![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() NRC Handelsblad berichtte op 17 juli 2012 het volgende:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Liège is dat allang zo. Neem als voorbeeld Cora Rocourt. Mogen die geen folder aanbiedingen in het Nederlands meer drukken en verspreiden ? U zou er een rare wereld van maken....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af of het TAK en consoorten even heftig reageren op het gebruik van Engels in reclame's, slogans en zo meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet komen zeveren. BHV is gesplitst. Zowel het gerechterlijk arrondissement als het kiesarrondissement. Dat is wat wij vroegen. En BHV werd gesplitst zonder Brusselse corridor en zonder de benoeming van de Franstalige burgemeesters. Dat is ook hetgeen wij vroegen. Het is m.a.w. een zuivere splitsing. En het is een splitsing gerealiseerd door verantwoordelijke partijen, dus zonder de Vlaams-nationalisten die steeds weer aan de kant bleven staan. And that's all there is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kindje, ga eens met je blokjes spelen. Je probeert je weer te moeien met iets waarover je niks weet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt het hier over tegenargumenten kindje. Tegenargumenten impliceert dat er argumenten gegeven werden. Waar staan uw argumenten kindje?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Snapt u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() TAK mag zich inderdaad meer richten op die andere taal die vooral door de middenstand op ergerniswekkende wijze wordt 'geëtaleerd'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() U bent weeral niet complimenteus met betrekking tot de aard van dit forum, m'n beste.
![]() Citaat:
Zo bezien heeft de PS-propaganda succes gehad bij u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan is mijn donatie aan TAK afgelopen maart in Antwerpen tijdens het ANZ niet voor niets geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ik merk daar eerlijk gezegd niet veel van. Dat Engels wordt immers in gans Vlaanderen veelvuldig gebruikt. Ik heb nog nooit een actie van het TAK hier in mijn streek gezien daartegen.
Het enige wat ik gezien heb zijn acties tegen het frans: in vlaams-brabant, in de grensstreek met frankrijk, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de Franstaligen redelijk werden zouden er tegen hen ook geen acties meer nodig zijn.
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil met het Frans is dat een Franse inwijkeling er voortdurend aan herinnerd moet worden dat hij in Vlaanderen woont en dat het officiëel Nederlandstalig gebied is. Bovendien zijn er teveel Franstaligen die dat niet willen erkennen met een "on est quand même en Belgique" obsessie. Bij Chinees-, Engels- en Russischtaligen heb ik zoiets nog nooit vastgesteld. Daarom vind ik acties tegen Franstaligheid wel zinvol. Als Belgische Franstaligen van hun superioriteit/luiheidsgevoel af zouden kunnen stappen zouden die acties voor mij ook niet meer hoeven.
![]() |