Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2021, 01:15   #1
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard De kwaliteit van het onderwijs

waarom-nieuwe-leerkrachten-na-5-jaar-het-onderwijs-verlaten

Laten we eens een bezoek brengen aan een school en kennismaken met de realiteit in het veld. Ik zal uw gids zijn. Ik ben weliswaar geen pedagoog of onderwijsdeskundige, ik ben een gepensioneerd ingenieur. Ik heb mij wat bijgeschoold en doe nu vervangingen in de middelbare school. Ik heb al 60 scholen kunnen helpen, gespreid over een periode van 12 jaar (gemiddeld 5 per jaar). Intussen heb ik meer dan 10 jaar aan voltijds equivalent gepresteerd.

lees verder via: https://doorbraak.be/waarom-nieuwe-l...wijs-verlaten/

en dat is nog een slap verhaal, op sommige scholen is het nog veel erger: leerlingen met 7 of 9 onvoldoendes en een A-attest krijgen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 05:45   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat een 30-jarige evolutie, en een eindknaller met corona gezever, het klassikale onderwijs totaal heeft afgemaakt. Dat kadaver gaat nog wel een tijdje doorgaan, maar ik denk dat onderwijs nu prive initiatief wordt buiten het systeem, voor zij die echt iets willen leren. Of daar verder enig nut bij is, om iets te leren, valt te bezien. Er zijn veel maatschappijen waar kennis van de burger niet geapprecieerd wordt, en met de verdergaande automatisering volstaat het om een nep diploma, ttz, een privilege te krijgen van de staat, zonder enige echte kennis, om de ontvanger mogen te zijn van inkomsten die door machines worden gegenereerd. Bijvoorbeeld, een dokter moet misschien binnenkort niet veel meer van geneeskunde weten. We zien dat al met virologen professoren die niks van hun vak kennen. Het volstaat waarschijnlijk dat ze weten hoe een zekere 'dokterssoftware' te gebruiken, maar er zal een staatsprivilege zijn dat enkel dokters met een staatspapiertje dat verder niks van kennis garandeert, toelaat om die software te gebruiken, zodat je nog steeds meneer doktoor moet betalen zodat die op zijn scherm afleest wat jij ook wel kon weten, maar niet mag gebruiken. En dat papiertje zal dan aan Brave zonen en dochters van Brave burgers en de staatselite toegekend worden via zeer obscure "examens" waar "kennis" totaal niet van belang is. Onderwijs is daarvoor dan overbodig geworden.

Men merkt dat ook: aangezien het onderwijs nu van barslechte kwaliteit is, en dat toch geen enkele invloed heeft op wat er verder met die "jongeren" gebeurt, is er eigenlijk geen vraag naar, naar kwaliteitsonderwijs. Dat is lang een dada geweest van een zekere intellectuele elite, maar uiteindelijk is onderwijs voor de grote massa nergens nodig voor.

Maar er is misschien wel een kleine niche markt voor een zekere elite die toch nog kwaliteitsonderwijs wil als vermaak. Ik denk dat daar een luxe prive markt kan ontstaan, klein maar rijk, zoals bijvoorbeeld met sportwagens en kunst en zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2021 om 05:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 06:04   #3
denkimi
Banneling

Standaard

20 jaar van onderwijs hervormingen, in combinatie met onbeperkte massa-migratie heeft het onderwijs volledig kapot gemaakt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 23:56   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat een 30-jarige evolutie, en een eindknaller met corona gezever, het klassikale onderwijs totaal heeft afgemaakt. Dat kadaver gaat nog wel een tijdje doorgaan, maar ik denk dat onderwijs nu prive initiatief wordt buiten het systeem, voor zij die echt iets willen leren. Of daar verder enig nut bij is, om iets te leren, valt te bezien. Er zijn veel maatschappijen waar kennis van de burger niet geapprecieerd wordt, en met de verdergaande automatisering volstaat het om een nep diploma, ttz, een privilege te krijgen van de staat, zonder enige echte kennis, om de ontvanger mogen te zijn van inkomsten die door machines worden gegenereerd. Bijvoorbeeld, een dokter moet misschien binnenkort niet veel meer van geneeskunde weten. We zien dat al met virologen professoren die niks van hun vak kennen. Het volstaat waarschijnlijk dat ze weten hoe een zekere 'dokterssoftware' te gebruiken, maar er zal een staatsprivilege zijn dat enkel dokters met een staatspapiertje dat verder niks van kennis garandeert, toelaat om die software te gebruiken, zodat je nog steeds meneer doktoor moet betalen zodat die op zijn scherm afleest wat jij ook wel kon weten, maar niet mag gebruiken. En dat papiertje zal dan aan Brave zonen en dochters van Brave burgers en de staatselite toegekend worden via zeer obscure "examens" waar "kennis" totaal niet van belang is. Onderwijs is daarvoor dan overbodig geworden.

Men merkt dat ook: aangezien het onderwijs nu van barslechte kwaliteit is, en dat toch geen enkele invloed heeft op wat er verder met die "jongeren" gebeurt, is er eigenlijk geen vraag naar, naar kwaliteitsonderwijs. Dat is lang een dada geweest van een zekere intellectuele elite, maar uiteindelijk is onderwijs voor de grote massa nergens nodig voor.

Maar er is misschien wel een kleine niche markt voor een zekere elite die toch nog kwaliteitsonderwijs wil als vermaak. Ik denk dat daar een luxe prive markt kan ontstaan, klein maar rijk, zoals bijvoorbeeld met sportwagens en kunst en zo.
Dat zie je al in Engeland en de US waar ze met de glimlach 100 000 euro geven voor zoon of dochterlief een jaarjtje te onderwijzen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 23:58   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
20 jaar van onderwijs hervormingen, in combinatie met onbeperkte massa-migratie heeft het onderwijs volledig kapot gemaakt.
Het tij valt te keren, maar de tere kindertjes gaan wel janken en de versuikerde onderwijzereskes en knotjes leerkrachten ook natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 00:15   #6
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het tij valt te keren, maar de tere kindertjes gaan wel janken en de versuikerde onderwijzereskes en knotjes leerkrachten ook natuurlijk.
Hebben we dat niet al eens geprobeerd? "De nieuwe orde."

Dus nu uit angst of afzetting van elk autoritair patroon gaan we feesten en/of ons suf neuken.

Dat gaat dan goed tot je land weg is omdat je alleen dat gedaan hebt.

En zo blijf je in cirkeltjes draaien e.
Oud 11 november 2021, 06:34   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik vindt datter geen probs zijn met onze onderweis.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be