![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste leden, kan iemand mij adviezen geven die helpen bij het besparen van leidingwater?
Wat ik momenteel een belangrijke vind: wanneer je warm water neemt, laat dit niet in de afvoer lopen tot het op de gewenste temperatuur is; maar vang het op om later de wc mee door te spoelen, planten water te geven, koken, ... Tips die richting, meer dan welkom. (Ik kan eventueel regenwater opvangen maar liever niet adviseren in die richting)
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juli 2021 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Niet doortrekken na het plassen.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Leg een baksteen in het reservoir van je toilet,dat scheelt als je doorspoelt.
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In dat geval denk ik beter is om (indien mogelijk) het waterverwarmingstoestel zo dicht mogelijk bij de kraan te plaatsen om zo zo min mogelijk koud water te verspillen als je warm water nodig hebt. Buizen isoleren kan ook helpen. Citaat:
En hoewel je liever niet in die richting denkt wil ik toch wijzen op regenwater. Het is gratis, prima van kwaliteit voor de meeste zaken en hier in België overvloeidig beschikbaar. Ik heb 2 IBC containers geinstalleerd en gebruik die 2000L om mijn tuin te gieten, de dieren drinken te geven, mijn auto te wassen en het terras te kuisen. Als je niet in de richting van regenwater wil denken kan je enkel maar minder water gebruiken. En daar zijn tips niet echt handig voor. Ik veronderstel dat je sowieso al geen water nutteloos gebruikt dus hetgeen wat je nog wel gebruikt (en dus ook effectief nodig hebt) kan je enkel maar trachten te verminderen. Was je handen sneller, douche sneller (nat maken, kraan dicht, inzepen, afspoelen), kook je patatten in zo weinig mogelijk water (en toch een tip; gooi er de groenten ineens bij, twee kookpotten met groenten en patatten is belachelijk). Kortom: draai de kraan zo snel mogelijk dicht. En overweeg toch eens regenwater (als je in die mogelijkheid bent).
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 juli 2021 om 11:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regenwater opvangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebruik waar mogelijk bier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de afwas doen terwijl je douchet
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die steen is echt niet goed zenne mannen. Dan blijven er drollekes achter...
![]() Gewoon volle lading erop, grote knop. Ik schijt maar ene keer per dag en dat is vaak een serieuze berg aan lookbroodjes en zelfgebakken mannabrood.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan regenwater pakken van een heel dakoppervlakte.
Maar dan moet ik wel investeren in een goede filter wil ik daar meer mee doen dan toilette doorspoelen. Plus moet ik de opvangcontainer hoog genoeg plaatsen + zien dat het naar de afvoer overloopt eens de container vol is. Misschien wel de investering waard.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pamper aandoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je voeten met koud water wassen tot het water gewenst warm is.
Snel nat maken, kraan toe, inzepen, grondig afspoelen met zo koud mogelijk. Als ik het kon opvangen, ik zou er de vloer mee dweilen. ![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga kakken in Eduard zijn café, dat scheelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Douchen met je kleren aan; dan zijn je kleren ook ineens meegewassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -De buienradar in't oog houden.
Wanneer er een regenbui op komst is: alvast uw haar inzepen met shampoo. Daarna buiten gaan staan en uw haar gratis met regenwater uitspoelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken er ene die een zwemabonnement had en zich enkel daar waste.
Kunnen we enkel maar onze hoed voor afnemen. Dat was een echte. Die schuwt het ook niet om een beest uit het wild gewoon af te maken en op te eten.
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
U zou ook uw gevoeg buitenhuis kunnen doen. Let op! Dit betekent niet noodzakelijk in uw tuin. Veel werkmensen hebben vaste verblijfstijden op het werkvertrek...tijdens de werktijden uiteraard. Kweek uw gewassen, indien mogelijk, in uw tuin zodat ze door regenwater besprenkeld kunnen worden. De gebruiksaanwijzing op deegwaren eist grote hoeveelheden (gezouten!!!) water (1l/100gr.). Dit is verspilling van zout en water. Neem een kleine kom waar de gewenste hoeveelheid deegwaren net onder ongezouten water komen te staan. Zet de kom onmiddellijk op het vuur vooraleer het water ziedt (kookt). Zo bespaart u ook op uw gas -of stroomrekening. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 10 juli 2021 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |