Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2024, 19:45   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Moordenaars Kitty Van Nieuwenhuyzen: uitzetting uit België niet mogelijk

Indien het vermoorden van een agent, het neerschieten (en gehandicapt maken) van een burger, en nog een agent; al niet een uit-het-land-zetting rechtvaardigt, waarvoor kan je als vreemdeling dan eigenlijk wel uit België worden gezet?

Uit Het Nieuwsblad:

Citaat:
Hassan Iasir mocht in mei 2021 de gevangenis verlaten met een enkelband, en is sinds 20 december 2021 onder voorwaarden vrij. Hij zat 13 jaar uit. Toenmalig staatssecretaris voor Migratie Theo Francken (N-VA) liet in 2021 weten dat hij de verblijfsvergunning van Iasir had ingetrokken, en dat deze bij zijn vrijlating direct naar Marokko zou gestuurd worden. Maar Iasir vocht dat aan voor de rechtbank, en hij kreeg gelijk. Na zijn vrijlating zou hij gewoon in België zijn blijven wonen.
Citaat:
Noureddine Cheikhni, de man die hij herkende als de inbreker die op hem schoot, werd al in september 2018 onder voorwaarden vrijgelaten na elf jaar opsluiting. Cheikhni zou in de gevangenis getrouwd zijn, en nog altijd in ons land wonen.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240703_96257649
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2024, 21:09   #2
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Wij worden geregeerd door idioten.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2024, 21:15   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik las dat hij de dubbele nationaliteit heeft, dus je moet hem eerst de Belgische nationaliteit afnemen…als dat al mogelijk is.

Er zijn nu eenmaal wetten en die gaan negeren is ook niet te oplossing.
Oud 5 juli 2024, 06:44   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

roofmoordenaars moet je gewoon fusilleren een proces voor in orde te zijn met de papierwinkel en daarna tegen de muur ermee. Liefst gewoon op straat. Je moet zelf niet wachten tot het volgende ochtendgloren.

Er is niks mee verloren en het is gewoon een goedkope oplossing voor een probleem waar iedere normale mens zich in kan vinden. Zelfde voor pedofielen. en kindermoordenaars.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 07:42   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
roofmoordenaars moet je gewoon fusilleren een proces voor in orde te zijn met de papierwinkel en daarna tegen de muur ermee. Liefst gewoon op straat. Je moet zelf niet wachten tot het volgende ochtendgloren.

Er is niks mee verloren en het is gewoon een goedkope oplossing voor een probleem waar iedere normale mens zich in kan vinden. Zelfde voor pedofielen. en kindermoordenaars.
Het vuurpeleton (fusillade) lijkt mij ook de beste optie.

Iemand hij/zij die een ander van zijn/haar leven beroofd moet hetzelfde lot ondergaan. (uit de bijbel of andere teksten????)

De rechtbank in België draait vierkant zullen velen denken bij het artikel uit de krant iets hogerop.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2024 om 07:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 08:27   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Wij worden geregeerd door idioten.
En hoe komt dat denk je?
Oud 5 juli 2024, 08:32   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En hoe komt dat denk je?
Andere idioten die daar voor kiezen misschien?????

Of vergis ik mij en ligt het nog anders?

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2024 om 08:32.
Oud 5 juli 2024, 08:32   #8
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Nu worden pedofielen een paar jaar in de gevangenis verkracht door de andere inmates. Dat gaat hun leren dat verkrachten niet mag
Oud 5 juli 2024, 08:33   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Nu worden pedofielen een paar jaar in de gevangenis verkracht door de andere inmates. Dat gaat hun leren dat verkrachten niet mag
Of dat de uiteindelijke oplossing zal bieden???
Oud 5 juli 2024, 08:34   #10
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of dat de uiteindelijke oplossing zal bieden???
Dat was sarcastisch he
Oud 5 juli 2024, 08:57   #11
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Hof van cassatie heeft de uitwijzing tegenbehouden omdat die moordenaar in België geboren is. Straf hé.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 09:05   #12
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Hof van cassatie heeft de uitwijzing tegenbehouden omdat die moordenaar in België geboren is. Straf hé.
De mogelijkheid moet ontstaan om bij mensen met de dubbele natiobnaliteit de Belgische af te nemen. Maakt niet uit waar die persoon geboren is he. Blijkbaar voelt die zich nog genoeg verbonden met het 'thuisland' om die nationaliteit te houden.

Misschien beter nog die dubbele nationaliteit volledig afschaffen. Dat ze kiezen he...
Oud 5 juli 2024, 09:20   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Alsof ze dat voorheen niet wisten?
Oud 5 juli 2024, 09:36   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik las dat hij de dubbele nationaliteit heeft, dus je moet hem eerst de Belgische nationaliteit afnemen…als dat al mogelijk is.

