Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Want vind je van de Vlaamse Jongeren Westland ?
Een zeer goed rechtsnationaal initiatief ! 20 48,78%
Ik ben burgerlijk rechts en egoïstisch en wil niets met dit gewone Vlaamse gepeupel te maken hebben. 4 9,76%
Ik ben een linkiwinkie en corrupt en geef niets om de Vlaamse waarden van dit initiatief ! 17 41,46%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 18:23   #1
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard Vlaamse Jongeren Westland !

Kameraden nationalisten !

In West-Vlaanderen gaat een zeer goed volksnationalistisch initiatief van start : De Vlaamse Jongeren Westland ! Meer informatie over de startavond vind je hier: http://www.vjm.cc/napromo.htm !
De avond wordt afgesloten met goede traditionele Vlaamse en Europeese strijdliederen !

Dit zijn de politieke strijdpunten van deze nieuwe West-Vlaamse beweging !

Politieke strijdbeginselen VJW:

8) VJW verdedigt de volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen en stelt daarbij de bescherming van de identiteit van het Vlaamse volk voorop. Een eigen Vlaamse staat is dan ook geen einddoel maar een middel ter bescherming van deze identiteit tegen amerikanisering, verfransing, islamisering of afrikanisering.

8) VJW komt op voor een solidaire volksgemeenschap, die ingaat tegen de begoochelingen van zowel (neo)marxistische als liberaal-kapitalistische aard. Een sterke staat dient de economie waar nodig bij te sturen. Op alle niveau’s verdedigen wij uitgebreid overleg en samenwerking tussen werkgevers en werknemers. Wij strijden tegen de liberaal-kapitalistische globalisering, een gevolg van foute, liberale politieke keuzes.

8) VJW eist onvoorwaardelijke amnestie voor alle Vlaamse oorlogsslachtoffers.

8) VJW verwerpt het multiculturele en multiraciale dogma en verdedigt de rijkdom aan etnische verschillen. Wij geloven niet in integratie noch assimilatie van grote groepen vreemdelingen.

8) VJW kant zich tegen de amerikanisering en de zionistische agressiepolitiek, en kiest resoluut voor het continentale Europa en de verdediging van de Europese beschaving. Als identitaire beweging erkennen we de Europese opdracht tot éénmaking die de verscheidenheid van de Europese volkeren respecteert. VJW kiest voor een sterke Europese defensie los van de overbodige NAVO en andere Amerikaanse satellietorganisaties.

8) VJW verdedigt jongeren die niet vluchten in de valse werelden van de drugsscène, virtuele spelletjes, materialisme en massaconsumptie,…

8) VJW verkiest op ethisch vlak standpunten die de sterkte en gezondheid van de volksgemeenschap bevorderen: tegen abortus, voor het traditionele gezin, voor eugenetische maatregelen in dienst van de volksgezondheid.

8) VJW kiest onvoorwaardelijk voor een strikte bescherming van het leefmilieu. Milieubehoud is “heimat”-behoud.

Meer info : http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm

Wat vinden jullie van deze nieuwe Vlaamsnationale beweging ?

Laatst gewijzigd door obiwan : 19 januari 2005 om 18:32.
obiwan is offline  
Oud 19 januari 2005, 18:36   #2
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Kameraden nationalisten !

In West-Vlaanderen gaat een zeer goed volksnationalistisch initiatief van start : De Vlaamse Jongeren Westland ! Meer informatie over de startavond vind je hier: http://www.vjm.cc/napromo.htm !
De avond wordt afgesloten met goede traditionele Vlaamse en Europeese strijdliederen !

Dit zijn de politieke strijdpunten van deze nieuwe West-Vlaamse beweging !

Politieke strijdbeginselen VJW:

8) VJW verdedigt de volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen en stelt daarbij de bescherming van de identiteit van het Vlaamse volk voorop. Een eigen Vlaamse staat is dan ook geen einddoel maar een middel ter bescherming van deze identiteit tegen amerikanisering, verfransing, islamisering of afrikanisering.

8) VJW komt op voor een solidaire volksgemeenschap, die ingaat tegen de begoochelingen van zowel (neo)marxistische als liberaal-kapitalistische aard. Een sterke staat dient de economie waar nodig bij te sturen. Op alle niveau’s verdedigen wij uitgebreid overleg en samenwerking tussen werkgevers en werknemers. Wij strijden tegen de liberaal-kapitalistische globalisering, een gevolg van foute, liberale politieke keuzes.

8) VJW eist onvoorwaardelijke amnestie voor alle Vlaamse oorlogsslachtoffers.

8) VJW verwerpt het multiculturele en multiraciale dogma en verdedigt de rijkdom aan etnische verschillen. Wij geloven niet in integratie noch assimilatie van grote groepen vreemdelingen.

8) VJW kant zich tegen de amerikanisering en de zionistische agressiepolitiek, en kiest resoluut voor het continentale Europa en de verdediging van de Europese beschaving. Als identitaire beweging erkennen we de Europese opdracht tot éénmaking die de verscheidenheid van de Europese volkeren respecteert. VJW kiest voor een sterke Europese defensie los van de overbodige NAVO en andere Amerikaanse satellietorganisaties.

8) VJW verdedigt jongeren die niet vluchten in de valse werelden van de drugsscène, virtuele spelletjes, materialisme en massaconsumptie,…

8) VJW verkiest op ethisch vlak standpunten die de sterkte en gezondheid van de volksgemeenschap bevorderen: tegen abortus, voor het traditionele gezin, voor eugenetische maatregelen in dienst van de volksgezondheid.

8) VJW kiest onvoorwaardelijk voor een strikte bescherming van het leefmilieu. Milieubehoud is “heimat”-behoud.

Meer info : http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm

Zéér goed alternatief. Mijn steun hebben jullie!!
R. Heydrich is offline  
Oud 19 januari 2005, 18:48   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Is dat een partij?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:06   #4
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

[PHP][/PHP]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Is dat een partij?
Neen, verre van zelfs. Maar het kan er in de toekomst natuurlijk wel van komen, zoals het in Frankrijk gebeurde met het Bloc Identitaire...
Guderian is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:11   #5
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik ga serieus over mijn nek van dat lage volk. Voil�*.
Musketo is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:12   #6
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik ga serieus over mijn nek van dat lage volk. Voil�*.
Hij is er allicht dik genoeg voor.
Guderian is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:13   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het kan mij geen reet bommen.
Bhairav is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:14   #8
obiwan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Is dat een partij?
Deze volksbeweging zal alleszins groter zijn dan de nieuwe bubbelkes"partij" van West-Vlaanderen !
obiwan is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:19   #9
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Beperkte pollopties.

Niks past, want ze zitten vol van vooroordelen!
Het Skill Effect is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:19   #10
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Hij is er allicht dik genoeg voor.
Niet ongerust worden; Op jou kijk ik ook neer.
Musketo is offline  
Oud 19 januari 2005, 19:20   #11
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Het kan mij geen reet bommen.
Deze optie miste ik ook in de poll!
Het Skill Effect is offline  
Oud 20 januari 2005, 01:22   #12
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Wow, zelfs de eugenetica wordt weer van stal gehaald! De jaren '30 zijn blijkbaar niet voor iedereen gedaan zo te zien...
zorroaster is offline  
Oud 20 januari 2005, 11:16   #13
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

En dat noemt zich volksnationalisten. Allemaal van die marginale groeperingen met heimwee naar het fascisme en nazisme. Je zou jezelf misschien beter staatsnationalist of rasnationalisten noemen, want dat is wat jullie zijn. Het gaat om de staat die macht uitoefent over het volk, en niet een staat in dienst van het volk. Twee heel verschillende dingen. Het is niet omdat je Vlaanderen onafhankelijk wil dat je daarom een volksnationalist bent hé, ik denk dat jullie dat Vlaanderen helemaal anders zien dan de doorsnee volksnationalist. Eerder misschien zoals onze Bubbelclub België willen, een staat waar er al dan niet geweldadige repressie moet zijn tegen diegene die tegen de staat zijn.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 20 januari 2005 om 11:16.
instromaniac is offline  
Oud 20 januari 2005, 11:39   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" Vlaamse Jongeren Westland ! "
Die " ! ", is die gewoon gekopieerd van " Groen! " ? of komt dat doordat je de naam hard roept telkens je ze schrijft ?

