![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de titel van volgend artikel (zonder 'betaalmuur'):
https://www.hln.be/binnenland/astmam...ovid~ab335b63/ << ASTMAMEDICIJN BESCHERMT TEGEN ZWARE COVID Sommige neussprays tegen astma, sinusitis en luchtwegallergieën beschermen ook tegen zware Covid. Onderzoekers van het UZ Leuven hebben ontdekt dat die sprays verhinderen dat het virus in het lichaam binnendringt en de patiënt ziek maakt. Ze zouden dus ook mensen met risicocontacten extra kunnen beschermen. Artsen vreesden dat mensen met astma, chronische sinusitis en luchtwegallergieën de eerste coronaslachtoffers zouden zijn. Maar het tegendeel bleek waar, ze werden net minder ziek. En dit dankzij een bestanddeel in hun dagelijkse steroïde neusspray: namelijk fluticasonpropionaat. Onderzoekers van het UZ Leuven hebben ontdekt hoe dat komt. “Enerzijds doordat het slijmvlies meer weerstand biedt aan het virus, waardoor het virus minder goed kan doordringen. En anderzijds ook door de verminderde aanwezigheid van molecules waaraan het virus zich kan binden”, zegt Peter Hellings, professor neus-, keel- en oorziekten van het UZ Leuven. Fluticasonpropionaat is bovendien veilig en niet duur: het kost tussen 5 en 10 euro omdat het patent verlopen is. Zo is het ook beschikbaar als goedkoop generisch geneesmiddel. Volgens professor Hellings kan het ook anderen bijkomend beschermen. “Deze behandeling kan nuttig zijn voor eender welke gezonde patiënt die in contact komt met een besmette Covid-patiënt, omdat de kans op een infectie na een coronabesmetting vermindert”, legt hij uit. “Maar deze spray voorkomt niet dat het virus in de neus belandt. Deze spray voorkomt enkel dat men ziek wordt of dat men ernstige ziekte zou gaan ontwikkelen wanneer men het coronavirus in de neus heeft gekregen.” Maar zo’n neusspray vervangt de vaccins niet, stelt professor Hellings. Je hebt voor dit middel trouwens een doktersvoorschrift nodig, en om te feesten krijg je dat niet. >> Ik begrijp de stelling van professor Hellings niet zo goed. Als 'fluticasonpropionaat' de kans op een infectie na een coronabesmetting vermindert, omdat het verhindert dat het virus in het lichaam binnendringt en de patiënt ziek maakt, waarom zou dat dan de vaccins niet kunnen vervangen? ![]() Kunnen slimmere mensen dan ik mij helpen? Dank bij voorbaat, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo zal er wel altijd iets op de markt komen dat wat bescherming biedt.
Iedereen dan maar een astmamedicijn geven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon wat pillen hebben klaarliggen op uw nachtkastje en klaar is kees Bye bye Corona ![]() Allee tot morgenvroeg dan weer wel ![]() Coronamedicijn vermindert kans op ziekenhuisopname en overlijden met 89 procent https://www.hln.be/wetenschap/corona...cent~a8a56edf/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2021 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vaccin boost je eigen lichaamsweerstand zodat die gedurende een aantal maanden/jaren aanvallen van het virus beter kan weerstaan.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 14 december 2021 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut tut, veel te goedkoop, de vaccins moeten eerst allemaal zijn gezet.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je dat astma spul waarschijnlijk om de week moet pakken, en dat vaccin maar 1 keer per maand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als corona plots verdwijnt dan komt het coronabeleid in het gedrang, en daar zijn postjes en geld mee gemoeid, dus ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren. We denken lange-termijnoplossingen: Vaccinatie die nét genoeg werkt om er door te geraken. Geen investeringen in zorg en andere geneesmiddelen. De truc is om het volk nét niet malcontent genoeg te maken dat ze protesteren, boos zijn, maar het nét niet erg genoeg vinden om in opstand te komen. Zo doen werkgevers dat ook met lonen trouwens.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die per sé een vaccin willen, moeten dat kunnen krijgen. Mensen die zo'n astmamedicijn verkiezen, zouden dat ook moeten kunnen krijgen. Mensen die allebei willen, zouden eveneens op hun wenken kunnen worden bediend. Mensen die géén van beide willen, kunnen wat mij betreft met rust worden gelaten. Als het 'coronamedicijn' waar "fred vanhove" hierboven naar verwees op de markt komt, zijn er nog méér mogelijkheden. Wel graag steeds op basis van vrije keuze.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen poetsen tot drie keer per dag de tanden. Telkens een beetje spray in de neus spuiten vergt hooguit één minuut extra 'werk' per dag. Het lijkt mij best doenbaar het 'chemisch mondkapje' (mooie vergelijking, trouwens!) aan het tanden-poets-ritueel toe te voegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat trouwens om een 'spray', nog geen pilletje dat moet worden gepakt. Stel dat dat 'fluticasonpropionaat' kan/mag worden gecombineerd met 'ivermectine'. Zou het dan geen 'overkill' zijn om dan ook nog eens (verplichte) vaccins toe te dienen? Ik ben lang geen 'expert', hé. Het is dus best mogelijk dat ik één en ander over het hoofd zie; ik zou alleen graag weten wat precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we die vaccins om de 4 maanden moeten herprikken zijn dat eigenlijk geen vaccins ook niet, en dan moeten we eens nadenken over die spray he. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2021 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is volgens u een 'redelijke termijn' waarbinnen we uitsluitsel zouden moeten hebben, en dus ook de duur van de periode waarbinnen we maar beter voorzichtig blijven met 'verplichte' vaccinatie voor kinderen (en jongeren)? 5 jaar? 10 jaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de vraag of die vaccins kankerverwekkend kunnen zijn zal het antwoord langer duren, zeker 5 jaar, want kanker ontstaat niet direct. Ook op de vraag of herhaaldelijk vaccineren om de 4 maanden problemen geeft, zal pas na enkele jaren kunnen blijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht onder een zekere leeftijd. Ik las hier onlangs op het forum dat er jonge sporters na hun vaccinatie gestorven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK. Dank u voor uw antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |