![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Death by overwork: South Korea's delivery workers suffer amid pandemic boom
https://m.youtube.com/watch?v=svI4dbENG9Q @08:56 Citaat:
Citaat:
![]() Tja, wat valt er feitelijk over te zeggen..... Alles is -zoals men in het filmpje stelt, "slechts 1 click away". Veel mensen bestellen door de pandemie veel meer vanuit huis. Zware volumineuse pakketten zijn geen uitzondering....... Vooral in gebouwen zonder lift kan dat zwaar doorwegen op de delivery man die tijdens piekmomenten gemiddeld aan een 400 a 600 pakketten zit. #Ik vind dat ze bij bpost nogal van geluk mogen spreken. Ok het is naar Westerse maatstaven geen ideale job, maar ze mogen verdorie gewoon de pakjes 'outside' droppen. In Korea bestaat dat niet. Daar wordt het pakket ook effectief aan de ontvanger zijn/haar voordeur-inkomhall gedeponeerd. #Moest Korea haar quota's verminderen, zou dit alleszins veel beter zijn. As nobody wants to die from overwork. Laatst gewijzigd door bembem : 14 maart 2021 om 15:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dood door arbeid past perfect in deze corona narrative.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vermoed dat die kans klein is bij u.
Laatst gewijzigd door Erra555 : 14 maart 2021 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet daarmee oppassen. Er zijn er die dood gaan bij overwerk als ze 2 maanden lang 25 uur per dag werken, en er zijn er die dood gaan bij overwerk bij de gedachte alleen al dat ze morgen het koffiemachien zullen moeten inschakelen he. Niet iedereen heeft dezelfde toxiciteitsgrens voor werk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang je ze vrij kan kiezen
![]() Maar in de praktijk doe ik geen telewerken hoor. Enkel maar tijdens de eerste lockdown toen iedereen daartoe gedwongen was. Maar tegenwoordig moet je echt werken, dus zie ik daar het nut niet van in, dan ga ik liever koffie drinken met de collega's op bureau ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2021 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |