![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor degenen die geen hospitalisatieverzekering hebben dit weetje:
https://www.demorgen.be/nieuws/coron...euro~b5a5ded7/ Citaat:
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
dat noemen ze financiele optimalisatie
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlamingen moeten zoveel opleggen, niettegenstaande de b. staat zoveel afhoudt van de bruto-weddes, omdat:
- transferts erg veel afsnoepen - de ziekenkassen teveel afsnoepen (kijk maar hoeveel ze konden scheef slaan in Limburg)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aparte koks voor delicatesse - aparte hoeken van de borden.
Aparte opdieners voor aparte borden. Tafelviolisten. Luxe restaurants (copyright patrickve) kosten geld he. Is een beetje zo in alle gelederen van het staatsbedrijf. Glazen Vlinderpaleizen en gerechtsgebouwen, kunstwerken alom, technisch beambte A om de deur te openen en technisch beambte B om ze te sluiten, enz.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
... omdat het afgepakte geld via de plakvingers van overheidspersoneel gaat, en daar blijft dus nogal wat achter in de zakken, dat NIET wordt doorgestort naar zogenaamd verzekerden en zogenaamd onder de armoedegrens die tegenwoordig 'gehaald' wordt door je computer buiten te bonjouren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan weinig empathie opbrengen voor mensen die geen degelijke hospitalisatieverzekering hebben en die denken dat alles gratis is. Dat is hetzelfde zoals mensen of bedrijven die zich slecht verzekeren tegen brand of andere schade.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
En toch is er een groep mensen die alles gratis krijgen, tot zakgeld er bovenop als ze in het peekeshuis zitten.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor die 13.000€ gaat het over mensen die maanden op intensieve liggen. In vergelijking met de échte kosten is dat weinig. In de US kan je in zo’n situatie je huis verkopen en dan heb je waarschijnlijk nog honderdduizenden dollars tekort Het is zeer wenselijk, ook al moet je er nooit beroep op doen. Dat is met alle verzekeringen zo.
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Verkeerde subforum.
Of is dat voor bijv. verkeersslachtoffers die op IC terechtkomen anders ? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Er bestaat nochtans zoiets als een maximumfactuur. Meer dan 1900€ zou er in het slechtste geval niet aangerekend mogen worden.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om te beginnen zou het systeem van eenpersoonskamers moeten worden afgeschaft, zelfs al heeft de patiënt een hospitalisatieverzekering.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom, hij-zij betaald voor die verzekering. Voor zover ik weet trouwens is een IC opname altijd met verschillende bedden dus een eenpersoonskamer is normaal gezien irrelevant in dat geval.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is er ergens online een detail van zo'n hospitalisatiefactuur beschikbaar ?
Het artikel is geen neutrale bron. Het is een reclame-advertentie voor Belfius verzekeringen. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 mei 2021 om 16:04. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Europees Commissaris
|
Let vooral op het gevaarlijke woordje 'tot' in het artikel.
Verderop staat ook dat het gemiddelde 700 euro is. Maar zeggen dat een ernstig zieke gemiddeld 700 euro moet opleggen zou niet zoveel aandacht trekken. En vooral is dat geen reclame voor een hospitalisatieverzekering die je met zekerheid elk jaar zoveel kost. Liever concentreren op dat éne uitzonderlijke geval waar de rekening wel heel hoog op liep. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn ook nog andere corona patiënten. De meesten zelfs. Ik heb een DKV medicard. Akkoord, er is een franchise op jaarbasis voor een eenpersoonskamer. Die franchise is verwaarloosbaar bij iemand die voor enige tijd op een eenpersoonskamer ligt. De impact van de eenpersoonskamers op de verzekeringspremies is gewoonweg te groot. Afschaffen, tenzij het noodzakelijk is dat je op een eenpersoonskamer ligt. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De tijd dat ik nog een hospitalisatieverzekering had was toen ik vorige eeuw ooit nog werknemer was. Als zelfstandige hebben ze me dat altijd willen aansmeren. Van het geld dat ik heb uitgespaard door geen hospitalisatie te nemen kan ik wel een tijdje eenpersoonskamer en de hospitaal-minibar financieren.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
MAAR een dokter mag een 'supplement' vragen op zijn honorarium aan patiënten die op een eenpersoonskamer liggen. Een behoorlijk absurd systeem, want pakweg een blindedarmoperatie is echt niet moeilijker omdat de patiënt voor een eenpersoonskamer koos. Maar het zijn wel die supplementen die de eenpersoonskamer zo duur maken. Zelf heb ik bij mijn hospitalisatieverzekering gekozen voor een formule zonder eenpersoonskamer. Hoeft voor mij niet, en is een mooie besparing. Die supplementen belanden overigens niet op de rekening van de behandelende geneesheer, maar op de algemene rekening van ziekenhuis. Die hele ziekenhuis-financiering zou eens volledig vanaf de grond terug opgebouwd moeten worden. |
|
|
|
|