.

Laatst gewijzigd door Antoon : 20 januari 2005 om 11:40.
Antoon is offline  
Oud 20 januari 2005, 11:45   #15
obiwan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Die " ! ", is die gewoon gekopieerd van " Groen! " ? of komt dat doordat je de naam hard roept telkens je ze schrijft ?

.
Geen sterkere argumenten gevonden, yankeebazeke ?
obiwan is offline  
Oud 20 januari 2005, 12:13   #16
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Initiatief is best ok, zolang het ondergeschikt blijft aan de partij. Ik steun VJW in haar doel zoveel mogelijk jongeren te mobiliseren voor de Vlaamse strijd maar die partij-politieke ideeën zou ik maar achterwege laten.
Aereal is offline  
Oud 20 januari 2005, 12:40   #17
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

VJW is een tof initiatief voor rechts-radicale jongeren die geen plaats vinden binnen het VB. Oprichten die partij, en groeien, zou ik zeggen!

Patriot! is offline  
Oud 20 januari 2005, 13:09   #18
obiwan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal
Initiatief is best ok, zolang het ondergeschikt blijft aan de partij. Ik steun VJW in haar doel zoveel mogelijk jongeren te mobiliseren voor de Vlaamse strijd maar die partij-politieke ideeën zou ik maar achterwege laten.
Het is een radicale Vlaams nationalistische vereniging, zeker geen politieke partij. Lees ook eens deze link : http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm

Zeker dit stuk is belangrijk :
"Op 22 januari starten we met de Vlaamse Jongeren Westland, een radicale volksnationalistische, identitaire vereniging voor en door jongeren in West-Vlaanderen, die volledig los van politieke partijen haar doel nastreeft: de stem van de Vlaamse jeugd laten horen. Baas in eigen land en streek! Met een aantal jongeren merkten we op dat er in West-Vlaanderen nogal wat ongebonden jongeren zijn die onze politieke opvattingen delen, maar daar nauwelijks of geen concreet engagement aan koppelen in een bestaande organisatie van de radicale Vlaamse Beweging, dit om diverse redenen. Het zou dan ook jammer zijn indien men het ontstaan van VJW als een vorm van concurrentie zou aanzien want dat is het zeker niet. Het is wel een aanvulling. Het feit dat er nieuwe organisaties of groeperingen –hoe beperkt ook- ontstaan, is misschien net een teken dat de Vlaamse Beweging nog een “beweging” is of wil zijn, ook al speelt de tijdsgeest niet in ons voordeel."
obiwan is offline  
Oud 20 januari 2005, 14:28   #19
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Op 22 januari starten we met de Vlaamse Jongeren Westland, een radicale volksnationalistische, identitaire vereniging voor en door jongeren in West-Vlaanderen, die volledig los van politieke partijen haar doel nastreeft: de stem van de Vlaamse jeugd laten horen.
Sorry had dat dus nog niet gelezen. Ik hoop dat VJW mag uitgroeien tot actievolle jongerengroepering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VJW
Laat ons dus stellen dat VJW in de eerste plaats Vlaams is, niet rechts of links.
Mooie stelling, behouden zou ik zo zeggen!!

Aereal is offline  
Oud 20 januari 2005, 14:36   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen sterkere argumenten gevonden, yankeebazeke ?
En waar moet dan wel op geargumenteerd worden, nazillionnetteke?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be