risico is van besmetting van individu naar individu, buiten enige werksfeer om. En wat peinse gij?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge kunt op café zoals altijd ge moet alleen een beetje vroeger gaan en wat wat vroeger naar huis gaan wat net hetzelfde is als wat later binnengaan en wat later buiten waggelen. En dat van die contacten is ook om mee te lachen. Ik ken niemand die daar rekening mee houdt. Niemand heeft me al gezegd sorry Fred ge kunt er niet meer bij want we zijn al met 4 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Wat is nu eigenlijk een 'lock down'?
Webster's 1886: lock-down: a contrivance to fasten logs together in rafting. d.w.z. een middel om een oncontroleerbare massa tot één speelbal te maken.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984 |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar zijn we nu eens geen kloten mee, met uw post, in deze draad.
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eten wordt aan huis geleverd. Bestellen hoeft niet want iedereen krijgt dezelfde dagschotel. Menu wordt bepaald door een onschuldige hand. Drinken 0,0% komt uit de kraan. Enkel wie nog productief is voor de maatschappij mag nog buiten komen, om nuttige bezigheid uit te voeren, maar dan enkel tijdens de kantooruren. Overuren en nachtshifts zijn verboden, zo is er tijdens de dag werk voor iedereen. Maar inderdaad, we leven hier niet in China. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 oktober 2020 om 17:03. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Een lockdown is wat we hier in het begin gehad hebben. Verplicht thuis blijven, op een paar zeer specifieke uitzonderingen na.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heel veel winkels moesten sluiten. Enkel voedingswinkels en dergelijke mochten openblijven. De doe het zelfzaak, de bloemist, de verfwinkel, restaurants... waren allemaal dicht hé. Het is pas vanaf eind april dat er meer en meer winkels terug open mochten. Voor de rest mochten we zelfs de auto niet nemen tenzij het was voor een essentiële verplaatsing. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 oktober 2020 om 17:30. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Als de schoofzak liever aan kloten denkt dan aan een antwoord op zijn vraag, dan is het de schoofzak zijn zaak dat 'm niet verder denkt dan de korte stok aan zijnen zak.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984 |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vicieuze cirkel. Als je me zegt dat jij en uw vrouw de laatste zes maanden enkel onder elkaar zijn gebleven geloof ik u .....maar ik betwijfel dat. Ik zie het bij veel mensen ....ja maar ja dat kan geen kwaad dat is toch familie.....ja maar ze vergeten dat die familie leden op hun beurt weer anderen zien enzovoort.... |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik mag kiezen zou ik toch opteren voor de hevige korte Chinese pijn dan voor de langdurige zeurende pijn die wij nu gaan mogen meemaken. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
NU gaat hier morgen de horeca weer dicht .Het blijft dus sukkelen. Het virus gaat niet meer weg, zolang er geen vaccin is. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen een jaar thuis zetten. Alles aan huis gebracht. Wij mogen alle rekeningen opsturen, zij betalen alles uit de bill en melinda foundation. + intrest. Laat de vervuiler betalen zeggen ze zelf.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 oktober 2020 om 00:00. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen gaat dat natuurlijk veel meer mensen doden dan het virus ooit zou kunnen. Maar hey, we hebben alle rationaliteit toch al overboord gegooid, dus waarom niet. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
Geachte heer
Weet u wat dit is? Een Engels prutswoordje! Goede Vlamingen bevuilen hun wondermooie Nederlandse taal niet met vreemde smetten. Trouwens, er mag nooit meer een afgrendeltoestand ingevoerd worden, onder welke gedaante ook. Met Nederlandstalige groet
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
winkelen enkel en alleen bij de dichtsbijgelegen winkel, buiten wandelen edm max 1 uur, en later slechts buiten per leeftijdscategorie binnen bepaalde vorken van uren. Kinderen mochten bijzonder weinig buiten spelen.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om een voorbeeld te geven buiten mijn gezin: de motoclub heeft alle activiteiten van rijden en vergaderen stop gezet, alhoewel het mogelijk was en is om gezamenlijk tochten te doen, mits wat voorwaarden na te leven. Ik blijf er bij: heel wat mensen doen hun best, maar het zijn alweer een aantal enkelingen die het verbrodden voor de meerderheid. Hoeveel studenten aan univ en hogescholen zijn er in Gent? Zo"n 60.000? Zitten er daar de donderdagavond 1000 van in de beruchte studentenstraat? Of zitten ze alle 60.000 daar?
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn onze goede vrienden sinds jaren.....en ge kunt toch uw kleinkinderen niet weigeren.....of onze buren hebben al zo veel voor ons gedaan....en die mensen zijn clean die gaan amper buiten..Ken je dat ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2020 om 21:27. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen de invulling van die gevallen varieert, afhankelijk van welke gek toevallig de regels mag verzinnen. |
|
|
|
|