Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2020, 21:17   #1
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Strenge controles op naleven coronamaatregelen

Niemand ontsnapt nog aan een boete! Het moge duidelijk zijn: wie de strenge coronamaatregelen overtreedt, zal het voelen. De politie controleert al fors - tot nu schreven ze al 143.000 pv’s uit - en voert die inspanning nog op. Dat verzekerde Justitieminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld) en minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) zondag. “De maatregelen zijn er om nageleefd te worden, niet om er via achterpoortjes aan te ontsnappen.”

Wie zal dat allemaal innen? Laten voorkomen op het gerecht zodat een onpartijdige rechter over de elke individuele schuldvraag kan beslissen, zal wellicht het gevolg zijn.

Laatst gewijzigd door fcal : 1 november 2020 om 21:18.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:30   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mevrouw Verlinden heeft zich ondertussen al laten opmerken door ,inmiddels werelwijd bekend geraakte,domme opmerkingen (die tuintoegang gaat de geschiedenis in.... ) en blijkbaar ook iets over de politie die,ter naleving van de sanitaire wetgeving niet zou mogen binnengaan in privé-plaatsen.

Jammer genoeg heeft de politie dat recht onder de huidige wetten WEL,en doen ze het ook...

Het politiekorps van Antwerpen bijvoorbeeld heeft het al enkele dagen druk met hier,daar en ginder privé-feestjes en bijeenkomsten stil te leggen.Er wordt overigens geen voorstel tot minnelijke schikking meer gedaan,het proces verbaal gaat naar de rechtbank en het zal voor alle betrokkenen een duur grapje worden.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201206_94620730

De burgemeester van Antwerpen zal zich hiermee niet populair maken vrees ik,maar de wet is de wet .....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2020 om 18:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:39   #3
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mevrouw Verlinden heeft zich ondertussen al laten opmerken door ,inmiddels werelwijd bekend geraakte,domme opmerkingen (die tuintoegang gaat de geschiedenis in.... ) en blijkbaar ook iets over de politie die,ter naleving van de sanitaire wetgeving niet zou mogen binnengaan in privé-plaatsen.

Jammer genoeg heeft de politie dat recht onder de huidige wetten WEL,en doen ze het ook...

Het politiekorps van Antwerpen bijvoorbeeld heeft het al enkele dagen druk met hier,daar en ginder privé-feestjes en bijeenkomsten stil te leggen.Er wordt overigens geen voorstel tot minnelijke schikking meer gedaan,het proces verbaal gaat naar de rechtbank en het zal voor alle betrokkenen een duur grapje worden.

De burgemeester van Antwerpen zal zich hiermee niet populair maken vrees ik,maar de wet is de wet .....
Zijt ge daar zeker van?

Citaat:
Heeft de politie geen huiszoekingsbevel? Dan moet je ze niet binnenlaten. Een huiszoeking met bevel van de onderzoeksrechter kan enkel tussen 5 uur 's morgens en 9 uur 's avonds.

De politie kan naar jou komen om iets af te geven, of informatie te vragen, misschien om iets te controleren.
Zonder huiszoekingsbevel in deze gevallen:

De politie mag wel binnen zonder huiszoekingsbevel, en op elk uur van de dag bij:

Betrapping op heterdaad
Brand
Ontploffing
Overstroming
Als iemand van binnen om hulp vraagt
bron: https://www.watwat.be/politie/mag-de...s-binnen-komen

Ik denk dus niet dat ze zomaar binnen mogen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 december 2020 om 18:40.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:41   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Niemand ontsnapt nog aan een boete! Het moge duidelijk zijn: wie de strenge coronamaatregelen overtreedt, zal het voelen. De politie controleert al fors - tot nu schreven ze al 143.000 pv’s uit - en voert die inspanning nog op. Dat verzekerde Justitieminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld) en minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) zondag. “De maatregelen zijn er om nageleefd te worden, niet om er via achterpoortjes aan te ontsnappen.”

Wie zal dat allemaal innen? Laten voorkomen op het gerecht zodat een onpartijdige rechter over de elke individuele schuldvraag kan beslissen, zal wellicht het gevolg zijn.
Maar nee gij.
Dat zijn vastgestelde bedragen die via gasboetes geïnd worden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:47   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zijt ge daar zeker van?

De Wever beroept zich op een wet ivm de openbare gezondheid waardoor de politie ook kan binnenkomen zonder toestemming.
Oud 6 december 2020, 18:48   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De Wever beroept zich op een wet ivm de openbare gezondheid waardoor de politie ook kan binnenkomen zonder toestemming.
Die wet zal er wel zijn.
Oud 6 december 2020, 18:49   #7
pajoske

Standaard

Citaat:

De burgemeester van Antwerpen heeft bij het begin van de pandemie het slechte voorbeeld gegeven. Hij moet nu niet verbaasd zijn dat zijn stadsgenoten het ook niet zo nauw nemen.
Oud 6 december 2020, 18:49   #8
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Die wet zal er wel zijn.
Ik denk alleen in zijn fantasie.
Oud 6 december 2020, 18:50   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Stel dat een agent die naar de WC moet bij u aanbelt ,
en u laat hem niet binnen , ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 december 2020 om 18:50.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:59   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt ge daar zeker van?

