Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2021, 09:28   #1
araneus
Gouverneur

Standaard Versoepelingen 9/6: mondmaskers onder de douche!

Vanaf vandaag zijn de zwembaden en sauna's terug open.

Je moet wel je mondmasker opzetten onder de douche en in de buitenzwembaden! Wie verzint dergelijke onzin toch?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 09:43   #2
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Dat lijkt me maar een grap hoor. Wat heeft een mondmasker nu nut als je onder stromend water staat. Vanwaar heb je die informatie?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 09:49   #3
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat lijkt me maar een grap hoor. Wat heeft een mondmasker nu nut als je onder stromend water staat. Vanwaar heb je die informatie?
Waarschijnlijk uit een goede bron. Verleden jaar was men verplicht een mondmasker te dragen bij het pootjebaden aan de kust. Dat men dit uitbreidt tot het zwemmen, behoort tot de mogelijkheden van het experten-comité.
Oud 9 juni 2021, 09:59   #4
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Waarschijnlijk uit een goede bron. Verleden jaar was men verplicht een mondmasker te dragen bij het pootjebaden aan de kust. Dat men dit uitbreidt tot het zwemmen, behoort tot de mogelijkheden van het experten-comité.
Soms streven maatregelen zo hun doel voorbij dat ze zelfs besmettingen in de hand werken. Zo is het in sommige steden verplicht om op bepaalde plaatsen een mondmasker te zetten. Meestal is dit dan op pleinen en plekken waar veel mensen bijeenkomen (die dus al van nature ruim zijn). Het resultaat is dat die plekken vermeden worden (dankzij het gezond verstand) en men dus veel meer geconcentreerd gat zitten in kleine straatjes waar dat masker dan weer niet verplicht is.

Zeker als je dan Steven Van Gucht hoort zeggen "Ik heb eigenlijk nooit echt het nut van buiten een mondmasker te dragen begrepen, behalve dan op georganiseerde evenementen waar veel mensen bijeenkomen"
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 10:11   #5
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Soms streven maatregelen zo hun doel voorbij dat ze zelfs besmettingen in de hand werken. Zo is het in sommige steden verplicht om op bepaalde plaatsen een mondmasker te zetten. Meestal is dit dan op pleinen en plekken waar veel mensen bijeenkomen (die dus al van nature ruim zijn). Het resultaat is dat die plekken vermeden worden (dankzij het gezond verstand) en men dus veel meer geconcentreerd gat zitten in kleine straatjes waar dat masker dan weer niet verplicht is.

Zeker als je dan Steven Van Gucht hoort zeggen "Ik heb eigenlijk nooit echt het nut van buiten een mondmasker te dragen begrepen, behalve dan op georganiseerde evenementen waar veel mensen bijeenkomen"
Buiten een mondmasker dragen heeft helemaal geen zin. De virus-aerosolen als die aanwezig zijn verdunnen en verwaaien ogenblikkelijk net als sigarettenrook. Na elke grote volkssamenkomst of betoging is het aantal besmettingen niet gestegen. Buiten veilig, binnen onveilig.

Om de onveiligheid binnen paal en perk te stellen dient men genoegzaam verluchten en/of luchtzuiveren. Het nut van een mondmasker binnen is niet bewezen. De virus-aerosolen betreffen nano-partikels, die men onmogelijk tegenhoudt met een mondkapje met een microstructuur.
Onze experten en politici zijn nu wel heel beslagen om allerlei kwakzalver maatregelen te bedenken.
Oud 9 juni 2021, 10:14   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Buiten een mondmasker dragen heeft helemaal geen zin. De virus-aerosolen als die aanwezig zijn verdunnen en verwaaien ogenblikkelijk net als sigarettenrook. Na elke grote volkssamenkomst of betoging is het aantal besmettingen niet gestegen. Buiten veilig, binnen onveilig.

Om de onveiligheid binnen paal en perk te stellen dient men genoegzaam verluchten en/of luchtzuiveren. Het nut van een mondmasker binnen is niet bewezen. De virus-aerosolen betreffen nano-partikels, die men onmogelijk tegenhoudt met een mondkapje met een microstructuur.
Onze experten en politici zijn nu wel heel beslagen om allerlei kwakzalver maatregelen te bedenken.
Tja kijk, er zijn zelfs heel veel mensen die denken dat hoe meer wind er is hoe gevaarlijker is om buiten geen mondmasker te dragen. Die kwakzalvers weten dus ook dat ze de bevolking alles kunnen blijven wijsmaken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 10:40   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja kijk, er zijn zelfs heel veel mensen die denken dat hoe meer wind er is hoe gevaarlijker is om buiten geen mondmasker te dragen. Die kwakzalvers weten dus ook dat ze de bevolking alles kunnen blijven wijsmaken.

