Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2021, 09:25   #1
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard Geert Molenberghs werpt mondmasker en CST als maatregelen tegen stijgende cijfers

https://www.hln.be/binnenland/geert-...acht~ae5212a4/

Ik heb eens gelezen dat 90% van de opnames niet-gevaccineerden zijn (klopt dat?)

Ik zie het niet zitten om om die reden terug overal die vod te dragen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 09:33   #2
edwinp
Banneling

Standaard

Molenberghs is de laatste der covidexpert mohikanen

vastklampen aan het bv-schap tot de laatste besmetting

en trouwens geen expert in corona(maatregelingen), een schoenmaker die zijn leest heeft verlaten
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 09:54   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik heb eens gelezen dat 90% van de opnames niet-gevaccineerden zijn (klopt dat?)
Elders werd gezegd dat het nu wat minder dan de helft is ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 10:45   #4
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie het verband niet: een mondmaskers dragen omdat 90% van de corona-opnames niet-gevaccineerden zouden zijn.

Kan hij niet wat origineler zijn? Een verplicht weesgegroetje doen of zoiets.
Oud 19 oktober 2021, 10:56   #5
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Dat is ook niet de reden en al zeker niet de oorzaak en nog meer zeker niet het geval dat 90% van de opnames niet-gevaccineerden zijn.
Bijna alle opnames zijn zelfs geen covid-19 opnames maar patiënten die voor een andere reden opgenomen zijn en dan met een positieve PCR test op de corona afdeling terecht komen !

Bron ? Vrienden en kennissen die in de zorg werken en dit in 3 verschillende ziekenhuizen!

Laatst gewijzigd door StV : 19 oktober 2021 om 11:04.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:03   #6
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus een mondmasker dat zelfs geen virus kan tegenhouden en een covid safe ticket, een vodje papier, kunnen besmettingen voorkomen?
Kan molenberghs ook uitleggen hoe dat werkt? De QR code misschien op het voorhoofd plakken? Net boven de mondvod?
Die belachelijke paljas zou beter cabaretier worden want hij is nergens anders nog goed voor, hij is een schandvlek op asfalt.

Er werd al talloze keren uitgelegd op dit forum waarom er enkel ongevaccineerden in ziekenhuizen zouden liggen.
Dat zijn leugens.
Dat zijn nog-niet-beschermde-gevaccineerden die allemaal reeds 1 of 2 prikken gehad hebben, maar nog geen 14 dagen na de 2de prik, en die dan nog ongevaccineerd genoemd worden.
Er wordt enkel verwezen naar "volledig" gevaccineerden om verwarring te zaaien en te insinueren dat er alleen ongevaccineerden in ziekenhuizen zouden liggen.
Waarom?
Om ongevaccineerden angst denken te kunnen aanjagen om onder druk te zetten om zich toch nog te laten vaccineren en
Om gevaccineerden gerust te stellen dat ze niet in het ziekenhuis zullen terecht komen door hun vaccinatie

Overigens kan elk ziekenhuis met een eenvoudig bloedonderzoek meten en dus bewijzen wie al 1 of 2x gevaccineerd werd maar de ziekenhuizen willen ook niet toegeven dat het merendeel covid-opnames gevaccineerden zijn dus beweren ze dat ze niet weten wie gevaccineerd is, ze liegen ook, net als de media, politiek en tv-kwakzalvers zoals molenberghs ons al anderhalf jaar beliegen en bedriegen.
Oud 19 oktober 2021, 11:16   #7
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Dat is ook niet de reden en al zeker niet de oorzaak en nog meer zeker niet het geval dat 90% van de opnames niet-gevaccineerden zijn.
Bijna alle opnames zijn zelfs geen covid-19 opnames maar patiënten die voor een andere reden opgenomen zijn en dan met een possitieve PCR test op de corona afdeling terecht komen !

Bron ? Vrienden en kennissen die in de zorg werken en dit in 3 verschillende ziekenhuizen!
Een positieve PCR test noemen ze ook covid-patiënt want anders zijn de corona afdelingen immers leeg en opnames van gevaccineerden met vaccin bijwerkingen bestaan niet.
En het is al maanden bewezen dat de pcr testen onbetrouwbaar zijn maar ze blijven stug die valse pcr testen gebruiken (omdat ranzige al 20 miljoen euro uitdeelde aan ziekenhuizen voor de pcr-testen en die moeten opgebruikt worden) en omdat anders dat hele coronacircus meteen voorbij zou zijn.
Er zouden helemaal geen covid besmettingen meer zijn zonder pcr testen en dan hebben ze geen smoezen meer om de onwettige maatregelen te blijven aanhouden want covid doden en -zieken zijn er niet.

Laatst gewijzigd door Oma : 19 oktober 2021 om 11:17.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:17   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In welke Limburgse gemeente is er een massale opstoot van besmettingen, die men wijt aan de lokale kermis waar zeer veel mensen op mekaar geplakt in de cafés zaten?
Vandaag of gisteren in de gazet.

Je moet het masker niet "overal" dragen, maar wel binnen, als er geen 1.5 m bewaard kan worden met wildvreemden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:22   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In welke Limburgse gemeente is er een massale opstoot van besmettingen, die men wijt aan de lokale kermis waar zeer veel mensen op mekaar geplakt in de cafés zaten?

Je moet het masker niet "overal" dragen, maar wel binnen, als er geen 1.5 m bewaard kan worden met wildvreemden.
De kinderen waren besmet en de ouderen gevaccineerd, o wat een drama.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:24   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Nederland heeft een Covid pas en daar stijgen de cijfers ook, beste bewijs dat het niet werkt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:24   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik zie het verband niet: een mondmaskers dragen omdat 90% van de corona-opnames niet-gevaccineerden zouden zijn.
Het is geen 90%, toch alleszins niet op IC. Eerder de helft.
Zoals ik gisteren in De Afspraak hoorde mogen we een stijging verwachten, wat ook logisch is, maar zonder pieken.
Als er terug maatregelen komen, welke ook, voor iedereen, dus ook voor de gevaccineerden, dan denk ik dat de niet gevaccineerden kop van jut zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:32   #12
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Wat zit toch iedereen te leuteren over BESMETTINGEN!!
Ben je dood als je besmet wordt? Ben je ZIEK als je besmet wordt?
NEE dus wtf heeft besmetting dan nog te betekenen? Helemaal NIKS.
En dan nog door onbetrouwbare pcr testen die niet geschikt zijn om te testen.

Wie nu nog niet doorheeft dat besmettingen slappe smoezen zijn om de coronahoax en onwettige maatregelen te rekken en terugkeer naar het normale leven te blijven saboteren, is achterlijk.
Oud 19 oktober 2021, 11:34   #13
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nederland heeft een Covid pas en daar stijgen de cijfers ook, beste bewijs dat het niet werkt.
Daar kunnen ze dan neuzelen over coronapasjes op de werkvloer he ...

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...dheidseconoom/
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:46   #14
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar “het gaat toch iets sneller dan verwacht volgens de vooropgestelde scenario’s”, legt Molenberghs uit. Dat zal ook gevolgen hebben op het aantal ziekenhuisopnames. “Als de besmettingscijfers maal vier gaan, bijvoorbeeld, dan gaan de hospitalisaties maal twee.”
Nog maar enkele dagen geleden vertelde diezelfde persoon dat we ons geen zorgen moesten maken, want zijn model zei dat de ziekenhuisopnames onmogelijk nog zo zouden kunnen stijgen dat het een probleem zou vormen. Hij geeft dus weeral toe dat zijn model nog altijd niet in staat is om iets zinnigs over het verloop van de cijfers te zeggen.

Is er overigens iemand die de logica ziet in de bewering 'besmettingscijfers maal 4, dus ziekenhuisopnames maal 2'? Kijkt dat virus naar de website van Sciensano om te beslissen of het zijn slachtoffer al dan niet zwaar ziek zal maken? Als x % van de besmette mensen in het ziekenhuis belanden, ongeacht hoe groot x is, dan stijgen beide cijfers uiteraard in dezelfde verhouding, met een vertraging van 1 of 2 weken. Als zelfs die logica te hoog gegrepen is voor een bio-statisticus, dan moet hij misschien magazijnier bij de Colruyt worden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 11:56   #15
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De simpele waarheid is dat niemand in dit land weet hoeveel niet-gevaccineerden in de ziekenhuizen of op IC liggen. Want die cijfers worden niet systematisch geregistreerd.
De landen waar ze wel over die cijfers beschikken, en ze ook vrijgeven, zeggen allemaal dat er rond of boven de 50% WEL gevaccineerden liggen.

Laatst gewijzigd door gertc : 19 oktober 2021 om 12:01.
Oud 19 oktober 2021, 12:00   #16
Walvader
Parlementslid

Standaard

En inzetten op geneesmiddelen ? Ivermectine ? Nee, dat past niet in het kraam van onze CORRUPTE experten die nu de plak zwaaien.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 12:00   #17
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Probeer maar eens van je pint te genieten met een mondmasker op.
Oud 19 oktober 2021, 12:03   #18
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat zit toch iedereen te leuteren over BESMETTINGEN!!
Ben je dood als je besmet wordt? Ben je ZIEK als je besmet wordt?
NEE dus wtf heeft besmetting dan nog te betekenen? Helemaal NIKS.
En dan nog door onbetrouwbare pcr testen die niet geschikt zijn om te testen.

Wie nu nog niet doorheeft dat besmettingen slappe smoezen zijn om de coronahoax en onwettige maatregelen te rekken en terugkeer naar het normale leven te blijven saboteren, is achterlijk.
Mee eens ! Denk soms dat ze het willen rekken tot ze in 023 hun vaccins definitief gaan goedkeuren en mss verplichten.

Welke leeftijdscategorie belandt er dan nu op de IC's ? Waarom onder de 60 vaccineren aanmoedigen terwijl je toch nog besmettelijk blijft ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 13:22   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als zelfs die logica te hoog gegrepen is voor een bio-statisticus, dan moet hij misschien magazijnier bij de Colruyt worden.
Tot hier toe was het veiliger als bio statisticus, bij de Colruyt kon hij meer brokken maken. Maar met zijn huidige macht is dat anders.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 13:23   #20
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is geen 90%, toch alleszins niet op IC. Eerder de helft.
Zoals ik gisteren in De Afspraak hoorde mogen we een stijging verwachten, wat ook logisch is, maar zonder pieken.
Als er terug maatregelen komen, welke ook, voor iedereen, dus ook voor de gevaccineerden, dan denk ik dat de niet gevaccineerden kop van jut zijn.
Dan impliceren ze eigenlijk dat de cijfers niet zo zouden stijgen indien iedereen gevaccineerd zou zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be