Ik meen mij te herinneren dat een vreemdeling die Belgische nationaliteit verworven heeft (en ook zijn oorspronkelijke behoudt), terug die Belgische nationaliteit kan ontnomen worden na een gerechtelijk vonnis dat vaststelt dat de betrokkene onze nationaliteit onwaardig is ingevolge bepaalde misdrijven.
Oud 5 juli 2024, 10:05   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was sarcastisch he
Mijn alter ego die Sarcasmus zag het ook zo...
Oud 5 juli 2024, 10:09   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mogelijkheid moet ontstaan om bij mensen met de dubbele natiobnaliteit de Belgische af te nemen. Maakt niet uit waar die persoon geboren is he. Blijkbaar voelt die zich nog genoeg verbonden met het 'thuisland' om die nationaliteit te houden.

Misschien beter nog die dubbele nationaliteit volledig afschaffen. Dat ze kiezen he...
Dan zullen er veeeeeeeeeeeel terug naar hun thuisland moeten gaan denk ik.

Of zij daar welgekomen zullen zijn dat lijkt mij dan weer hoogst twijfelachtig.

Een voorbeeld...

"Dubbele nationaliteit afschaffen? Dan mag Zuhal Demir meteen opstappen"

Daar gaat het om Zuhal Demir maar zij zal zeker de enige niet zijn die dan 'de baan' zal moeten ruimen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2024 om 10:10.
Oud 5 juli 2024, 10:20   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Ik ben ook van dat gedacht (behoudens een paar grote uitzonderingen).

Dus moet in eerste instantie die afgrijselijke snelbelgwet afgeschaft worden en vervangen door een veel strengere.

En als die gast na zijn gevangenisstraf nog in la belziek wil blijven, dan is mijn conclusie: zijn gevangenisstraf is onvoldoende straf geweest. Na een straf voor zo'n feit, zou hij van mening moeten geraakt zijn: "ik ben hier weg en kom nooit meer terug".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 10:34   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben ook van dat gedacht (behoudens een paar grote uitzonderingen).

Dus moet in eerste instantie die afgrijselijke snelbelgwet afgeschaft worden en vervangen door een veel strengere.

En als die gast na zijn gevangenisstraf nog in la belziek wil blijven, dan is mijn conclusie: zijn gevangenisstraf is onvoldoende straf geweest. Na een straf voor zo'n feit, zou hij van mening moeten geraakt zijn: "ik ben hier weg en kom nooit meer terug".
Zo staan we dan terug bij het beginpunt schoof, het gevangeniswezen is totaal verouderd en er is geen geld om er iets aan te veranderen. Als je ziet dat het nieuwe huis van bewaring, dat de Begijnenstraat gaat vervangen, 440 gevangenen kan huisvesten, terwijl er in de Begijnenstraat +- 880 gevangenen opgesloten zitten, dan weten we dat de toestand alleen maar erger gaat worden.
Oud 5 juli 2024, 10:51   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo staan we dan terug bij het beginpunt schoof, het gevangeniswezen is totaal verouderd en er is geen geld om er iets aan te veranderen. Als je ziet dat het nieuwe huis van bewaring, dat de Begijnenstraat gaat vervangen, 440 gevangenen kan huisvesten, terwijl er in de Begijnenstraat +- 880 gevangenen opgesloten zitten, dan weten we dat de toestand alleen maar erger gaat worden.
Al diegenen die in de gevangenis zitten en die eigenlijk niet uit 'ons' land komen hun straf laten uitzitten in land(en) van herkomst?

Dan hoeven er geen nieuwe gevangenissen bijgebouwd te worden?

Om het bestand 'eigen gevangenen uit eigen land terug proberen 'op te voeden indien mogelijk' daar heeft men al werk genoeg mee.

Een ietwat ouder artikel leerde: België zet bijna 100 buitenlandse gevangenen het land uit

Of dat systeem nog werkt dat lijkt mij wreed twijfelachtig aan de overbevolking te zien.
Oud 5 juli 2024, 12:37   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Al diegenen die in de gevangenis zitten en die eigenlijk niet uit 'ons' land komen hun straf laten uitzitten in land(en) van herkomst?

Dan hoeven er geen nieuwe gevangenissen bijgebouwd te worden?

Om het bestand 'eigen gevangenen uit eigen land terug proberen 'op te voeden indien mogelijk' daar heeft men al werk genoeg mee.

Een ietwat ouder artikel leerde: België zet bijna 100 buitenlandse gevangenen het land uit

Of dat systeem nog werkt dat lijkt mij wreed twijfelachtig aan de overbevolking te zien.
Wanneer ga je dan nieuwe gevangenissen bouwen? Vermits de gemiddelde gevangenis in Belgie uit de 19de eeuw stamt en niet alleen geklasseerd zijn als mensonwaardig maar ook nog eens dagelijks nieuwe veroordelingen wegens het schenden van de mensenrechten opleveren.
Wanneer gaat Belgie de EU wetten wat betreft de rechten van gevangenen invoeren? Ook dat, het negeren van EU wetgeving, levert de Belgische staat regelmatig veroordelingen op.

EU wetten enkel als het Belgie goed uitkomt en je wil dat men ons als land serieus neemt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be