![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.medrxiv.org/content/10.1....16.21257255v1
Kinderen lijken dus echt niet veel te moeten vrezen van covid. We wisten al dat ze er niet aan dood gingen, en dat het aantal erge gevallen heel beperkt was (Kawasaki-achtig syndroom). Maar ook long covid lijkt niet echt het geval te zijn. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hoe besmettelijk zijn ze ?
Want dat was eerst niet het geval right ? En de besmettingen waren binnnen de familie, maar hoe kwam het dan in de familie bij meetje en peetje in de WZC terecht ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, hier is nog een Canadese studie:
https://www.medrxiv.org/content/10.1....15.21257271v1 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen al vanaf het begin duidelijk was dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het virus kan tenslotte ook kloklezen, op de loer liggen, verspringen en uit de wc-pot opduiken. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die laatste feature, zou ons er toe moeten brengen alle schijthuizen preventief te sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werk, ok, maar dan enkel in bepaalde sectoren, wij zitten al meer dan een jaar opgehokt. Hospitaal ? Winkels en Cafe's waren dicht, en ik ben ook altijd naar de winkel blijven gaan, mijn oorlogsstock is ook maar beperkt en alle dagen blikken ravioli of corned beef eten steekt ook tegen op den duur. Sauna, hoerenkoten en fitness, ook toe, Discotheken al die tijd dicht. Peetje en meme gingen ook niet naar de fitness of de sauna, of de parenclub Eigenlijk zaten ze al in quarantaine in een rusthuis, want kom, wie komt daar behalve het personeel, leveranciers en die ene neef die aast op de erfenis ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Do Kids Really Need to Be Vaccinated for Covid? Yes. No. Maybe.
Citaat:
Uit de tekst bij de link gegrepen Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2021 om 14:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sanitair niet, nee.
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mss weet men het wel, maar is die kennis gevaarlijk voor het plebs.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is soms wel mysterieus. De broer van een collega van mij heeft covid opgedaan en heeft echt totaal geen gedacht hoe. Niemand van de mensen die hij in zijn omgeving heeft, was positief, en voor de rest doet hij niks "met anderen" behalve soms naar de winkel gaan met een masker op. Hij heeft totaal maar dan totaal geen idee hoe hij het opgedaan heeft. (niet erg, gewoon een snotvalling, maar hij begrijpt het niet - ging volgende week zijn vaccin halen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat de manier waarop covid wordt doorgegeven op een andere wijze gebeurt dan op de veronderstelde manieren.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen men in het begin gewag maakte van het lange overleven op oppervlakten, leek mij dat wel het beste doem scenario.
Je zal maar een paketje uit Wuhan verwachten bvb... Intussen blijkt dat ook achterhaald en mij leek het toen al heel straf. Dat zou immers betekenen, dat het niet in te dijken zou zijn met een gewone quarantaine. Je zou werkelijk alles moeten ontsmetten, of alles moeten behandelen met UV licht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het verhaaltje van Jan proest in het gezicht van Marie lijkt niet echt te kloppen. Een grote bron van besmetting is altijd wel geweest, lang samen tafelen en veel lachen. Maar er moeten er andere zijn, en men heeft daar nog altijd de vinger niet op gelegd. Vermoedelijk aerosols, maar aan de andere kant is het ook niet systematisch zo dat als er een besmette in een ruimte komt, daar iedereen het opdoet ook niet. Het is dus waarschijnlijk SOMS aerosols, in heel specifieke omstandigheden die men niet kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is nu het probleem uiteindelijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord staat in mijn draadje.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze zich maar eerst bezighouden met de volgend prik van de reeds gevaccineerden. De jonge gasten willen geen prik en doen toch waar ze zin in hebben. En ze hebben gelijk. |
|
![]() |
![]() |