Het is nog erger gesteld met de geestelijke vermogens van mijn medemensen dan ik al dacht.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 10:46   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Het is nog erger gesteld met de geestelijke vermogens van mijn medemensen dan ik al dacht.
Dat, plus hoe rare regimes historisch aan de macht kunnen komen, zijn de twee lessen die we geleerd hebben, en ze zijn natuurlijk met elkaar verbonden he.

Zoals mijn chef geregeld zegt: "als we nu al een jaar zien hoe de wereld draait, vraag ik mij af waarom we zouden willen dat de mensheid overleeft"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 16:49   #9
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat, plus hoe rare regimes historisch aan de macht kunnen komen, zijn de twee lessen die we geleerd hebben, en ze zijn natuurlijk met elkaar verbonden he.

Zoals mijn chef geregeld zegt: "als we nu al een jaar zien hoe de wereld draait, vraag ik mij af waarom we zouden willen dat de mensheid overleeft"
Zouden we ons dan niet ergens kunnen aanmelden?
Bijvoorbeeld met 2 vragen; ben je bang van ziek zijn, ga dan door deur 1, daar wacht euthanasie, en dan hoef je nooit meer bang te zijn.
Ben je niet bang, ga dan door deur 2, en dan laten we u verder met rust.
Oud 9 juni 2021, 17:01   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vond verleden jaar een mondmasker in de winkel ook nutteloos. Ik hoor het hem nog zeggen op tv dat hijzelf nooit een masker droeg tijdens het winkelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 19:22   #11
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die vond verleden jaar een mondmasker in de winkel ook nutteloos. Ik hoor het hem nog zeggen op tv dat hijzelf nooit een masker droeg tijdens het winkelen.
Mondmaskers werden pas als nuttig bestempeld op het ogenblik dat er voldoende waren voor iedereen. Raar toeval.
Oud 9 juni 2021, 19:59   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sekswerkers mogen ook terug hun diensten aanbieden.
De klanten moeten geen mondmasker dragen zolang ze gezeten of gelegen zijn. Net zoals in de horeca. Idem dito voor het aantal: max. 4 klanten per meubelstuk.
Dat limiteert wel het aantal mogelijke manoeuvres.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 21:03   #13
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht

Je moet wel je mondmasker opzetten onder de douche en in de buitenzwembaden! Wie verzint dergelijke onzin toch?
Ja, vertel eens wie dat verzint. Op de website van sauna Londerzeel staat
Citaat:
Het dragen van een mondmasker is verplicht tot en met de vestiaires (dwz. bij het binnen- en buitengaan en bij het omkleden in de vestiaires)
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 21:05   #14
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De klanten moeten geen mondmasker dragen zolang ze gezeten of gelegen zijn. Net zoals in de horeca. Idem dito voor het aantal: max. 4 klanten per meubelstuk.
Max 4 klanten? En hoeveel sekswerkers?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 21:59   #15
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oud 9 juni 2021, 22:04   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot op heden begrijp ik niet dat een zittende of liggende minder virus aan het verspreiden is dan een staande.
Oud 9 juni 2021, 22:35   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Zouden we ons dan niet ergens kunnen aanmelden?
Bijvoorbeeld met 2 vragen; ben je bang van ziek zijn, ga dan door deur 1, daar wacht euthanasie, en dan hoef je nooit meer bang te zijn.
Ben je niet bang, ga dan door deur 2, en dan laten we u verder met rust.
Nuttiger is aanmelden bij ronselingen om de nazi's nog eens manu militare buiten te kegelen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 22:37   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tot op heden begrijp ik niet dat een zittende of liggende minder virus aan het verspreiden is dan een staande.
Een uitleg zou kunnen zijn dat een blad dat van hoger valt, verder van de stam kan dwarrelen dan 1 van lager.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 23:24   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een uitleg zou kunnen zijn dat een blad dat van hoger valt, verder van de stam kan dwarrelen dan 1 van lager.
Dat zou een uitleg kunnen zijn idd.

Maar dat het bullshit is dat weten we ook.
Oud 10 juni 2021, 07:28   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doe het zelf waterboarding?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be