![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Uit cijfers die Vlaams Belang-Kamerlid Frank Troosters opvroeg bij minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) blijkt dat het korps van de Spoorwegpolitie voor maar liefst 70,36 procent uit Franstaligen.
Er wordt dus een loopje genomen met de taalverhoudingen tussen Nederlandstaligen en Franstaligen. “ " Het is namelijk opvallend dat slechts 30% van het Spoorwegpolitiekorps Nederlandstalig is, gelet op de demografische samenstelling in dit land van 60 procent Nederlandstaligen en 40 procent Franstaligen. “Spoorwegpolitie is Franstalige banenmachine” “Indien we de regionale invullingen bekijken komt Vlaanderen er bijzonder bekaaid vanaf”, stelt Troosters vast. “Antwerpen, Limburg en Vlaams Brabant tellen samen 39 personeelsleden. Oost- en West-Vlaanderen samen 45. Charleroi en Bergen hebben er samen ook 45, en Luik, Luxemburg en Namen samen 58. En regio Brussel heeft er 241, waarvan 81,3 procent Franstalig is.” Daarnaast is het opvallend dat de directie voor 73,50 procent uit Franstaligen bestaat https://palnws.be/2021/07/spoorwegpo...inderd-verder/ Waarom moeten wij nog verder samenleven in één land met een bevolkingsgroep die steeds de taalwetten blijft overtreden. De Belgische staatsstructuur is en blijft één grote verfransingsmachine. ![]() Enkel de Vlaamse onafhankelijkheid zal deze verfransing kunnen stoppen. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 juli 2021 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Waalse flik zal toch zijn beste nederlands mogen boven halen anders zal ik hem niet verstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mij altijd een raadsel geweest waarom zoiats spoorwegpolitie nodig is. Politie zou onafhankelijk moeten zijn.
Dan kan je ook afkomen met Carrefourpolitie, Amazonpolitie, KBC politie,… |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zouden zeer veel werk hebben in Wallo-Brux. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige verschil: die enen zitten in hun eigen voertuig, die anderen in een staatsvoertuig ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DIe is inderdaad opgenomen bij Los Federales. Ge hebt daar ook nog securail dat zijn die gasten met hun rode steekwerende vesten aan. Die helpen de treinbegeleider weerspannige figuren van de trein halen etc... of spelen wat stokchampetter in het station.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als vb. de signalisatie op de snelweg onduidelijk is ... tegenover een zakkenroller op een trein of in de metro ... Nu, het ging over de taalevenwichten. Meer Franstalige flikken, tegenover het aantal reizigers: een schande.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best grappig dat onder Jan Hesp de spoorwegpolitie op een vrij belachelijke wijze werd hervormd.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171129_03214506
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 27 juli 2021 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tijde van het Corona virus en er aardig wat delen van Frankrijk rood aangemerkts taan zier je aan de kust niets anders dan Franse wagens en overal werknemers die de Franse taal hoog in het vaandel weten te dragen. Ik herhaal een voorval: Laatst had ik aan de kust geweest zijnde toen ik in een BELhaise wat ging kopen een Franstalige medewerkster vooor die géén bal Nederlands sprak of het gewoon vertikte om het te spreken. Ik was daar ineens vrij snel weg uit die zaak, raar toch. ![]() p.s. Einde ritjes naar de kust??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2021 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, zeker in een Delhaize verwacht je dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Briefje schrijven naar de directie van Delhaize en het voorval melden en als er geen verbetering komt,deze keten zoveel mogelijk mijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men hoort er wel meer en meer Frans en niet alleen tijdens de vakantie. Reden daarvoor is dat heel veel Franstaligen een tweede residentie verblijf aan de Kust hebben. Plus degenen die er leven en natuurlijk ook de toeristen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
p.s. Laatst nog getuige geweest bij een uitje naar de kust van een vrachtwagenchauffeur die alle registers heeft moeten opentrekken omdat hij niet kon draaien om reden van wildgeparkeerde wagens met Franse kentekenplaat die in overtreding stonden. Zou: "Blijf in uw kot + blijf in uw eigen land" hier eventueel bij van toepassing kunnen zijn? ![]() Was Frankrijk niet rood op basis van het C-Virus? Controle op, door de ordediensten????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2021 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een watte?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoort daar ook Duits. En je moet je klanten in de watten leggen. En het domste wat je kan doen, is de onnozelaar uithangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |