![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even de situatie schetsen. Het rusthuis had tot nu toe nog geen covid besmetting gehad, de bewoners waren dus nog covid naïef. Iedereen behalve enkele personeelsleden had 2 spuiten gekregen en is dus volledig gevaccineerd.
Nu krijgen ze een Delta besmetting binnen (de variant die vlug dominant zal worden) en er vallen 12 doden. Onze gewaardeerde virologen gaan nu wel onderzoeken of het virus de oorzaak is want het is niet omdat ze corona hadden dat dit ook de oorzaak is van hun dood. (ja, staat er echt). Het zit er dus dik in dat de varianten, zoals verwacht, vlug voorbij het vaccin zullen geraken en het spelletje begint van voor af aan. Het uitstel naar een vaccin blijkt een maat voor niets door de varianten, iets wat we hier op het forum al meer dan een jaar voorspellen. De enige goeie manier voor iedereen tot 60 (of iedereen?) is dan om het virus gewoon te krijgen op een moment dat je fris en monter bent, niet wachten tot je ziek bent van iets anders. De maatregelen hebben dit lastiger gemaakt en zo volgens mij veel meer doden veroorzaakt dan zonder maatregelen. ------ https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210623_95098966 Of het door de variant is dat de bewoners overleden zijn is volgens vaccinoloog Pierre Van Damme (UAntwerpen) nog te vroeg om te zeggen. “Het gaat hier wel om de meest kwetsbare groep van de bevolking. De vraag is dus ook of ze effectief allemaal aan het coronavirus gestorven zijn? Welke andere factoren hebben meegespeeld? Dat wordt nu onderzocht.” Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 juni 2021 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus 50% efficientie of minder tegen besmetting, 90% of minder bescherming tegen overlijden, aannemende dat zonder vaccin, ze allemaal besmet en dood zouden geweest zijn. Dat is niet totaal in tegenspraak met de cijfers van Astra Zeneca he. Wat lager qua besmetting, maar het zijn ook oude mensen. Als we echter gaan vergelijken met wat verwacht was in zo een rusthuis, dan zijn de efficienties wel laag. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2021 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat geschreven dat gevaccineerden harder zullen getroffen worden door hun vaccinaties.
Het ziet er naar uit dat het klopt. Dat beloofd voor het najaar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2021 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verloopt toch allemaal zoals de adviseur van Mittterand het in 1981 voorspelde.
Jacques Attali in het boek van Michaël Salomon. Eerst de + 60 - 65 want ze zijn te duur. De ouderen, de zwakken, de dikken. Euthanasie zal normaal worden. En de rest zal zich zelf aanbieden. Uiteraard ontkent men dat maar het komt toch zo uit. Ook euthanasie trouwens.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2021 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier waren er 8 van de 45 zieken gestorven, deze zonder symptomen niet meegerekend. Het percentage is nu in feite hoger al zal dit sterk afhankelijk zijn per locatie. In feite mag je zeggen dat de vaccins niet meer werken tegen de varianten. https://www.pzc.nl/brugge/al-acht-do...rden~ab71480e/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk er maar eens over. Trouwens https://nos.nl/l/2340775
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2021 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dit feit is waardeloos zonder de periode waarin deze doden vielen te specifieren.
De mortaliteit van een willekeurige rusthuisbewoner is wat, 0.2-0.3% per dag ?
![]() |
#10 |
|
![]() gene paniek
we zitten met 7,7 miljard op deze klotebol volk genoeg
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterftegraad in rusthuizen is meer dan 50% per jaar, erg hoog dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn mening is altijd geweest baat het niet schaadt het niet maar veel verwacht ik er niet van. Eigenlijk niks. En dat het nu beter gaat in B is zeker maar komt dit door de vaccins ???? Verleden jaar deze tijd hadden we minder besmettingen en dat was toen zonder vaccins. Ook India heeft nu een pak minder besmettingen eveneens zonder vaccins zonder maatregelen en dan zitten ze nog opgescheept met hun zogenaamde Delta variant Die vaccins zijn ineen geknutseld op paar maanden tijd met voornaamste bedoeling miljarden aan te verdienen. Een vaccin ineen flansen op die korte tijd en dan nog voor een virus waar men amper enige kennis over heeft is in mijn ogen bullshit. En hun leugens en zever van ja maar die vaccins hebben absolute voorrang gekregen mogen ze ook voor zich houden. Dat het Bullshit is bewijzen de resultaten van farma reuzen als GSK Sanofi en Curevac.....die mega bedrijven slaagden er zelfs niet in om een vaccin te maken. Dat zegt genoeg denk ik. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juni 2021 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De effectiviteit van die vaccins is moeilijk te bepalen omdat je al een groot deel robuuste natuurlijke besmetting hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht echter vorig jaar gelezen te hebben dat de kans op slecht aflopen van corona bij 80+ in WZC rond de 60% of zo draaide. In tegenstelling tot diezelfde 80+ buiten WZC waar dat maar 10% was of zo. Als het echt waar is dat we op die 129 mensen, 56 positieven hebben gehad, en 12 corona doden, dan is dat inderdaad geen goed nieuws voor die vaccinale bescherming, maar het wil niet noodzakelijk zeggen dat er geen is. Ze zal wel "aangetast" zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou het niet slecht zijn moesten die vaccins een grandioze mislukking blijken, het zou bepaalde mensen tot een meer verhelderd inzicht kunnen brengen. Al vrees ik er voor, de menselijke natuur in acht genomen, dat het vooral weer meer van hetzelfde zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://m.gva.be/cnt/dmf20200609_04985832 Die 12 doden is ook nog maar het voorlopige cijfer, de einduitslag kan hoger zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Het was misschien een drukfout op die vaccins en zou er oorspronkelijk "vaginale" moeten staan. Geef toe dat er daar weinig klachten van zijn in die rusthuizen. Eén zaak is zeker, de volgende golf valt onder de gevaccineerden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2021 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vermoed daarbij ook dat niet-gevaccineerden doorgaans ook verstandiger en minder sociaal zijn, dus het virus sowieso al minder rap zullen betrappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |