![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe heeft u ze het liefst? Roereieren? Omelet? Spiegelei? Of iets anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig variantes die ik niet lust.
Rauw of rot laat ik wel aan me voorbij gaan, daar niet van. En natuurlijk, ik spreek over kippeneieren, alhoewel kwartel, eenden of ganzenei ook nog kunnen. Struisvogelei wil ik nog wel eens proberen.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roereieren met ontbijtspek. Eerst het spek wat laten sudderen en dan de geklutste eieren erover. Nauwkeurig volgen want ik wil geen uitgedroogde omelet door de pan te lang op het vuur te laten staan. De eieren moeten net gestold en dus nog zacht zijn. Daarna laat ik het geheel uit de pan op een flinke snede brood glijden.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad óók superlekker. De versnipperde uitjes net wat glazig laten worden... Doet mij terugdenken aan mijn jeugdjaren in West-Vl. waar “eijern mè andjoens” erg geapprecieerd werden.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Au bain Marie, al dan niet van de koster.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spiegelei, met een reepje spek der bij
En... een snuifje curry op de dooier. Op een zacht vuurtje en op het einde eventjes een deksel op de pan, dan is de dooier ook warm van binnen (maar hij moet wel 'lopend' blijven als je er nadien met een boterham in sopt) Wreed lekker !
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 9 januari 2021 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op de wijze van een F-16 die zijn afterburner doet gloeien om een mig 29 in de pan te bakken. ![]() ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 januari 2021 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor gevorderden: virgin boy eggs.
![]()
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vogelnestje, met lopende dooier.
Gehakt mengen met ei en paneermeel, zodat het goed plakt. Eitje bevriezen in de diepvriezer. Als het goed bevroren is, uit de vriezer halen en de eierschaal verwijderen. Het bevroren ei omwikkelen met gehakt. Baken in de frietketel. Het eiwit stolt door de temperatuur, terwijl de dooier nog heerlijk lopend is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarmee meteen genoeg argumenten zijn gegeven om de Dietsche gedachte te verwerpen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Smaakgewijs een afknapper. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 9 januari 2021 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roerei:
boter niet te bruin laten worden. Eitjes in de pan doen. Kruiden met peper en zout. Eitjes even laten bakken. Eitjes kapot kloppen. Zo krijg je heerlijke stukjes wit en geel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pannenkoeken
1kg bloem 12 eitjes 2 liter melk Goed onder elkaar zetten en dan maar smullen. PS: geen suiker toevoegen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tja , eikes in zeik koken ![]() ![]() Spiegeleitjes met zwarte peper & zout met kaas & hesp of ham of spek belegd op een broodje , al dan niet met groenten ![]() Gekookt eitje , koud of warm met kippenkruiden ![]() Vogelnestjes in licht pikante tomaten- of paprikasaus ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |