Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2022, 20:25   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Gent schrapt duizenden vergunningen.

Opnieuw is er zonder enige vorm van communicatie of overleg overgegaan tot inhouding of niet opnieuw verlengen van handelaars hun noodzakelijke vergunning voor leveren van diensten en goederen in het centrum Gent.

Men eist volledige inzage in de boekhoudingen van de aanvragers met contracten, prijsofferte, overeenkomst, prijs, datums, uren, enz...

Ook eist men nu dagelijkse aanvragen voor aanvang of het nu eenmalig of tienduizend keer per jaar is op een E loket dat doorgaans ook nog af en toe tilt slaat.

Kortom kompleet onwerkbaar.
En bovendien heeft ook de stad geen recht de prijzen, overeenkomst, contract, offertes aan derden zomaar op te eisen of in te zien.


Een planning doorgeven volstaat niet.
Pdf file niet toegelaten.
Telefoons worden niet meer beantwoord.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 februari 2022 om 20:28.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 20:28   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.460
Standaard

Is dat echt zo?


Wat bedrijven betreft......Gewoon WEIGEREN nog dienstverlening,goederen...gelijk wat te doen in Gent.

EEN MAAND,en het is van tafel...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 februari 2022 om 20:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 20:38   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Is dat echt zo?


Wat bedrijven betreft......Gewoon WEIGEREN nog dienstverlening,goederen...gelijk wat te doen in Gent.

EEN MAAND,en het is van tafel...
Gent voert een beleid van hoe meer failliet hoe meer vreugde.

Momenteel zijn er al zelfstandigen die reeds 2 weken verhinderd worden hun werk nog te doen.
Alle ingestuurde papieren betreffende klanten weigeren ze ook nog, hoewel ze het ook eisen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 22:59   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wat staat er in een beleid?
Waar staan we voor? (missie) ??* Waar gaan we voor? (visie) ??* Waar geloven we in? (kernwaarden) ??* Hoe pakken we het aan met het oog op alle belanghebbenden? (strategie) ??* Wat zijn onze doelen? Met welke middelen gaan we die realiseren?


----
Hier faalt Gent toch.
Met het oog op alle belanghebbenden!

Gent heeft geen oog op "alle".
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 06:40   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.733
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 07:16   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...
De handelaars en de zelfstandigen zijn duidelijk niet het kiesvee van de Gentse meerderheid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 13:07   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Gent heeft zijn al niet zo grote stad verdeeld in 5 voetgangerszone + de buitenzone.

Als je naar 1 van die 5 zones of alle 5 moet ben je nu verplicht dat aan te vragen op dienst mobiliteit die werkt dan als een buitenlandse ambassadeur en bekijkt uw aanvraag.
Keuren ze goed krijg je een visum voor 1 dag en keuren ze het niet goed mag je niet gaan werken.
En dat willen ze iedere dag opnieuw doen met heel wat documenten ter bewijsstukken om u te laten passeren.

Beetje zoals je destijds niet van west Duitsland naar Oost Duitsland kon.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2022 om 13:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 13:31   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Gent schrapt duizenden vergunningen.
BRON?

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2022 om 13:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 13:37   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Opnieuw is er zonder enige vorm van communicatie of overleg overgegaan tot inhouding of niet opnieuw verlengen van handelaars hun noodzakelijke vergunning voor leveren van diensten en goederen in het centrum Gent.
https://stad.gent/nl/reglementen/reg...jdvergunningen

Orgaan van goedkeuring
Gemeenteraad

Datum van goedkeuring
dinsdag 28 september 2021

Datum van bekendmaking
woensdag 29 september 2021

Documenten

- plan (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...b-e4e28d50c841

- Reglement voor toegang tot autovrije gebieden en doorrijdvergunningen (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...8-bcff9182a25c

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210530_97138190

Autovrije zone van Gent steeds minder autovrij: bijna 100.000 vergunningen in omloop

GENT - Steeds meer voertuigen rijden rond met een vergunning voor de autovrije zone in centrum Gent. Vorig jaar waren er bijna 100.000 vergunningen in omloop, goed voor 38.000 voertuigen.

Bert Staes Maandag 31 mei 2021
Bijna 100.000 vergunningen? Amai dat is pakweg 50% van de inwoners.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2022 om 13:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 13:40   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
BRON?
Gent.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 13:43   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
https://stad.gent/nl/reglementen/reg...jdvergunningen

Orgaan van goedkeuring
Gemeenteraad

Datum van goedkeuring
dinsdag 28 september 2021

Datum van bekendmaking
woensdag 29 september 2021

Documenten

- plan (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...b-e4e28d50c841

- Reglement voor toegang tot autovrije gebieden en doorrijdvergunningen (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...8-bcff9182a25c
Dat is geen overleg.