Ik snuffel even rond op de site van de Antwerpse Politie.....U hebt waarschijnlijk gelijk in deze dat de politie moet reageren op een klacht en dan ter plaatse ,wegens sterke aanwijzingen ,desnoods binnenvalt....

https://www.politieantwerpen.be/news...ockdownfeestje

feestjes.......lawaaihinder.......aanleiding voor het verschijnen van politie......sterk vermoeden van het samenscholingsverbod ......bingo....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 19:00   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij laat deze wet toch toepassen door de agenten.
Verleden week op dat Joods feest, deze week op verschillende plaatsen.
Oud 6 december 2020, 19:02   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snuffel even rond op de site van de Antwerpse Politie.....U hebt waarschijnlijk gelijk in deze dat de politie moet reageren op een klacht en dan ter plaatse ,wegens sterke aanwijzingen ,desnoods binnenvalt....

feestjes.......lawaaihinder.......aanleiding voor het verschijnen van politie......sterk vermoeden van het samenscholingsverbod ......bingo....
Sterk vermoeden van samenscholingsverbod.
Als er 20 wagens voor één deur staan of er klinkt muziek en andere geluiden tot op de straat, dan kan / mag de politie aanbellen.
Oud 6 december 2020, 19:03   #13
pajoske

Standaard

Citaat:

idd

In Maasmechelen stond de politie op de uitkijk. Toen ze een aantal mensen zagen buitenkomen gingen ze binnen. Dat lijkt me te vallen onder 'betrapt op heterdaad'. Muziek die wat hard staat lijkt mij zwak als bewijs.
Oud 6 december 2020, 19:06   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd

In Maasmechelen stond de politie op de uitkijk. Toen ze een aantal mensen zagen buitenkomen gingen ze binnen. Dat lijkt me te vallen onder 'betrapt op heterdaad'. Muziek die wat hard staat lijkt mij zwak als bewijs.
Als bewijs geldt alleen de vaststelling.
Maar luide muziek kan het vermoeden oproepen dat er een feestje bezig is.
De politie kan dan aanbellen en vragen of ze even binnen mogen kijken.

Bij weigering, kan heel snel iets ondernomen worden.
Oud 6 december 2020, 19:07   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als De Wever dat zo zegt, en als zijn commissaris het zo aanneemt, dan mag je zeker zijn dat het afgetoetst is met de procureur.
Ik acht het perfect mogelijk dat andere procureurs voorzichtiger zijn en vragen dat zij eerst telefonisch gecontacteerd worden om de uitleg van de flikken ter plaatse te horen.

Maar het is wel duidelijk, net zoals in mijn draad over het politieoptreden bij uitvaartplechtigheden waar teveel volk aanwezig is: als je het niet handhaaft, dan zit het spel binnen de kortste keren op de wagen.
En het spel op de wagen betekent: meer besmettingen, langere miserie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 19:09   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als De Wever dat zo zegt, en als zijn commissaris het zo aanneemt, dan mag je zeker zijn dat het afgetoetst is met de procureur.
Ik acht het perfect mogelijk dat andere procureurs voorzichtiger zijn en vragen dat zij eerst telefonisch gecontacteerd worden om de uitleg van de flikken ter plaatse te horen.

Maar het is wel duidelijk, net zoals in mijn draad over het politieoptreden bij uitvaartplechtigheden waar teveel volk aanwezig is: als je het niet handhaaft, dan zit het spel binnen de kortste keren op de wagen.
En het spel op de wagen betekent: meer besmettingen, langere miserie.
Klopt. De Wever zei ook dat de procureur op dezelfde golflengte zat.
Oud 6 december 2020, 19:24   #17
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt. De Wever zei ook dat de procureur op dezelfde golflengte zat.
Er is sprake van willekeur als burgmesters de wet naar eigen goeddunken kunnen interpreteren. Ik huiver voor een land waar politie zonder enig bewijs zomaar privévertrekken kan betreden. Of er corona is of niet.
Oud 6 december 2020, 19:33   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die wet is er.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 19:34   #19
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die wet is er.
Dan kan u mij zonder twijfel een link geven naar die wet.
Oud 6 december 2020, 19:50   #20
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, maar wat wettelijk mag of niet mag daar trekken ze zich niets meer van aan.

Sommige beseffen nog altijd niet wat er gebeurt is de laatste maanden. De democratie is afgeschaft, de grondwet is afgeschaft, de burgerrechten zijn afgeschaft, de overheid is niet langer door enige wet beperkt in de maatregelen die ze kunnen nemen, en de politie is niet langer beperkt in hun bevoegdheden.

Op dit moment wonen we juridisch gezien in een middeleeuws feodaal land. Zelfs in dictaturen als china of noord korea moet men de wet aanpassen vooraleer iets te veranderen. Hier doet men gewoon alsof de wet niet bestaat.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be