![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Indien het vermoorden van een agent, het neerschieten (en gehandicapt maken) van een burger, en nog een agent; al niet een uit-het-land-zetting rechtvaardigt, waarvoor kan je als vreemdeling dan eigenlijk wel uit België worden gezet?
Uit Het Nieuwsblad: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij worden geregeerd door idioten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las dat hij de dubbele nationaliteit heeft, dus je moet hem eerst de Belgische nationaliteit afnemen…als dat al mogelijk is.
Er zijn nu eenmaal wetten en die gaan negeren is ook niet te oplossing.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() roofmoordenaars moet je gewoon fusilleren een proces voor in orde te zijn met de papierwinkel en daarna tegen de muur ermee. Liefst gewoon op straat. Je moet zelf niet wachten tot het volgende ochtendgloren.
Er is niks mee verloren en het is gewoon een goedkope oplossing voor een probleem waar iedere normale mens zich in kan vinden. Zelfde voor pedofielen. en kindermoordenaars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand hij/zij die een ander van zijn/haar leven beroofd moet hetzelfde lot ondergaan. (uit de bijbel of andere teksten????) De rechtbank in België draait vierkant zullen velen denken bij het artikel uit de krant iets hogerop. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2024 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe komt dat denk je?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andere idioten die daar voor kiezen misschien?????
![]() Of vergis ik mij en ligt het nog anders? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2024 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dat de uiteindelijke oplossing zal bieden???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Dat was sarcastisch he
![]()
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hof van cassatie heeft de uitwijzing tegenbehouden omdat die moordenaar in België geboren is. Straf hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien beter nog die dubbele nationaliteit volledig afschaffen. Dat ze kiezen he...
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof ze dat voorheen niet wisten?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen mij te herinneren dat een vreemdeling die Belgische nationaliteit verworven heeft (en ook zijn oorspronkelijke behoudt), terug die Belgische nationaliteit kan ontnomen worden na een gerechtelijk vonnis dat vaststelt dat de betrokkene onze nationaliteit onwaardig is ingevolge bepaalde misdrijven.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn alter ego die Sarcasmus zag het ook zo...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zij daar welgekomen zullen zijn dat lijkt mij dan weer hoogst twijfelachtig. Een voorbeeld... "Dubbele nationaliteit afschaffen? Dan mag Zuhal Demir meteen opstappen" Daar gaat het om Zuhal Demir maar zij zal zeker de enige niet zijn die dan 'de baan' zal moeten ruimen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2024 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus moet in eerste instantie die afgrijselijke snelbelgwet afgeschaft worden en vervangen door een veel strengere. En als die gast na zijn gevangenisstraf nog in la belziek wil blijven, dan is mijn conclusie: zijn gevangenisstraf is onvoldoende straf geweest. Na een straf voor zo'n feit, zou hij van mening moeten geraakt zijn: "ik ben hier weg en kom nooit meer terug".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hoeven er geen nieuwe gevangenissen bijgebouwd te worden? Om het bestand 'eigen gevangenen uit eigen land terug proberen 'op te voeden indien mogelijk' daar heeft men al werk genoeg mee. Een ietwat ouder artikel leerde: België zet bijna 100 buitenlandse gevangenen het land uit Of dat systeem nog werkt dat lijkt mij wreed twijfelachtig aan de overbevolking te zien. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer gaat Belgie de EU wetten wat betreft de rechten van gevangenen invoeren? Ook dat, het negeren van EU wetgeving, levert de Belgische staat regelmatig veroordelingen op. EU wetten enkel als het Belgie goed uitkomt en je wil dat men ons als land serieus neemt?
![]() |
![]() |