Een beleid moet ALLE BELANGHEBBENDEN een oplossing geven.

En dat is niet het geval.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 13:45   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is geen overleg.

Een beleid moet ALLE BELANGHEBBENDEN een oplossing geven.

En dat is niet het geval.
In onze gemeente is ook nooit overleg. Troost je.

Gent blijkt overwoekerd te zijn aan vergunningen.

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210530_97138190

Autovrije zone van Gent steeds minder autovrij: bijna 100.000 vergunningen in omloop

GENT - Steeds meer voertuigen rijden rond met een vergunning voor de autovrije zone in centrum Gent. Vorig jaar waren er bijna 100.000 vergunningen in omloop, goed voor 38.000 voertuigen.

Bert Staes Maandag 31 mei 2021
Bijna 100.000 vergunningen? Amai dat is pakweg 50% van de inwoners.

"De diensten" van Gent zijn toch voor iedereen gelijk? (anders tip @maddox)

https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...utovrij-gebied

De uitbreiding van het aantal openbare laadpalen zal een van de oorzaken zijn. Amai van 380 naar 3100 laadpalen! En elke laadpaal heeft wslk 2 laadpunten (zie foto, 2 connectors per paal) ! Dat gaan dan +6000 laadpunten zijn voor een middelgrote stad, en dat in België.

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210609_96633428

Van 380 naar 3.100 laadpalen: Gent zet inhaalrace in om elektrische wagens te volgen



GENT - Met een contract voor 800 nieuwe laadpunten in de Gentse straten wil het stadsbestuur de opkomst van elektrische wagens bijbenen. Gent heeft nu weliswaar het meeste laadpalen in Vlaanderen, maar staat toch voor een inhaalrace. Gewoon een laadkabel over het trottoir leggen, wordt alleszins niet toegestaan.
Dat laatste is nog nooit toegestaan. Tenzij men de kabel eronder legt.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2022 om 14:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 14:25   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In onze gemeente is ook nooit overleg. Troost je.

Gent blijkt overwoekerd te zijn aan vergunningen.



Bijna 100.000 vergunningen? Amai dat is pakweg 50% van de inwoners.

"De diensten" van Gent zijn toch voor iedereen gelijk? (anders tip @maddox)

https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...utovrij-gebied

De uitbreiding van het aantal openbare laadpalen zal een van de oorzaken zijn. Amai van 380 naar 3100 laadpalen! En elke laadpaal heeft wslk 2 laadpunten (zie foto, 2 connectors per paal) ! Dat gaan dan +6000 laadpunten zijn voor een middelgrote stad, en dat in België.


Dat laatste is nog nooit toegestaan. Tenzij men de kabel eronder legt.
Tot hiertoe kregen we een zesmaandelijks vergunning.

Maar in het nieuw systeem krijg je een dagpas op basis van allerlei documenten en bedrijfgegevens die niet voor derden mag gezien worden ook niet aan stadsbestuur.
Bovendien bestaat het gros van ons werk uit mondelinge overeenkomst, ook dat is wettig en geldig maar wil het stadsbestuur niet aanvaarden.
Nog bovenop willen ze iedere dag opnieuw uw adressen en allerlei documenten via een E loket binnenkrijgen alvorens je mag beginnen aan uw normaal dagtaken.

Dat geeft enorme niet te corrigeren problemen. Klanten die datums verleggen ter plaatse of klimatologische invloeden, werken die verplaats worden naar bv week-end of dagtaken die niet afgeraken en opnieuw moeten ingescand en verzonden moeten worden. Weekend zijjn ze sowieso al niet bereikbaar.
Onderaannemers of wisselende ploegen.

Een heel lange lijst problemen die niet kunnen opgelost worden dus. Laat staan de enorme administratie en papierwinkel terwijl alles gedigitaliseerd is.

Niemand kan dat oplossen of aan voldoen.

Dus schiet er over broodroof.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 18:03   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.460
Standaard

Dit verhaal lijkt inderdaad tenminste (tenminste) twee kanten te hebben...

-ten eerste een bemoeizucht van de lokale overheid in privé-zaken van mensen (het herstellen van een boiler in Gent op dinsdag 8 februari rond 10 uur door iemand uit Gentbrugge zou eigenlijk het stadsbestuur geen reet moeten aangaan)

-ten tweede de gedemonstreerde onbekwaamheid van de administratie,en het gebrek aan toezicht vanuit de politiek (taak van een gemeenteraad nochtans) op de kwaliteit van de vergunningen volgens HUn EIGEN stedelijke Louis de Funés- regelgeving

Mensen met gezond verstand zouden gewoon die zever afschaffen om er van af te zijn...
echter...politici...


Een volgende stap zal natuurlijk "positieve discriminatie" zijn....hoeveel mét een pietje,hoeveel zonder pietje,wat is de huidskleurtint.....etc.....


Jean-Pierre wilde gewoon een gasboiler in Gent gaan herstellen....de waterpomp draait niet meer en de klant heeft het koud.....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 februari 2022 om 18:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:50   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit verhaal lijkt inderdaad tenminste (tenminste) twee kanten te hebben...

-ten eerste een bemoeizucht van de lokale overheid in privé-zaken van mensen (het herstellen van een boiler in Gent op dinsdag 8 februari rond 10 uur door iemand uit Gentbrugge zou eigenlijk het stadsbestuur geen reet moeten aangaan)

-ten tweede de gedemonstreerde onbekwaamheid van de administratie,en het gebrek aan toezicht vanuit de politiek (taak van een gemeenteraad nochtans) op de kwaliteit van de vergunningen volgens HUn EIGEN stedelijke Louis de Funés- regelgeving

Mensen met gezond verstand zouden gewoon die zever afschaffen om er van af te zijn...
echter...politici...


Een volgende stap zal natuurlijk "positieve discriminatie" zijn....hoeveel mét een pietje,hoeveel zonder pietje,wat is de huidskleurtint.....etc.....


Jean-Pierre wilde gewoon een gasboiler in Gent gaan herstellen....de waterpomp draait niet meer en de klant heeft het koud.....
Pech voor de klant. Maar dat stond in de sterren geschreven dat het meer en meer zo gaat lopen tot alle firma's er de brui aan geven, dat er niemand nog wil mee doen aan die poppenkast en dan wordt Gent een dode stad waar niets meer te krijgen is, waar iedere bewoner buiten de stad moet om aan zijn waren te komen en dan zal de lust om in de stad te wonen of daar handel te drijven snel voorbij zijn. Het zijn de leveranciers die de teugels in handen hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 01:16   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...
Misschien eens stilstaan bij het feit waarom je zo nodig een vergunning moet gaan aanvragen,of is daar soms de nieuwe versie van de middeleeuwen in voege gekomen....

Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 01:35   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Pech voor de klant. Maar dat stond in de sterren geschreven dat het meer en meer zo gaat lopen tot alle firma's er de brui aan geven, dat er niemand nog wil mee doen aan die poppenkast en dan wordt Gent een dode stad waar niets meer te krijgen is, waar iedere bewoner buiten de stad moet om aan zijn waren te komen en dan zal de lust om in de stad te wonen of daar handel te drijven snel voorbij zijn. Het zijn de leveranciers die de teugels in handen hebben.
Wij hebben letterlijk termont voormalig burgemeester horen zeggen "winkels met maatschappelijke zetel buiten Gent, daar doen we niks voor want we verdienen er niks aan"
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 02:28   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Misschien eens stilstaan bij het feit waarom je zo nodig een vergunning moet gaan aanvragen,of is daar soms de nieuwe versie van de middeleeuwen in voege gekomen....

Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor...
Het ligt aan de leveranciers. Ik zou al lang gezegd hebben aan mijn klant dat hij zijn materiaal niet langer kan laten leveren en het zal zelf moeten komen ophalen op de firma.
Ge zult eens zien hoe lang de burgemeester nog op zijn stoel zal blijven zitten. Hij zal rap bij het goot vuil staan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 10:45   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Pech voor de klant. Maar dat stond in de sterren geschreven dat het meer en meer zo gaat lopen tot alle firma's er de brui aan geven, dat er niemand nog wil mee doen aan die poppenkast en dan wordt Gent een dode stad waar niets meer te krijgen is, waar iedere bewoner buiten de stad moet om aan zijn waren te komen en dan zal de lust om in de stad te wonen of daar handel te drijven snel voorbij zijn. Het zijn de leveranciers die de teugels in handen hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Misschien eens stilstaan bij het feit waarom je zo nodig een vergunning moet gaan aanvragen,of is daar soms de nieuwe versie van de middeleeuwen in voege gekomen....

Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor...

Niemand in Gent begrijpt het. Niemand wil het, iedereen heeft er schade onder.

Het centrum heeft 5 zones, voor iedere zone heb je een vergunning nodig.
Bij wijze van spreken kan je niet achter de hoek zonder toelating.

In 2017 stond ergens in de krant dat er in Gent door al dat verplicht rondrijden circa 220 miljoen extra nutteloze kms gereden was.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180309_03400681

Het is misdadig gewoon.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 februari 2022 om 10:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 12:21   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
Standaard

Alle steden met autovrije zones in de wereld hebben zo hun voorschriften.

Ik ggl ff in het Duits:

Ausnahmegenehmigung verkehrsfreie Bereiche

Uiteraard zijn er steden waar amateurkes te werk gaan en steden waar men ...

Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2022 om 12:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be