Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2004, 19:24   #1
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Vandaag op het nieuws:

1. Als autochtoon heb je het recht niet meer om beslissingen te nemen over uw eigen eigendommen;
2. U hebt het recht niet meer om uw inkomen geheim te houden
3. U hebt het recht niet meer om uw religieuse tekens te tonen.

Waar zijn we toch bezig. Vind je niet dat vadertje staat een beetje te veel rechten naar zich toetrekt?
Ik hoor de sossen en linksen al in koor roepen: als vlaanderen rechts zal je vrijheid verliezen. Maar het is juist omgekeerd.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 19:27   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Big brother is here... and watching you .. 2004 ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 19:31   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Who cares! Wat maakt het uit dat iemand weet wat ik verdien? Ik kan me trouwens niet inbeelden dat iemand me trouwens komt vragen, hey wat verdien jij?
Religieuze tekens, ik veronderstel toch in openbare instellingen hé.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 23:35   #4
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

En als ik mijn huis niet aan een Chinees wil verhuren, is dat toch mijn zaak, nee ???
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:06   #5
DrHumorisCausa
Banneling

DrHumorisCausa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
1. Als autochtoon heb je het recht niet meer om beslissingen te nemen over uw eigen eigendommen;
2. U hebt het recht niet meer om uw inkomen geheim te houden
3. U hebt het recht niet meer om uw religieuse tekens te tonen.

Waar zijn we toch bezig. Vind je niet dat vadertje staat een beetje te veel rechten naar zich toetrekt?
Ik hoor de sossen en linksen al in koor roepen: als vlaanderen rechts zal je vrijheid verliezen. Maar het is juist omgekeerd.
Ik dacht dat dit ook voor allochtonen gold?
DrHumorisCausa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 11:44   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Ik dacht dat dit ook voor allochtonen gold?
1. ze zullen niet vertellen dat ze nog een paar huizen in marokko of turkije hebben zelle
2.dopgeld wel maar wat ze in het zwart verdienen niet he!
3. Ik zie ze nog altijd met een baard rondlopen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 12:31   #7
DrHumorisCausa
Banneling

DrHumorisCausa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
1. ze zullen niet vertellen dat ze nog een paar huizen in marokko of turkije hebben zelle
Misschien ja, maar dan hebben we hier niet over allochtonen tout court, maar over Marokkanen en Turken.
Ik denk niet dat er veel Congolezen in België rondlopen die ginderachter nog één of meerdere huizen heeft, wel integendeel.
En Congolezen met een baard zie je toch ook niet zo veel, dacht ik...

Ik denk dat het juist één van de grote problemen is als het over 'vreemdelingen' gaat, dat het onbeschoft en/of dreigend gedrag van een bepaalde groep (voornamelijk van Marokkaanse afkomst) wordt geprojekteerd op de ganse allochtone gemeenschap.
Ge moest eens weten wat voor een hekel zwarte Afrikanen en Oosteuropeanen aan Marokkanen hebben; iedereen (niet alleen autochtonen) heeft immers al snel door:

1.Dat de relschoppers en arrogante profiteurs vooral van Marokkaanse afkomst zijn;
2.Dat juist die groep kan rekenen op een voorkeursbehandeling door het politiek regime.
DrHumorisCausa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 13:49   #8
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
HAHAHAHA.
Verschoning, dat was mijn wekelijkse dosis "lach de methodologie en argumentatie van een Blokker uit".

Ik heb dat nodig, ziet u.
Oud 11 december 2004, 00:34   #9
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel niet zoveel zijn als wat de autochtonen verstopt hebben in Luxemburg of weet ik waar.

Citaat:
Sorry. Ik was vergeten dat 100% van de autochtonen werk heeft, geen enkele daarvan aan zwart werk doet en de werkgevers die zwartwerk toelaten zijn allen allochtonen. Wacht effe !! Dat laatste klopt weer niet, want ze zitten allemaal aan den dop en werken in het zwart...

Citaat:
Sinterklaas en de kerstman ook...
Oud 11 december 2004, 21:06   #10
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
En als ik mijn huis niet aan een Chinees wil verhuren, is dat toch mijn zaak, nee ???
Ik had een garage te huur maar weigerde ze te verhuren iemand die ik niet echt vertrouw omwille van verschillende redenen. Niets meer van gehoord, geen vuiltje aan de lucht want het was gelukkig een blanke autochtoon.

In een identieke situatie, maar dan met een 4de generatie Belg , had ik misschien een klacht wegens vermeend racisme aan mijn been.
Oud 12 december 2004, 02:58   #11
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik had een garage te huur maar weigerde ze te verhuren iemand die ik niet echt vertrouw omwille van verschillende redenen. Niets meer van gehoord, geen vuiltje aan de lucht want het was gelukkig een blanke autochtoon.

In een identieke situatie, maar dan met een 4de generatie Belg , had ik misschien een klacht wegens vermeend racisme aan mijn been.
Mijn schoonbroer hebben ze keer op keer geweigerd en dat was steeds na het noemen van zijn naam. "Wij zullen je nog wel terugbellen..." en het appartement staat nog steeds te huur. Wij hebben geen klacht ingediend, maar had wel zin om dat te doen.

Uiteindelijk toch iets gevonden, een kamer tegen 200+ Euro/maand, via een woningbureau (of hoe je het ook noemt) geleid door autochtonen (ja ja ik was verbaasd!). Tegelijk had een allochtoon ook positief geantwoord alleen moest hij een maand wachten alvorens in te trekken wegens werken, wat jammer genoeg niet kon.

In het vervolg neem ik getuigen mee als ik rondbel en de weigeraars kunnen een klacht aan hun been krijgen!

Laatst gewijzigd door Najim : 12 december 2004 om 02:59.
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 03:01   #12
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Of nog leuker...Ik bel ze daarna op en noem een Belgische naam, en vervolgens maak ik een afspraak. Als zij dan arriveren is er dan niemand, en dit doe ik keer op keer totdat ze paranoia worden en de échte huurders al niet meer vertrouwen.
Oud 12 december 2004, 03:06   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ah Najimmetje, als je onder valse naam een afspraak maakt heb je 2 mogelijkheden, of de mensen ontvangen je niet.Omdat ze een al een afspraak hebben met een potentieel huurder.Of als je probeerd daar dan een rechtzaak rond te maken, dan hang je zelf wegens bedriegelijke praktijken. Valse namen horen niet in onze maatschappij.

Dus, wees welkom...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be