Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2022, 21:42   #1
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard Hoe dit conflict beëindigen ?

We zien dat de Russen beetje bij beetje vooruitgang maken en als ze doordrukken uiteindelijk wel zullen willen, maar tegen dermate hoge verliezen dat ze verliezen

Als ze nu de oorlog stoppen verliezen ze ook en is het rijk van Putin voorbij

In beiden gevallen kan de kat in het nauw overgaan tot inzetten van kernwapens

Hoe raken we uit deze verlies-verlies situatie uit ?
Kortom: wat is een eervolle oplossing die ervoor zorgt dat de Russen naar huis kunnen zonder hun broek op de enkels te hebben ?
Oud 8 maart 2022, 21:53   #2
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Denk dat vooral Putin iets in handen moet hebben om te kunnen zeggen dat zijn oorlog geslaagd is. De propaganda van Goebels inc zal dat wel verkopen als een overwinning.

De krim, de donbas en luhansk en Oekraïne niet in de Navo.
Dat laatste was zowiezo zonder oorlog geen optie want voor een nieuw lid moeten alle Navo leden akkoord gaan en voor de oorlog was Hongarije en Turkije toch niet vies van Putin. Duitsland en Frankrijk zou ik ook niet snel voor zien stemmen hebben. Duitsland had voor de oorlog immers graag Nord Stream 2.

Hopelijk gaan na de oorlog de halve swastiska of moet ik zwastika met een z legers gewoon naar huis. Vele Wit-Russen hebben echter het vreemdelingenlegioen vervoegt en strijden met Oekraïne. Nadat ze met wapens en ervaring terugkeren kunnen ze hopelijk Musochenko ergens in de straten van Minsk ophangen.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2022, 22:00   #3
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Denk dat vooral Putin iets in handen moet hebben om te kunnen zeggen dat zijn oorlog geslaagd is. De propaganda van Goebels inc zal dat wel verkopen als een overwinning.

Dat laatste was zowiezo zonder oorlog geen optie want voor een nieuw lid moeten alle Navo leden akkoord gaan en voor de oorlog was Hongarije en Turkije toch niet vies van Putin. Duitsland en Frankrijk zou ik ook niet snel voor zien stemmen hebben. Duitsland had voor de oorlog immers graag Nord Stream 2.

Hopelijk gaan na de oorlog de halve swastiska of moet ik zwastika met een z legers gewoon naar huis. Vele Wit-Russen hebben echter het vreemdelingenlegioen vervoegt en strijden met Oekraïne. Nadat ze met wapens en ervaring terugkeren kunnen ze hopelijk Musochenko ergens in de straten van Minsk ophangen.
De Krim en Wit-Rusland als zoenoffer .

Als ik het goed begrijp (als toetsenbordhistoricus) is Wit-Rusland i.t.t. toch niet echt een land, is het dat nooit echt geweest, en spreekt -als wiki correct is- toch al 70% Russisch (en slechts 23% Witrussisch)

Putin was waarschijnlijk dronken en is het verkeerde land binnen gevallen
Oud 8 maart 2022, 22:11   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

dat zou nog een idee zijn: Wit-Rusland als zoenoffer aan Moskou. Veel slechter kunnen de Wit-Russen sowieso toch niet af zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2022, 22:12   #5
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
We zien dat de Russen beetje bij beetje vooruitgang maken en als ze doordrukken uiteindelijk wel zullen willen, maar tegen dermate hoge verliezen dat ze verliezen

Kortom: wat is een eervolle oplossing die ervoor zorgt dat de Russen naar huis kunnen zonder hun broek op de enkels te hebben ?
Er zijn reeds gisteren drie redelijke eisen geformuleerd om onmiddellijk een einde te maken aan de oorlog.

Deze interventie is niet bedoeld om Oekraïne te veroveren, met dit beperkt aantal manschappen slechts 175 000, is het totaal onmogelijk om zo een groot land te veroveren. Deze interventie heeft als doel om Donbass te beschermen tegen Amerikaanse wapens en de Amerikaanse invloedssfeer in Kiev buiten te kegelen.

De Oekraïners worden door de VS gebruikt als kanonnenvoer in hun (on)heilige oorlog tegen Rusland en China ook, alleen beseffen ze het niet.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2022, 22:14   #6
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De Krim en Wit-Rusland als zoenoffer .

Als ik het goed begrijp (als toetsenbordhistoricus) is Wit-Rusland i.t.t. toch niet echt een land, is het dat nooit echt geweest, en spreekt -als wiki correct is- toch al 70% Russisch (en slechts 23% Witrussisch)

Putin was waarschijnlijk dronken en is het verkeerde land binnen gevallen
Putin is vorig jaar Wit-Rusland al binnengevallen. De mensen wouden Lukashenko weg en enkel Putin kon via kei harde repressie dat in de kiem smoren, sindsdien hangt Lukashenko met draadjes aan het Kremlin vast.

Old-Skool Sovjet style dat ze vroeger ook in Polen en Tsjechie deden, daarom dat de mensen daar Rusland zo haten.
Oud 8 maart 2022, 22:16   #7
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Putin is vorig jaar Wit-Rusland al binnengevallen. De mensen wouden Lukashenko weg en enkel Putin kon via kei harde repressie dat in de kiem smoren, sindsdien hangt Lukashenko met draadjes aan het Kremlin vast.

Old-Skool Sovjet style dat ze vroeger ook in Polen en Tsjechie deden, daarom dat de mensen daar Rusland zo haten.
er zijn inderdaad berichten dat veel Witrussen meevechten met de Oekraïners.
Oud 9 maart 2022, 08:09   #8
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is duidelijk dat de Oekraïnse stiletto heeled dancer zijn kar aan het keren is.
Ik zie het er nog van komen dat Donbas en Loegansk gewoon erkend worden door Oekraïne als (semi?) onafhankelijke staten. En dat Oekraïne een neutrale status zal krijgen.

Dus dingen waar die Zelensky niet van wilde weten en een hoop landgenoten voor opgeofferd heeft en een andere grote hoop als wir-schaffen-dassers naar het westen heeft gejaagd.

Dus uiteindelijk zie ik het aflopen dat de dictatoriaal fascistoide aggressor, Putin, zijn slag gaat thuis halen en als overwinnaar voor "zijn" volk zal kunnen verschijnen. Of Zelensky dan terug op hoge hakjes kronkelbewegingen in theaters zal kunnen maken, durf ik betwijfelen.

Ondertussen is Europa economisch kapot gemaakt maar zal achterblijven met een gesust geweten, en Biden keek ernaar en zag dat het goed was. Iedereen tevreden ?!

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 9 maart 2022 om 08:23.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 08:36   #9
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Met andere woorden, de deal die Zelensky 3 weken geleden had kunnen krijgen zonder verwoesting of bloedvergieten, kan hij nu eindelijk accepteren.
Ben eigenlijk benieuwd welk gevoel er op termijn gaat overheersen: de haat gegen de russische invaller, of de teleurstelling over het westen dat een totaal onhaalbaar lidmaatschap beloofde - en hen daarna liet vallen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 08:51   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ondertussen is Europa economisch kapot gemaakt maar zal achterblijven met een gesust geweten, en Biden keek ernaar en zag dat het goed was. Iedereen tevreden ?!
Niet dat ik twijfel aan jouw expertise, maar mag ik beleefd vragen naar de feiten als ontegensprekelijk bewijs van jouw geestesproduct dienaangaande?
Ik wacht, op 't puntje van mijn stoel zittend met pen in de hand om alles te noteren...
Oud 9 maart 2022, 09:07   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ben eigenlijk benieuwd welk gevoel er op termijn gaat overheersen: de haat gegen de russische invaller, of de teleurstelling over het westen dat een totaal onhaalbaar lidmaatschap beloofde - en hen daarna liet vallen.
Naar mijn gevoel de haat tegen de Russische invaller. Lidmaatschap is geen optie zolang Poetin het voor het zeggen heeft.
Daarbij er is steun door landen, zonder betrokkenheid van de NAVO.
Hoewel, die Poolse vliegtuigen doen mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 09:08   #12
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
...

De enigen die hier economisch verpletterd worden zijn de Russen.
Oud 9 maart 2022, 09:13   #13
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niet dat ik twijfel aan jouw expertise, maar mag ik beleefd vragen naar de feiten als ontegensprekelijk bewijs van jouw geestesproduct dienaangaande?
Ik wacht, op 't puntje van mijn stoel zittend met pen in de hand om alles te noteren...
Het is bijna een oorlogverklaring mij niet te geloven op mijn woord.
Mocht u op stilleto's staan dansen, ik viel bij u binnen whiskeyielfhebber of niet

https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...-rabo-oekraine
https://www.trouw.nl/buitenland/kabi...aten~bbf9a434/
https://www.reuters.com/markets/euro...mp-2022-03-08/
https://www.ft.com/content/cc513e50-...8-fcb4f8031c03

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 09:21   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Toch een wijze beslissing:

Het Pentagon wijst het voorstel van Polen af om MIG-straaljagers te ruilen en vervolgens te leveren aan Oekraïne. Vrees is een totale (kern)oorlog met Rusland.

Bron: VRT NWS
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 09:25   #15
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Het Pentagon wijst het voorstel van Polen af om MIG-straaljagers te ruilen en vervolgens te leveren aan Oekraïne. Vrees is een totale (kern)oorlog met Rusland.

Oef.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 09:30   #16
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, de deal die Zelensky 3 weken geleden had kunnen krijgen zonder verwoesting of bloedvergieten, kan hij nu eindelijk accepteren.
Putin wou eerst een regime change en een poppetjes regering installeren, mogelijk met Yanukovic.
Putin wou ook dat Oekraïne de banden verbrak met niet alleen de Navo maar ook met de EU.
Putin claimde het gebied Donbas & Luhansk dat 3 maal zo groot was als de zelfverklaarde volksrepublieken.
Putin eiste ook een volledige demiteralisatie zodat hij een volgende keer nog makkelijker kon binnenvallen.

Zijn toch grote eisen die nu niet meer herhaald werden.
Oud 9 maart 2022, 09:37   #17
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ik vind dat eerder spijtig. Ik denk dat dhr Putin eerder schrik moet hebben van de Navo dan andersom. Misschien moet de VS zijn kernwapens ook maar is op high alert zetten. De meeste Russen zijn toch gebrainwashed door de propaganda, zo erg is een genocide niet op dat nazi lookalike volk.
Oud 9 maart 2022, 09:37   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De amerikanen zijn pragmatischer dan de Europeanen in deze, ze begrijpen Rusland tot op een punt want ze hebben hetzelfde ook al gedaan. Europa daarentegen is aan het freaken omdat het eens dichtbij is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 09:50   #19
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeie bedenking. op termijn gaat hun ervaring met de E.U. denkelijk nogal -terecht- een zure nasmaak laten, denk ik.
Maidan 2014 met Guy Verhofstadt zou voor mij de deur dicht doen als aperitief toen tot de vis vol graten als aangebrande hoofdschotel nu.
Bedankt, geen dessert voor mij... denk ik dan weer.
Oud 9 maart 2022, 09:52   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat eerder spijtig. Ik denk dat dhr Putin eerder schrik moet hebben van de Navo dan andersom. Misschien moet de VS zijn kernwapens ook maar is op high alert zetten. De meeste Russen zijn toch gebrainwashed door de propaganda, zo erg is een genocide niet op dat nazi lookalike volk.
Je denkt dat de Russen zich gaan laten afslachten zonder weerwerk? Wie nucleair de tegenpartij aanvalt zal het ook niet verder kunnen vertellen. Als je hoognodig enkele tientallen miljoenen doden wil moet je de Navo/US tegen de Russen laten uitpakken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be