Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 14:26   #1
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard Gentse separatist vliegensvlug uitgeleverd aan Spanje

Citaat:
Maria Natividad Jáuregui Espina, die in Gent onder haar Baskische naam Jaione bekend is, zit sinds woensdag in hechtenis in Gent. Agenten van de federale politie zijn rond een uur of vijf haar appartement binnengevallen en hebben haar meegenomen. De belofte om haar een elektronische enkelband aan te doen in afwachting van haar overlevering naar Spanje kon niet worden vervuld omdat zo’n procedure vrij tijdrovend is en het duidelijk was dat Jáuregui Espina vrij snel op een vlucht naar Spanje zou worden gezet....(bron)
De vrouw is een kokkin en woont al tientallen jaren in Gent. België had eerder haar uitlevering twee keer geweigerd. Het is dus onduidelijk wat er nu plots veranderd is. Geen bericht over "nieuwe bewijzen".

Laatst gewijzigd door Tempest : 22 november 2020 om 14:29.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:42   #2
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
De vrouw is een kokkin en woont al tientallen jaren in Gent. België had eerder haar uitlevering twee keer geweigerd. Het is dus onduidelijk wat er nu plots veranderd is. Geen bericht over "nieuwe bewijzen".

Een van moord verdachte terroriste ?
Nou moe....ik zou heel graag hebben dat dergelijke mensen hier niet echt welkom zijn.
Als men zulke creaturen hier toelaat, is men zeer dicht bij het toelaten van koppensnijdende religieuze fanatici of het goedpraten van hondenmoorden joggers.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 15:00   #3
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Nou moe....ik zou heel graag hebben dat dergelijke mensen hier niet echt welkom zijn.
Als men zulke creaturen hier toelaat, is men zeer dicht bij het toelaten van koppensnijdende religieuze fanatici of het goedpraten van hondenmoorden joggers.
Bent u een van die gekken die liever dieren ziet dan mensen ?
Ik vraag me af of die vrouw een eerlijk proces kan krijgen. Hoe gaan ze na zo'n lange tijd nog aan degelijke bewijzen geraken. Getuigenissen van een paar jaar terug zijn niet echt betrouwbaar.
Als ze het gedaan heeft, dan hoort ze daar natuurlijk de gevolgen van te dragen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 15:03   #4
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bent u een van die gekken die liever dieren ziet dan mensen ?
Ik vraag me af of die vrouw een eerlijk proces kan krijgen. Hoe gaan ze na zo'n lange tijd nog aan degelijke bewijzen geraken. Getuigenissen van een paar jaar terug zijn niet echt betrouwbaar.
Als ze het gedaan heeft, dan hoort ze daar natuurlijk de gevolgen van te dragen.
Wie verdacht wordt van een moord, vind ik inderdaad niet echt een lief mens en ja, ik verkies mijn honden boven zulk moordende terroristen.
Ik zou mij echt geen zorgen maken als een koppensnellende religieuze zot standrechterlijk wordt geexecuteerd. En dat geld ook voor andere terroristen. Dus dat eerlijk proces ? Als er bewezen is dat zij de moord heeft gepleegd heeft....
En ze mag blij zijn dat ze in een rechtstaat is terecht gekomen. Zij kan zich nog verdedigen. De slachtoffers van dergelijke religieuze of nationalistische fanatici hebben die kans niet meer.
Oud 22 november 2020, 15:05   #5
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze koppen van (ongelovige) mensen doorsnijden in naam van één of andere God, dan is er geen probleem, want dat zijn gegarandeerd potentiële linkse stemmen.
Oud 22 november 2020, 15:13   #6
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als ze koppen van (ongelovige) mensen doorsnijden in naam van één of andere God, dan is er geen probleem, want dat zijn gegarandeerd potentiële linkse stemmen.
Waar haalt u dat dat geen probleem is ?
Religieus terrorisme en nationalistisch terrorisme hoeven voor mij niet echt van elkaar onderscheiden te worden.
Ze zijn beiden verwerpelijk en afstotelijk.

Of moeten wij dat nationalistisch moorden als geen probleem gaan zien omdat het in Vlaanderen gegarandeerd potentieel rechtse stemmen zijn ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 november 2020 om 15:14.
Oud 22 november 2020, 15:46   #7
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haalt u dat dat geen probleem is ?
Religieus terrorisme en nationalistisch terrorisme hoeven voor mij niet echt van elkaar onderscheiden te worden.
Ze zijn beiden verwerpelijk en afstotelijk.

Of moeten wij dat nationalistisch moorden als geen probleem gaan zien omdat het in Vlaanderen gegarandeerd potentieel rechtse stemmen zijn ?
Welke nationalistische moorden? Die van Zaventem of die van Maalbeek? die in NIce of die in de Bataclan? Die op Pim Fortuyn of die op Theo Van Gogh? Of die van Barcelona, Londen of New-York?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 november 2020 om 15:49.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 16:04   #8
Tempest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wie verdacht wordt van een moord, vind ik inderdaad niet echt een lief mens en ja, ik verkies mijn honden boven zulk moordende terroristen.
Ik zou mij echt geen zorgen maken als een koppensnellende religieuze zot standrechterlijk wordt geexecuteerd. En dat geld ook voor andere terroristen. Dus dat eerlijk proces ? Als er bewezen is dat zij de moord heeft gepleegd heeft....
En ze mag blij zijn dat ze in een rechtstaat is terecht gekomen. Zij kan zich nog verdedigen. De slachtoffers van dergelijke religieuze of nationalistische fanatici hebben die kans niet meer.
Dit is het tegenoverstelde: de misdaad dateert van 1981. Het moord leek opgelost en haar zaak geseponeerd. Jaren lang was ze dus nooit niet eens een verdachte geweest. Vervolgens is ze naar België gekomen -- niet gevlucht of ondergedoken maar gewon verhuisd. Haar zaak dateert van rond 2001............ dat komt overeen met 9/11 (er kwamen heel veel nieuwe regeltjes in Spanje). Daarna werd ze twee keer aangehouden, en twee keer vrijgelaten door Belgie - gerecht blijkbaar niet overtuigd van de Spaanse zaak - het leek gewoon op een "post nine eleven" opkuis/afrekening: de losse eindjes aan elkaar knopen aangezien er geen enkel ander ex-lid van ETA meer vrij rondloopt... met uitzondering van haar
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 22 november 2020 om 16:12.
Oud 22 november 2020, 16:33   #9
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Welke nationalistische moorden? Die van Zaventem of die van Maalbeek? die in NIce of die in de Bataclan? Die op Pim Fortuyn of die op Theo Van Gogh? Of die van Barcelona, Londen of New-York?
Ik had het al langer door, u,lijkt de wereld niet echt te begrijpen en haalt dus alles door elkaar.
Arme man. Moet vreselijk zijn.
Oud 22 november 2020, 16:50   #10
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het al langer door, u,lijkt de wereld niet echt te begrijpen en haalt dus alles door elkaar.
Arme man. Moet vreselijk zijn.
Spreek voor jezelf en beantwoord zelf de vraag of het vreselijk is om zich zo te laten bedonderen door onze regimemedia...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:01   #11
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Spreek voor jezelf en beantwoord zelf de vraag of het vreselijk is om zich zo te laten bedonderen door onze regimemedia...
ETA, an acronym for Euskadi Ta Askatasuna ("Basque Homeland and Liberty" or "Basque Country and Freedom"), was an armed leftist Basque nationalist and separatist organization in the Basque Country (in northern Spain and southwestern France).
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:12   #12
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
ETA, an acronym for Euskadi Ta Askatasuna ("Basque Homeland and Liberty" or "Basque Country and Freedom"), was an armed leftist Basque nationalist and separatist organization in the Basque Country (in northern Spain and southwestern France).
En nu, na hier tien jaar zonder de minste incidenten gewoond en geleefd te hebben zou ineens de hoogdringendheid moeten ingeroepen worden???
Oud 22 november 2020, 17:18   #13
DucDEnghien

Standaard

Niemand heeft de hoogdringendheid ingeroepen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:26   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Dat gezegd, 40 jaar later ben je wel een ander persoon he.

Dat moet wereldvreemd zijn. Denk even na over wat je 40 jaar geleden zou kunnen gedaan hebben, en hoe je daar nu verantwoording zou moeten voor afleggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:29   #15
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Niemand heeft de hoogdringendheid ingeroepen.
Zelfs die moeite gelonen ze zich niet meer...
Oud 22 november 2020, 18:15   #16
Tempest
Gouverneur

Standaard

Geland

Oud 22 november 2020, 18:18   #17
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Als het over politiek gaat in Spanje moet je daar niet op een eerlijk proces rekenen.
Maar zo is België alvast van de verantwoordelijkheid af.
Moesten ze nu eens even accuraat zijn met koppensnellers en hun IS collega's dat zou pas geloofwaardig zijn.
Oud 22 november 2020, 19:43   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als het over politiek gaat in Spanje moet je daar niet op een eerlijk proces rekenen.
Maar zo is België alvast van de verantwoordelijkheid af.
Moesten ze nu eens even accuraat zijn met koppensnellers en hun IS collega's dat zou pas geloofwaardig zijn.
Wat een schrijnende onwetendheid... België mag dan wel maar een voorschoot groot zijn, we staan in europa vooraan de rij met het meeste aantal vervolgde én veroordeelde IS en andere salafistische terroristen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 19:48   #19
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat een schrijnende onwetendheid... België mag dan wel maar een voorschoot groot zijn, we staan in europa vooraan de rij met het meeste aantal vervolgde én veroordeelde IS en andere salafistische terroristen.
Eigenlijk is dit weer een totaal ongeloofelijke draad.
Een moordende terroriste wordt een Gentse separatiste...u moet maar durven.
Bovendien pleiten mensen om deze moordenaares (OK, laat ons de rechtspraak afwachten) gewoon gerust te laten. Na 40 jaar zou men een ander mens zijn.
Dus de maloten die pleiten om deze gevaarlijke terroriste gerust te laten zouden dat ook doen moest de koppensneller van Parijs kunnen wegkomen zijn en zich 40 jaar hebben kunnen verbergen ?

Ik ben blij dat het Belgische gerecht eindelijk zijn verantwoordelijkheid neemt en deze moordenares (oeps, nu doe ik het weer...) uitlevert aan Spanje. Spanje dat volgens mij een zeer opbouwende en positieve rechtspraak heeft als het op geschifte en doortrapte splitsers op aan komt. Ze zullen wel weten wat ze daar moeten aanvangen met deze vrouw. En ik heb alle vertrouwen in het Spaanse gerecht.
Oud 22 november 2020, 21:25   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
...
Dan heb je de zaak echt niet goed gevolgd.

(niet dat ik akkoord ben met de uitlevering, met de gegevens die ik tot nu toe wel in de pers heb kunnen lezen,
want ik vermoed dat ze wel degelijk onmenselijk behandeld zal worden in Spanje - tegelijk weet ik niet welke zekerheden men verkregen heeft daaromtrent -.
Een zekerheid meen ik, heeft men al niet gekregen: dat zij haar straf zou mogen uitzitten in Baskenland. Die monsters van de Spaanse repressie zetten hun eta-gevangenen liefst zo ver als mogelijk van het Baskenland, zodat familieleden gekloot worden met verre reizen. Bovendien verhuizen ze die gevangenen vaak, zonder iets te zeggen, zodat familieleden vaak een 1000 km reis enkele rit gemaakt hebben voor nougabollen ...)

Wat ik ook niet aanvaard, is dat zij bestempeld wordt als moordenares.
Zij was een soldaat, een lid van het bevrijdingsleger, in een burgeroorlog met de Franquistische bezetter.
Zij heeft wel een mens mee helpen vermoorden. Dat had anders gekund.

Ik had liever gezien dat ze door een internationale rechtbank beoordeeld werd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be