![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Topman Belgisch leger ziet ondanks alles één lichtpuntje: “Door stand te houden, koopt Oekraïne tijd voor ons”
Hoe zwaar zijn de verliezen aan Russische en Oekraïense kant? Hoe kon het Russisch leger zo in de fout gaan? Wie heeft er dan de beste kaarten in de slag om de Donbas? Wat met de Navo? En hoe ziet hij de oorlog eindigen? Vicechef Defensie Marc Thys geeft zijn visie op de oorlog in Oekraïne. Het Belang van Limburg De doctrine van de Russen is helaas kristalhelder. Alles platgooien, iedereen uitmoorden en daarna het land innemen. Maar aan hun training schort het. Terwijl de Oekraïners, zeker sinds 2014, na de ?*inname van de Krim, heel goed getraind zijn. Dat gaat verder dan het technisch?*-militaire en het fysieke aspect. Het gaat ook over de mentale aanpak. Zij kunnen werken volgens ‘mission command’. Dat ?*betekent dat je op de lagere echelons voldoende initiatief laat om in functie van de omstandigheden beslissingen te nemen. Dat doen de Russen niet. Bij hen is alles centraal aangestuurd. Het is net daardoor dat de Oekraïners van in het begin klaar waren om het gevecht aan te gaan, terwijl je aan Russische kant veel militairen had die gaandeweg pas ontdekten dat ze in een oorlog zaten. Hun soldaten zijn getraind voor parades op het Rode Plein, maar niet voor de oorlog. De Russen proberen nu mensen naar het leger te krijgen met ?*kortere contracten, maar net zo goed ?*vorderen ze in de Donbas op straat gewoon mensen op, zoals in de middeleeuwen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het mentale?
Da filmpje op het slangeneiland zegt alles. 6man, geen schijn van kans, en zo’n instelling |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder leugens is 't al erg genoeg. Hier recht van de vrt https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...g-ze-zijn-gev/
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Oekraïne de Russen niet kan tegenhouden staan ze einde dit jaar aan de Nordzeekust.
Ik vermoed dat er al Belgen zijn die ondertussen al vlaggetjes aan het maken zijn om ze te verwelkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is ondertussen geweten dat de Russen in gevangenen geen eten steken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laten ze de Donbas afstaan aan Rusland en zo snel mogelijk hun land in vrede weer opbouwen. Laatst gewijzigd door cato : 17 april 2022 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De Donbas zijn Russen die Russisch spreken en Russisch denken en blijkbaar een probleem hebben met het vrije Westen. Eerste gedacht is dus...Als Zelensky ook eens zijn verstand gebruikt geeft hij dat aan Poetin. De grote vraag daarna is dan wel: "Gaat de territoriumhonger van Poetin dan gestild zijn". Of gaat hij nog meer willen?? Gij heeft DE KRIM ook al gepakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "De doctrine van de Russen is helaas kristalhelder. Alles platgooien, iedereen uitmoorden en daarna het land innemen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=SDX;9943843]Ik zou me toch wat beter informeren voordat je dezelfde leugen steeds blijft herhalen.
Zonder leugens is 't al erg genoeg. /QUOTE] Ik heb niet gezegd dat ze dood zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Insinueerde je dat dan niet?
Allee dan zal ik 't wel verkeerd begrepen hebben.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die velen zeggen aan de Catalanen hun ouders en voorouders te vergeten, de moorden van Franco te vergeten, hun Catalaanse taal te laten varen, Spaans te leren, Spaans de worden, in vrede met al die Spanjaarden die gedurende decennia lang geïnjecteerd zijn in Catalonië, als kolonisten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enthousiasme in die autonome republieken is al een stuk minder nu mannen er worden verplicht naar het front te trekken.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu mijn perceptie is - en dat is natuurlijk niet de norm - dat Catalanen & Spanjaarden relatief vreedzaam samenleven in Caralunya. Ik heb althans nooit bommen zien voorbijvliegen itt de E(uskadi) T(a) A(skatasuna) v. Pais Vasco. De Mossos, de Guardia Civil & de Policia Nacional meppen er allemaal even hard op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /Duh.
Want ik meende da serieus. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een regime, net als elke dief, poogt buit te maken. Producten die arbeiters hebben gemaakt te bemachtigen. Mensen dwingen tot arbeiten voor hongerloontje. Dat, is de doctrine, en alles vernietigen en iedereen uitmoorden, staat daar in schril contrast mee.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |