![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Motorrijder uit Leuven vlucht voor politie en sterft bij aanrijding met voetganger
"Op zaterdag 28 juni rond 22.30 uur wilde een ploeg van de politiezone Brussel-Noord overgaan tot een verkeerscontrole van een motorrijder naar aanleiding van verschillende verkeersinbreuken", zegt parketwoordvoerder Laura Demullier. "De motorrijder, een man van 19 jaar uit Leuven, vluchtte weg van de controle en vertoonde daarbij gevaarlijk rijgedrag. De motorrijder reed vervolgens een voetganger aan, kwam ten val en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen." De voetganger, een man van 19 jaar uit Brussel, werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis maar verkeert intussen niet meer in levensgevaar, aldus het parket. Geen fouten door politie Een expert van het parket kwam ter plaatse en het parket vorderde het labo van de federale gerechtelijke politie en een wetsdokter. Er werd ook een verkeersdeskundige aangesteld die de precieze omstandigheden van het ongeval zal onderzoeken. "Uit de eerste vaststellingen blijkt dat er geen fouten zijn gebeurd bij de interventie door de politie", klinkt het. De familie en nabestaanden van de motorrijder en de voetganger worden bijgestaan door de dienst slachtofferonthaal van de politie. In het belang van het onderzoek en uit respect voor de nabestaanden geeft het parket geen verdere commentaar. Dat is de derde dode waarbij politie betrokken is, waarvan er twee probeerden weg te vluchten voor controle. Wat scheelt er eigenlijk met onze maatschappij? Ik ben ook al tegengehouden door de politie nadat ik een overtreding beging, geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om te vluchten. Nu zal de politie wel de schuld krijgen omdat de motorrijder in z'n vlucht een voetganger aanreed. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juni 2025 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Darwin at work. Alleen spijtig dat die voetganger er mee in mag delen.
Mare, wedden dat er weinig animo voor gaat zijn, tenzij de motorrijder van eentje van de troetelgroep is. Dan is de kans op rellen in Brussel bestaande.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 juni 2025 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En 5 Brusselse politie-agenten afranselen met een krik is niet erg genoeg om opgesloten te worden.
Pas dus op als politie als je een verkeerscontrole doet. Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...jgt-enkelband/
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet hier op't forum. Het zal dan geen Atmospheriaanse troetel, of Eberhartse superman zijn.
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in de kranten trouwens, ook vetgedrukt Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2025 om 19:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zoals ook misdaad loont in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als crimineel.
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar de politie niet compleet naast de regels handelde. Waar ze niet door een voetgangers-park scheurden. Waar ze niet logen over de feiten. Dat is het verschil. Triest hoor, dat je zelfs uit zo'n feit rechts gewin wil halen.
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie moet zorgen voor onze veiligheid. Dan is het niet meer dan normaal dat zij zelf ook alles doen om die veiligheid te waarborgen. Citaat:
Ik denk dat dat vrij normaal is. Als de politie ons mag beboeten wanneer we de regels niet volgen is het niet meer dan normaal dat ze zelf ook hun regels volgen. Meer is daar niet aan. En dan is het normaal dat dat in gevallen waar een dode valt, dat nagekeken wordt. Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het gaat hier de laatste tijd continu over doden die vallen tijdens politie-achtervolgingen en jij gaat beweren dat wegvluchten loont??
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'smorgens in de briefing werd nadrukkelijk gevraagd om steps te controleren. Als ze dan iedereen, die een park in rijdt, moet laten rijden, dan is het hek helemaal van de dam. Feit is dat, indien de ouders de 11 jarige geen step gegeven hadden, een step waarmee hij dagelijks naar school ging (wat is er mis met een gewone fiets?), de jongen nu schoolvakantie had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles doen. Fijn dat het zo perfect verwoord. Ze moeten volgens u alles doen, maar als het misloopt zijn zij wel de sigaar. Begrijpt u wel goed wat u geschreven heeft? Ik denk het eerlijk gezegd niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik gewoon vermeld dat de dooie motorrijder waarschijnlijk een witneus is, en geen Balzakian, net omdat de geijkte (geëikelde?) forumleden geen neuk de politie commentaar neerpoten, dan is het rechtse recup.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan content? Ik wil geen flikken die naar eigen goeddunken 'alles mogen doen'. Er zijn regels voor burger en er zijn regels voor agenten. Het is niet meer dan normaal dat beide die regels volgen. Denk eens na over de gevolgen als je, zoals jij blijkbaar wil, de flikken carte blanche geeft? Hebt u zo'n onkreukbaar vertrouwen in agenten? Denk jij dat die van een planeet komen waar enkel onfeilbaren gekweekt worden? Nee hoor, agenten zijn ook maar mensen. En omdat die vaak onder stresserende omstandigheden moeten werken worden zij en de burger beschermd door regels. Citaat:
Ik pleit al in elke draad over dit onderwerp dat flikken zich aan regels moeten houden. En zolang ze dat doen, mogen ze voor mij alles doen ja. Maar eerst de regels volgen. Als ik dus schrijf dat flikken alles moeten doen om onze veiligheid te waarborgen weet jij best dat ik bedoel dat ze zich daarbij aan de regels moeten houden. Dit is echt van kleuterniveau hoor. Maar kom; als jij zo kinderachtig wil doen en mij wil verplichten voortaan in elk zinnetje "zolang de agenten de regels volgen" of "als hun acties in overeenstemming zijn met hun voorschriften" bij te voegen zal ik dat voortaan wel doen hoor. ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2025 om 09:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Ik hoop dat de dokter alles doet om mijn leven te redden!"
"Ah, dus van u mag die iemand vermoorden om zijn organen naar u te kunnen transplanteren?" "Nee, dat bedoel ik niet." "Jawel, want je zei dat de dokter ALLES moet doen." "Er zijn regels eh?" "Daar heb jij niets over gezegd!!!" Waar hou ik me in godsnaam mee bezig???
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten de wetsovertreders nog meer pamperen, dan zal het pas goed worden. De politieagenten zullen dan enkel nog moeten trainen in het hoofd wegdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Treden ze op, dan is het niet goed. Treden ze niet op, dan is het ook niet goed. Het zou goed zijn dat er eens een duidelijk signaal gegeven wordt aan al die mensen die wegvluchten voor politiecontrole. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent zo'n betwetertje dat alle argumentatie van tafel veegt om daarna met iets heel anders op de proppen te komen. |
|
![]() |
![]() |