![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In twee zinnen heeft u getoond hoe u over ons denkt”: uitspraken Jambon schieten in verkeerde keelgat
“Jan, in twee zinnen heeft u vrijdag getoond hoe u denkt over het Vlaamse basisonderwijs.” In een open brief, die veelvuldig gedeeld wordt op sociale media, laat directeur Gunter Aerts duidelijk weten wat hij vindt van de recente uitspraken van Jan Jambon. De minister-president omschreef de laatste week voor de kerstvakantie als “pedagogisch onbelangrijk, met wat voorlezen en weet-ik-veel-wat”. Tja, ik kan alleen maar beamen wat Jambon daar gezegd heeft. Ik stel gewoon vast dat in de lagere scholen, waar ik zicht op heb, er de laatste week voor de vakanties (kerstvakantie, paasvakantie en grote vakantie) niet veel les meer gegeven wordt. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211204_96512553 Dit is het groot probleem van deze tijd, het probleem dat ik trouwens ook al aangehaald heb in andere draden. We mogen de dingen gewoon niet meer benoemen. Citaat van Gunter Aerts: “Jan, in twee zinnen heeft u vrijdag getoond hoe u denkt over het Vlaamse basisonderwijs. Uw uitspraken toonden aan dat u geen respect heeft voor deze sector en zelfs hun professionaliteit niet eens erkent”, schrijft Gunter Aerts in de open brief. “Als je zulke uitspraken doet, dan minimaliseer je het probleem richting ongeruste ouders, maar tegelijk steek je een mes in de rug van het hele onderwijsfront. Het basisonderwijs wordt zo gereduceerd naar een veredelde kinderopvang. Het verraadt dat hij enkel de scholen open wil houden om ouders aan het werk te houden en niet omdat hij begaan is met ons. Zeg het dan ook zo.” Volgens mij heeft deze man, die toch een pedagogische opleiding genoten heeft, niet begrepen wat Jan gezegd heeft. Dat is niet erg, maar jut dan ook niet de hele bevolking op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waant zich belangrijk omdat hij denkt dat de scholen er zijn voor de leerkrachten waarbij de kinderen een lastige bijzaak zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een NV-A hater die probeert van de gelegenheid gebruik te maken om wat te bashen. De man lijkt niet te begrijpen dat de hele bevolking ooit school liep en weet dat er in de laatste week, na de examens, zo goed als niets meer aangeleerd wordt. Hij slaat zijn eigen ruiten in. Enkel wat psychoten knikken heftig van ja als zo iemand zijn mond open doet of de pen ter hand neemt.
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 5 december 2021 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als leraar heb ik toch een heel andere opvatting over onderwijs, hoor. Wil dus niet veralgemenen. Gunther Aerts is trouwens één van die omhooggevallen creaturen: kortstondig onderwijzer, daarna begeleider bij VVKSO en later directeur geworden. 'n Man van de theorie dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe zo verder Jan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...51&postcount=5
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 5 december 2021 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=252718 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid benadruk ik: - wellicht inderdaad is die laatste week erg druk voor de onderwijzenden, maar, - voor de kinderen is dat een week waar ze vooral bezig gehouden moeten worden. En herinnering: waar draait het om? Om de kinderen. Waar draait het veel minder om? Om de onderwijzenden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Jambon excuseert zich :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan heeft dat afgekeken van Vivaldi.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik niet begrijp in dit betoog, is dat dit lijkt op het afknippen van een stukje koord, om een nieuw koord te hebben waar geen "einde" meer aan is, wat je hebt het einde er net afgeknipt.
Als de "laatste week voor de vakantie" niet meer gewerkt wordt op school, en men verandert die week in een week vakantie, dan is de week DAARVOOR toch nu de nieuwe laatste week, waar niet meer gewerkt zal worden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woordje ALS is u blijkbaar volledig ontgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is u blijkbaar ontgaan. Niet erg, ik zal het effe in kleur zetten. We mogen de dingen gewoon niet meer benoemen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 december 2021 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onderwijzenden kunnen dan in alle rust alle administratie bijwerken. Tenslotte krijgen de onderwijzenden toch geen week extra verlof hé. |
|
![]() |
![]() |