Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2021, 10:55   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vaccins beschermen amper of niet.

Ik had het wel al wat verwacht. Die vaccins gaan alleen dienen om de Farma bonzen nog wat rijker te maken. Ze zullen amper beschermen. Ook in Israël blijven de besmettingen oplopen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210120_93116574
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:01   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik had het wel al wat verwacht. Die vaccins gaan alleen dienen om de Farma bonzen nog wat rijker te maken. Ze zullen amper beschermen. Ook in Israël blijven de besmettingen oplopen.

Ten eerste, het is niet 1 weekje na uw eerste spuit dat je totaal immuun bent. Ten tweede, het is niet omdat je gevaccineerd bent dat je niet drager van het viru kan zijn.

Wat van belang is, is om na te gaan hoeveel zwaar zieken en doden er zullen vallen.

Echter, als men NU een grote besmetting vaststelt, dan is die waarschijnlijk simultaan gebeurd met de vaccinatie campagne...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:02   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, te kort door de bocht.

Het vaccin werkt pas optimaal een 2-tal weken na de tweede prik. Zover zijn we dus nog niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:20   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, te kort door de bocht.

Het vaccin werkt pas optimaal een 2-tal weken na de tweede prik. Zover zijn we dus nog niet.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik begin er minder en minder in te geloven. En ik heb de indruk dat de virologen er ook ernstige twijfels bij hebben.

Ik lees te veel dat we er nooit meer zullen vanaf geraken.....Ooit misschien wel maar dat zal dan waarschijnlijk niet voor 2027 zijn .
Oud 20 januari 2021, 11:21   #5
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik begin er minder en minder in te geloven. En ik heb de indruk dat de virologen er ook ernstige twijfels bij hebben.

Ik lees te veel dat we er nooit meer zullen vanaf geraken.....Ooit misschien wel maar dat zal dan waarschijnlijk niet voor 2027 zijn .
Ik heb meer vertrouwen in het vaccin van Johnson & Johnson.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:21   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ten eerste, het is niet 1 weekje na uw eerste spuit dat je totaal immuun bent. Ten tweede, het is niet omdat je gevaccineerd bent dat je niet drager van het viru kan zijn.

Wat van belang is, is om na te gaan hoeveel zwaar zieken en doden er zullen vallen.

Echter, als men NU een grote besmetting vaststelt, dan is die waarschijnlijk simultaan gebeurd met de vaccinatie campagne...
Er zouden er toch al een paar zwaar ziek zijn. Dus neen ik geloof niet in die vaccins.
Oud 20 januari 2021, 11:22   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik heb meer vertrouwen in het vaccin van Johnson & Johnson.
Wel ik in feite ook. Die nemen blijkbaar ook meer hun tijd.
Oud 20 januari 2021, 11:29   #8
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
De dag dat we collectief beslissen dat we er vanaf zijn zijn we er gewoon vanaf he.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:32   #9
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel ik in feite ook. Die nemen blijkbaar ook meer hun tijd.
Die test personen zijn in Juli al ingespoten. Al de tijd erna is voor de studie. Er is dus niks meer verandert aan het vaccin zelf sindsdien. Ik snap wel niet waarom de studie daar veel meer tijd in beslag neemt dan Pfizer.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:33   #10
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

natuurlijk gaat covid19 endemisch worden, zoals alle andere coronavirussen. De vraag is dan ook waar wij, als maatschappij, de lijn gaan trekken, en zeggen voila, dit is het, business as usual vanaf nu
Oud 20 januari 2021, 11:34   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
natuurlijk gaat covid19 endemisch worden, zoals alle andere coronavirussen. De vraag is dan ook waar wij, als maatschappij, de lijn gaan trekken, en zeggen voila, dit is het, business as usual vanaf nu
Dat wordt hoe langer hoe moeilijker. Hoe meer je het kot kapot geklopt hebt omdat er muizen rondlopen, hoe moeilijker het is om te zeggen nadien "we zullen maar met de muizen leven he". Dat kan pas na het instorten van het systeem dat op muizen klopt.
Oud 20 januari 2021, 11:36   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

De vraagn die ik mij ook stel. Die wachtrijen zijn dat geen potentiele infectiehaarden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 11:41   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De vraagn die ik mij ook stel. Die wachtrijen zijn dat geen potentiele infectiehaarden ?
Het is in elk geval een manier om "dubbel" te vaccineren: U een vaccin zetten en U besmetten tegelijkertijd. Misschien dat het vaccin genoeg werkt om er niet zwaar ziek van te worden, en je hebt tevens een veel bredere anti lichamen basis !
Oud 20 januari 2021, 11:44   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Die test personen zijn in Juli al ingespoten. Al de tijd erna is voor de studie. Er is dus niks meer verandert aan het vaccin zelf sindsdien. Ik snap wel niet waarom de studie daar veel meer tijd in beslag neemt dan Pfizer.
Dat zal wel een reden hebben. En misschien een hele goede.
Oud 20 januari 2021, 11:46   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De dag dat we collectief beslissen dat we er vanaf zijn zijn we er gewoon vanaf he.
Nog terugdraaien wat we (de ganse wereld) een jaar geleden zijn begonnen zal niet meer lukken. Die trein kan je niet meer stoppen. Misschien zal hij beginnen afremmen in 2027.
Oud 20 januari 2021, 11:48   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als we iedere persoon op afspraak moeten vaccineren in een afgesloten ruimte zijn we in 2087 nog niet rond.
Oud 20 januari 2021, 12:09   #17
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De uitbrak is begonnen net na de eerste inenting wat er op wijst dat het virus al aanwezig was vóór de vaccinatie.

Het was ook nog maar de eerste spuit en het vaccin werkt pas optimaal een 10 dagen na de tweede spuit.

Maw, de titel van je draad is een voorbarige conclusie.
Oud 20 januari 2021, 12:23   #18
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Mag ik vragen aan de voorstanders van vaccinatie welk nut zij zien in eender welk vaccin, een preventiemiddel tegen een ziekte waardoor een gezond mens het risico loopt om nét ziek te worden door dat vaccin of/en de onbekende nevenwerkingen?
Je bent gezond en je wordt dan ziek door een preventiemiddel dat je zou moeten beschermen tegen die ziekte...huh?
Logica?

Het griepvaccin is meteen het geschikte voorbeeld: je kunt nog griep krijgen na de griepprik. Wat is dan het nut van de preventieve griepprik die je zou moeten beschermen tegen griep?
Dan loop je net het risico als gezonde mens om ziek te worden.
En als je dan beweert dat de vectorenvaccins, zoals tot nog toe, beperkte immuniteit moeten opwekken door het afweersysteem te triggeren voor de opbouw van antilichamen door het verzwakte virus in het vaccin, dan kun je stellen dat je zo nét besmet wordt met het virus waartegen je het vaccin krijgt?
Het nut van preventie is dan nihil...je neemt ook geen pijnstiller voor een pijn die mogelijk, ooit en misschien nooit zal komen...?

Geen wetenschapper in de hele wereld heeft de veiligheid en werking van eender welk vaccin ooit al kunnen bewijzen met wetenschappelijke feiten, nog nooit.

En met dit nieuwe soort mRNA vaccins, zoals het pfizer vaccin, wordt nog een stap verder gegaan: het verandert het menselijk DNA, het is nog nooit gebruikt op de mens en is dus in wezen experimentele, genetische manipulatie waarvan de gevolgen en nevenwerkingen totaal onbekend zijn.
De hele wereldbevolking wordt zo proefkonijn voor de farmaceutica die er ook nog miljardenwinsten mee maken terwijl ze elke aansprakelijkheid voor de hun onbekende nevenwerkingen bij het vrijwillige proefkonijn leggen.
Eigen risico en dus eigen schuld, dikke bult.
En dat enkel om onnodige, onwéttige (controle!)maatregelen te kunnen opheffen en terug het normale leven te mógen hervatten?
Onwettig omdat nog geen énkele regering de medische noodzaak voor deze noodmaatregelen, bedoeld voor dodelijke bedreigingen zoals ebola, nog heeft bewezen met wetenschappelijke feiten. Dat maakt deze maatregelen niet enkel buitenproportioneel maar zelfs onwettig.

Bovendien heeft de staat noch de bevoegdheid noch het récht om zich te bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de individuele burgers, er wordt inbreuk gepleegd op de grondwettelijke- en ménsenrechten van zelfbeschikking van burgers over hun eigen gezondheid en lichaam met gedwongen vaccinatie door uitsluiting van de maatschappij zoals nu al met een aangekondigde vaccinatiepas om nog met het vliegtuig te kunnen reizen!
Wetgevers worden verkozen om het maatschappelijk leven in goede banen te leiden en te BESTUREN en tot die taak behoort niet de burgers op te leggen welke vaccins/medicijnen ze zouden moeten nemen, die beslissing hoort enkel en alleen aan élk individu zelf.
Oud 20 januari 2021, 12:26   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we iedere persoon op afspraak moeten vaccineren in een afgesloten ruimte zijn we in 2087 nog niet rond.
Gewoon een winkelkar nemen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 12:30   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De uitbrak is begonnen net na de eerste inenting wat er op wijst dat het virus al aanwezig was vóór de vaccinatie.

Het was ook nog maar de eerste spuit en het vaccin werkt pas optimaal een 10 dagen na de tweede spuit.

Maw, de titel van je draad is een voorbarige conclusie.
En toch heb ik de indruk dat alle hoop stilaan aan het wegzinken is.....bij de bevolking en bij de wetenschap.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be