![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch de bedoeling nietwaar.
We zouden denken dat de remblokken gemaakt worden onder zeer gecontroleerde omstandigheden ,samengesteld uit zeer nauwkeurig uitgezochte materialen en dat loten remblokjes pas "vrij" gegeven worden na een strenge steekproef... Maar er is buiten Europa ook "het grootste deel van de wereld"...De mensen moeten het doen met wat ze hebben en volgens wat ze kunnen.EN dat laatste beschouw ik hen ondertussen al BETER dan wij,die "handwerk" vergeten en afgeleerd zijn! Daar maakt men gebruik van het feit dat er veel versleten remblokken bestaan en dat de materialen om het slijtdeel te maken in bulk hoeveelheden te koop is....(uit een zeker land in China vermoed ik) https://www.youtube.com/watch?v=IL031aSTSuI Ik bewonder het vakmanschap...maar hoop toch dat dit merk niet in onze markt geraakt...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 december 2021 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze worden constant, steekproefsgewijs, gecontroleerd op kwaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Pakistaanse blokjes lijken me eerder iets voor een wagen van begin jaren zeventig of zo,die stopten toch amper.... ![]() Een eenvoudig zoektochtje op het wereldwijze interweb reveleert snel "DIAMOND" brake pads ....via een handelsgroep genaamd Zafar Auto parts .... adressen,telefoonnnummers....ach....een handelaar die er een paar duizend wil importeren en in een "grijs circuit" brengen KAN DAT,DOET DAT vermoedelijk al... Laatst gewijzigd door kelt : 25 december 2021 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een meestal dure optie dan maar zijnde Keramische remmen. (Geen overdreven optie bij een Audi RS3 bvb.)
Standaard (model 2022) heeft die een verbeterde remmenrij met zes zuigers per remklauw.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op openbare wegen = weggesmeten geld. Het zal dus een optie blijven. En zelfs op circuit... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2021 om 10:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anderzijds las ik ten internetvelde dat er mensen zijn die er al problemen met ondervonden hebben met dat type remmen. ![]() Ik heb er geen idee van of dat waar is daar ik niet in bezit ben van die nieuwe wagen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe zou ge zelf zijn moest je zelf autos verkopen? Citaat:
En ook op de Duitse onbeperkte snelweg laat het verkeer geen racen toe, tenzij men ze niet alle vijf op een rij heeft. Bepaalde Porsches - eerder gelimiteerde serie, pakweg vanaf 180.000 € - zullen wel keramische remmen standaard hebben, die spelen nog in een hogere liga qua kwaliteit en materiaal en prijs... Vergeet ook niet dat veel meer moet aangepast worden dan het remsysteem alleen als men voor een keramisch remsysteem kiest. Want alles erond moet duurzaam genoeg zijn die hogere temperaturen te kunnen verdragen. Daarom die zeer hoge prijs van zo een remsysteem kan pakweg tot 10.000 € kosten... En zomaar tunen gaat dus niet. Laatst gewijzigd door Micele : 28 december 2021 om 12:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of automatische versnelling (autopilot) vermijdt een kopstaartongeval:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2021 om 15:48. |
|
![]() |