Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2021, 08:24   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Niet-gevaccineerden achteraan in de bus

Corona-experts raden aan om gevaccineerden duidelijke privileges te geven tegenover niet-gevaccineerden. Never the twain shall meet.

In de bus zou het beter zijn de niet-gevaccineerden achteraan te plaatsen met 2 zitjes tussen de geprivilegieerden vooraan, zodat die bevolkingsgroepen niet zouden mixen. Ook in je tuin moeten je de untermensch tussen de kippen zitten want die moeten afstand houden en een mondmasker dragen, deze met privileges niet meer.

Gevaccineerden mogen op reis, zonder mondmasker samenkomen, geen quarantaines, ... zolang ze maar geen contact opzoeken met untermenschen. Dan wordt het gevaarlijk. Gevaccineerden die samen reizen met niet-gevaccineerden worden uit elkaar gehaald of moeten samen in quarantaine, ze zijn gewaarschuwd. Geen foute vrienden maken.

Enkel het vaccin voldoet als privilege, zelfs bij een besmetting moet je minstens 1 spuit gekregen hebben om dezelfde voordelen te genieten. Over boosters wordt nog niet gesproken.

Nog even volhouden!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210615_96979686

"Voor gevaccineerden onder elkaar geldt immers geen advies meer om afstand te houden of een mondmasker te dragen. Daar kan nu dus ook een vrijstelling van quarantaine bijkomen na contact met een coronapatiënt."
"Vaccintwijfelaars kunnen dit misschien aanvoelen als een poging om hen een vaccin op te dringen. Het is dan ook belangrijk om te benadrukken dat dat zeker niet het geval is.”

"Als je met een groepje vrienden samenkomt en iedereen is gevaccineerd, dan is een mondmasker volgens Vandenbroucke niet meer nodig." Vandenbroucke ziet mondmasker in openbaar vervoer en winkels pas verdwijnen in september of oktober, als er geen nieuwe uitbraak is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210606_94666844

EU: Kinderen vanaf 6 jaar testen om op reis te mogen gaan. (of vaccineren)
Minder beperkingen voor besmette mensen die intussen minstens één prik hebben gehad.

https://www.hln.be/reizen/eu-aanbeve...eren~aa26b417/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 08:38   #2
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik weet niet wie het meest de brandstapel verdient.

De virologen omdat ze kwakzalverwetenschap bedrijven en de mens als lab experiment zien.

De politiekers die met hun maatregelen fundamentele mensenrechten aan hun laars lappen.

Of de volgende groep die volgens mij nog het ergst zijn.

De rechters. Die eerste 2 groepen mogen proberen wat ze willen maar het is de taak van de rechters om deze eerste 2 groepen terug te fluiten. Blijkbaar zijn de wetten van geen tel.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 16 juni 2021 om 08:47.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 08:42   #3
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Corona-experts raden aan om gevaccineerden duidelijke privileges te geven tegenover niet-gevaccineerden. Never the twain shall meet.

In de bus zou het beter zijn de niet-gevaccineerden achteraan te plaatsen met 2 zitjes tussen de geprivilegieerden vooraan, zodat die bevolkingsgroepen niet zouden mixen. Ook in je tuin moeten je de untermensch tussen de kippen zitten want die moeten afstand houden en een mondmasker dragen, deze met privileges niet meer.

Gevaccineerden mogen op reis, zonder mondmasker samenkomen, geen quarantaines, ... zolang ze maar geen contact opzoeken met untermenschen. Dan wordt het gevaarlijk. Gevaccineerden die samen reizen met niet-gevaccineerden worden uit elkaar gehaald of moeten samen in quarantaine, ze zijn gewaarschuwd. Geen foute vrienden maken.

Enkel het vaccin voldoet als privilege, zelfs bij een besmetting moet je minstens 1 spuit gekregen hebben om dezelfde voordelen te genieten. Over boosters wordt nog niet gesproken.

Nog even volhouden!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210615_96979686

"Voor gevaccineerden onder elkaar geldt immers geen advies meer om afstand te houden of een mondmasker te dragen. Daar kan nu dus ook een vrijstelling van quarantaine bijkomen na contact met een coronapatiënt."
"Vaccintwijfelaars kunnen dit misschien aanvoelen als een poging om hen een vaccin op te dringen. Het is dan ook belangrijk om te benadrukken dat dat zeker niet het geval is.”

"Als je met een groepje vrienden samenkomt en iedereen is gevaccineerd, dan is een mondmasker volgens Vandenbroucke niet meer nodig." Vandenbroucke ziet mondmasker in openbaar vervoer en winkels pas verdwijnen in september of oktober, als er geen nieuwe uitbraak is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210606_94666844

EU: Kinderen vanaf 6 jaar testen om op reis te mogen gaan. (of vaccineren)
Minder beperkingen voor besmette mensen die intussen minstens één prik hebben gehad.

https://www.hln.be/reizen/eu-aanbeve...eren~aa26b417/
Dit soort van zever gaat families en vriendschappen kapotmaken.
VDB moet dagelijks ejaculeren op zulke hokjesmakerij.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 08:48   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is dan heel eenvoudig he, als gevaccineerde ga je mee achteraan zitten. Met een beetje geluk kom je dan in contact met een variant en krijg je een update van uw immuniteit

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juni 2021 om 08:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 08:49   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Dat is dan ook de bedoeling. Zoals ik aangaf, vorig jaar heeft men vooral op de openbare ruimte de matrak gehanteerd, nu dringt men het gezin binnen.
Oud 16 juni 2021, 08:51   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

De virologen omdat ze kwakzalverwetenschap bedrijven en de mens als lab experiment zien.

De politiekers die met hun maatregelen fundamentele mensenrechten aan hun laars lappen.

Of de volgende groep die volgens mij nog het ergst zijn.

De rechters. Die eerste 2 groepen mogen proberen wat ze willen maar het is de taak van de rechters om deze eerste 2 groepen terug te fluiten. Blijkbaar zijn de wetten van geen tel.
Ik zou ze allemaal opstoken,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 08:52   #7
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zou ze allemaal opstoken,
Ik denk dat we een soort van "Brugse metten" gaan nodig hebben. Welke strijdleuze zou u voorstellen?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 08:54   #8
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we een soort van "Brugse metten" gaan nodig hebben. Welke strijdleuze zou u voorstellen?
prik en stik
Oud 16 juni 2021, 08:59   #9
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
VDB moet dagelijks ejaculeren op zulke hokjesmakerij.
waarom zou dat vriendschappen kapotmaken? Ik zou niet weten waarom ik dergelijke idiote "richtlijnen" zou moeten volgen, zeker dees die zich moeien met wat ik doe in mijn eigen huis
Oud 16 juni 2021, 09:00   #10
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de bedoeling. Zoals ik aangaf, vorig jaar heeft men vooral op de openbare ruimte de matrak gehanteerd, nu dringt men het gezin binnen.
alleen als we hen toelaten binnen te dringen. Mijn huis, mijn regels, en ik wil de eerste flik wel eens tegenkomen die gaat komen controleren welke regels ik in mijn tuin toepas
Oud 16 juni 2021, 09:02   #11
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
waarom zou dat vriendschappen kapotmaken? Ik zou niet weten waarom ik dergelijke idiote "richtlijnen" zou moeten volgen, zeker dees die zich moeien met wat ik doe in mijn eigen huis
https://www.beyondgaming.be/threads/....518/page-1011

Citaat:
Goh, dat heeft ook wel wat te maken met zelfbehoud hoor. Het is niet omdat je gevaccineerd bent, dat je daarom geen coronadrager meer kunt zijn (of dat je niet ziek kunt worden, de kans is veel kleiner, maar niet nul). Een niet-gevaccineerde moet bij mij toch ook niet cosycosy komen doen, er is nog steeds een risico voor mij (en voor de mensen met wie ik wel nauw in contact moet komen als mantelzorger). Mijn schoonzus bvb weigert pertinent zich te laten vaccineren, da's haar goed recht. En het is mijn goed recht om die op afstand te houden (nu niet dat ik nog veel extra redenen nodig had om die uit mijn leven te bannen, maar 't is mooi meegenomen).
Citaat:
ik ga er ook wat ontvrienden op fb met hun antivaxxer en vaccinweigeringen
Citaat:
Is imo redelijk simpel, waarom zou je vrienden willen zijn met mensen gegeven de keuze tussen een klein prikje voor hunzelf en mogelijk serieuze ziekte voor een van hun 'vrienden' liever dat laatste kiezen?
Citaat:
Akkoord, al een geluk dat ik geen marginalen binnen mijn vriendengroep heb die een vaccin zouden weigeren. Anders zou ik mijn abilities om de juiste vrienden te kiezen toch serieus in vraag hebben gesteld.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 16 juni 2021 om 09:10.
Oud 16 juni 2021, 09:04   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals ons aller vet viske voorstelt, maar een echte strijdkreet is niet nodig, dat is zo middeleeuws he. Gewoon de stot afsnijden of opstoken meer moet dat niet zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 09:18   #13
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Gelieve wel te denken aan het milieu.
Hoewel ik iemand ben die te vinden is voor uitzonderingen op dat soort van regels.
Oud 16 juni 2021, 10:15   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Bij een concert van de Foo Fighters gisteren mochten alleen gevaccineerden binnen en dat wordt dus gewoon zomaar toegelaten door de autoriteiten. Gewoon onverdoken discriminatie en dat is tegenwoordig normaal. De jaren 30 zijn helemaal terug.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 10:18   #15
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij een concert van de Foo Fighters gisteren mochten alleen gevaccineerden binnen en dat wordt dus gewoon zomaar toegelaten door de autoriteiten. Gewoon onverdoken discriminatie en dat is tegenwoordig normaal. De jaren 30 zijn helemaal terug.
Dezelfde profielen die slavernij, apartheid, elke genocide en pogrom invoerden, hebben nu de medische apartheid/segregatie ingevoerd.
En hetzelfde gedeelte van de bevolking staat het toe.
Oud 16 juni 2021, 10:46   #16
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad het nieuwe normaal en dat was blijkbaar de keuze van de Foo Fighters.

Als zij muziek willen spelen enkel voor gevaccinneerden is dat hun eigen keuze natuurlijk.
Niet gevaccineerd zijn is ook een keuze op dit moment voor de meeste volwassenen in de VS en en Europa.

Waarom verdient 1 keuze wel respect en de andere niet?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 10:50   #17
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is inderdaad het nieuwe normaal en dat was blijkbaar de keuze van de Foo Fighters.

Als zij muziek willen spelen enkel voor gevaccinneerden is dat hun eigen keuze natuurlijk.
Niet gevaccineerd zijn is ook een keuze op dit moment voor de meeste volwassenen in de VS en en Europa.

Waarom verdient 1 keuze wel respect en de andere niet?
Dus als een muziekgroep uitsluitend wenst te spelen voor blanke autochtonen, dan moet dit ook kunnen en kan de toegang worden geweigerd voor diegenen die niet blank en autochtoon zijn?
Oud 16 juni 2021, 10:53   #18
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Straf he, hoe snel men de armbandjes aantrekt...
Vaccinatie is het nieuwe heilige...
We zijn nog niet aan Stalingrad.
Oud 16 juni 2021, 10:58   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus als een muziekgroep uitsluitend wenst te spelen voor blanke autochtonen, dan moet dit ook kunnen en kan de toegang worden geweigerd voor diegenen die niet blank en autochtoon zijn?
Blanke autochtoon zijn is geen keuze, dat ben je of ben je niet.

Vrijmetselaars laten bij hun rituelen ook enkel vrijmetselaars toe, dus mensen die de keuze hebben gemaakt om Vrijmetselaar te worden en de kans gekregen hebben.

Is dat discriminatie?

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 juni 2021 om 11:00.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 10:59   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Eigenlijk gaat het de goeie richting uit, alles bij elkaar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be