![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zoals te verwachten viel, nu gebruiken ze de avondklok niet alleen voor Corona maar ook voor andere zaken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken de achtergrond iets beter.
Willebroek is na 95 jaar puur sos beleid nogal autochtoon arm. Burgemeester Bevers heeft een rooie vlag overgroeid met zwartgroenmeeldauw geërfd, en mag nu proberen die rotte appel naar een gezonde boom te laten groeien.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om overlast door jongeren die de corona maatregelen overtreden. Dit gaat dus niet over het "nieuwe normaal". Dit gaat om lokale maatregelen die nog strenger zijn dan de gangbare federale maatregelen. Voor welke andere zaken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Uit jou artikel lees ik het volgende
Citaat:
Hiervoor hoeven ze niet de avondklok te vervroegen, en daarmee de ganse bevolking te straffen. De daders die zouden ze zwaar moeten straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() dus na gouverneurs en de regering mogen nu zelfs simpele burgemeesters naar willekeur de grondwet overtreden en wetten uitvinden.
ik wist dat we in een dictatuur leefden, maar dit is nog veel erger. dit is feodalisme. iedere burgemeester zijn eigen koninkrijk waar hij de absolute heerser is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kleine terrorisme is komen overwaaien uit de Franse randsteden. Vuilbakken en wagens in brand steken, expres nachtlawaai maken en voor overlast zorgen om de werkende mensen weg te jagen uit hun straten en wijken zodat het getto's worden. Dit zijn geen spelende kinderen. Er zit strategie achter.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu niet komen wenen dat anderen wel hun plicht willen doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt blijkbaar totaal geen probleem met grote groepen mensen vrijheden afnemen en last bezorgen omdat men een probleemgeval niet aankan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De persoonlijke vrijheid houdt op als men andere mensen in gevaar brengt.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 november 2020 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn het de werkelijke daders , opsluiten zonder pardon !! De burgers mogen hier geen slachtoffer van worden !! 2 - Zij die corona doelbewust verspreiden , keihard aanpakken , de slachtoffers moeten helaas in quarantaine !! 3 - Illegale feestvierders oppakken & opsluiten , testen op corona , en sowieso al de opgepakte aanwezige 2 weken in quarantaine !! Als bijkomende straf ivm 2 & 3: In beide gevallen , coronalijken ophalen & begraven , 4 maand lang !! De burgers die zich wel aan de regels houden moeten geen corona opdoen !! Ik wil geen slachtoffer worden van iemand die de coronaregels negeert !! Ik heb persoonlijk geen probleem met de tijdelijke avond- of nachtklok !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 15 november 2020 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de daders moeten worden gestraft is de evidentie zelf. Uiteraard. Noodsituaties. Paniek overal. Daar gaat het om. Het blijft echter allemaal tijdelijk. Laatst gewijzigd door Rudy : 15 november 2020 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het werk dat ik doe maakt dat ik licht bestraald word. Mijn werkgever brengt dus wel degelijk mijn leven in gevaar. Niet veel, maar toch een beetje. Als de experimentator naast mij de bundel opent, dan word ik wat meer bestraald. Dat verhoogt het gevaar voor mijn leven. Niet veel, maar toch een beetje. Er is trouwens niet eens een *absoluut* gevaar om iemand te doden. Want iedereen gaat TOCH dood. Met andere woorden: tussen dit en 150 jaar heeft niemand "extra doden" veroorzaakt. Het ENIGE wat er gebeurt is dat wij allemaal een eindig aantal levensjaren hebben. Hoeveel weten we niet precies, maar we weten wel dat het eindig en begrensd is. Niemand overschrijdt de 150 jaar of zo en dan ben ik ruim. Niemand heeft meer dan 150 levensjaren. Wel minder. Gemiddeld een 80-tal. En het enige wat dus van belang is, is hoeveel levensjaren met welk comfort we kunnen leven en met welk plezier. Anderen nemen er daar wat van weg door hun bestaan, dat is onvermijdelijk. Anderen brengen er ook bij toe, door de geneugten van collectieve vooruitgang en economische, sociale en culturele interactie. Er is dus geen absolute notie van "andermans' leven in gevaar brengen". Er is enkel een notie van HOEVEEL JAREN anderen uw leven inkorten/minder plezant maken en hoeveel jaren maatregelen (zoals vrijheidsbeperking) het leven inkorten/minder plezant maken. Als iemand 10 levensjaren zou verloren hebben door "de vrijheid van anderen", maar als men door het begrenzen van die vrijheid van 1000 anderen elk 2% van het plezier van een levensjaar zou verknoeid hebben, dan heeft men 20 levensjaren verknoeid voor 10 te redden. En is die maatregel negatief. Dat is dan ook de reden waarom globale maatregelen toegepast op iedereen, om een paar probleemgevallen te vermijden, in het algemeen zwaar nefast zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Zo zou het moeten zijn. In werkelijkheid gebeurt het soms andersom. Deze zomer weigerden bezoekers uit het Brusselse in een Oost-Vlaams recreatiedomein ondanks aanmaningen koppig een mondmasker op te zetten. Beslissing van de burgemeester: recreatiedomein enkele weken gesloten. Probleem opgelost. Weliswaar op zijn Belgisch.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of zoals Professor van Noppen stelde. Wie er zijn voeten aan veegt moet dat maar doen maar zou dan wel een papier moeten tekenen dat wanneer hij of zij ziek wordt bereid is om weg te blijven uit het ziekenhuis.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |