Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2022, 21:39   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard CEO van Audi pleit voor afschaffing aankooppremie voor plug-in hybrides

Nog een CEO die plug-in hybrides liever ziet uitdoven en de aankooppremie voor die overgangsoplossing weggesmeten geld vind. Die overgang is namelijk reeds gemaakt.
De Duitse economie-minister wil deze aankooppremie eind dit jaar sowieso al afschaffen.

Hij moedigt Europa aan de verbrandingsmotoren helemaal vaarwel te zeggen.

De autoindustrie moet zich toespitsen op batterijen en elektromotoren, ttz vol-electrisch.

ICE best niet te lang meeslepen als productie-ballast, dat heeft de VW Group wel begrepen.

In enkele jaren zullen we reeds kunnen zien welke autoconstructeurs de juiste keus gemaakt hebben.
Bedenk dat Tesla nu al de meeste netto-winst maakt per verkochte auto, ondanks hun vele miljarden investeringen. (van de merken die massaproductie hebben, Ferrari tel ik daar niet bij)

Citaat:
Plug-in hybrides: de baas van Audi is sceptisch

En hij moedigt Europa aan om verbrandingsmotoren vaarwel te zeggen.

Markus Duesmann, die sinds 1 april 2020 aan het hoofd staat van Audi, laat geen kans onbenut om te benadrukken dat hij voor de ontwikkeling van batterij-elektrische voertuigen is. Een mening die ingaat tegen de positie die andere CEO’s uit de autosector innemen, waaronder Carlos Tavares (Stellantis), die tegen het verbod op verbrandingsmotoren in 2035 is. Die beslissing nam de Europese Commissie in juli 2021.

Wat brengt de toekomst?

De juiste keuze maken voor de toekomst, dat is de uitdaging waar alle autobouwers vandaag mee af te rekenen krijgen. En vergissingen worden kunnen duur te staan komen, wetende dat er momenteel miljarden euro’s geïnvesteerd worden in de transitie van de hele sector. Op dat vlak kiest de Volkswagen-groep (waar Audi deel van uitmaakt) voor een 100% batterij-elektrische aanpak.

En Markus Duesmann benadrukt dat nu nog eens door de plug-in hybride technologie te verketteren. Een technologie die volgens hem maar een overgangsoplossing is: “Volgens ons moet de Duitse auto-industrie alle inspanningen toespitsen op elektromotoren en batterijen voor de individuele mobiliteit, net omdat zo’n grote investeringen nodig zijn om de nodige laadinfrastructuur uit te bouwen. Ik engageer me ten volle om van deze technologie de evidente keuze te maken. Dat is waarom ik ook voorstander ben van de progressieve afschaffing vanaf eind dit jaar van de aankooppremie voor plug-in hybride voertuigen.” Daarnaast is Duesmann ook niet echt voorstander van synthetische brandstoffen.

De baas van Audi spreekt daarmee zijn steun uit voor een beslissing van de Duitse minister van economie, die eind dit jaar de aankooppremie voor plug-in hybrides wil afschaffen. Maar hij vraagt ook dat de prijs van brandstoffen niet langer “artificieel verlaagd” worden, omdat dat niet “het reële objectief ondersteunt om fossiele brandstoffen te sparen”. Een duidelijke en relatief nieuwe positie in een sector waarin heel wat toplui zich duidelijker uitspreken voor nevenoplossingen zoals synthetische brandstoffen of waterstof.

Alleen de toekomst zal uitwijzen welke autogroepen de juiste keuzes gemaakt hebben!

https://www.vroom.be/nl/nieuws/plug-...eptisch-23717/

Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2022 om 21:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 22:40   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is normaal.
Een EV audi brengt per lopende cm het dubbel op van een ice.

Of hybrid.

Kwantiteit wint van kwaliteit.
Oud 2 mei 2022, 13:06   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Moet de ceo van het IJsboerke zich moeien met de keuze van zijn klanten tussen vanille en chocolade?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 13:20   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet de ceo van het IJsboerke zich moeien met de keuze van zijn klanten tussen vanille en chocolade?
Welke heeft geen uitlaatsysteem?
Oud 2 mei 2022, 15:32   #5
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog een CEO die plug-in hybrides liever ziet uitdoven en de aankooppremie voor die overgangsoplossing weggesmeten geld vind. Die overgang is namelijk reeds gemaakt.
De Duitse economie-minister wil deze aankooppremie eind dit jaar sowieso al afschaffen.

Hij moedigt Europa aan de verbrandingsmotoren helemaal vaarwel te zeggen.

De autoindustrie moet zich toespitsen op batterijen en elektromotoren, ttz vol-electrisch.

ICE best niet te lang meeslepen als productie-ballast, dat heeft de VW Group wel begrepen.

In enkele jaren zullen we reeds kunnen zien welke autoconstructeurs de juiste keus gemaakt hebben.
Bedenk dat Tesla nu al de meeste netto-winst maakt per verkochte auto, ondanks hun vele miljarden investeringen. (van de merken die massaproductie hebben, Ferrari tel ik daar niet bij)
Kortingen voor EV moet men afschaffen .....alle andere mensen moeten daarvoor bijdragen .....men moet stoppen met alle subsidies .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 16:33   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Kortingen voor EV moet men afschaffen .....alle andere mensen moeten daarvoor bijdragen .....men moet stoppen met alle subsidies .
Groot gelijk en ook laten betalen voor de wegen te mogen gebruiken.
Ik snap niet hoe dit allemaal kan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 16:39   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet verkeerd dat de overheid streeft naar gewenst gedrag, o.a. via subsidies, zo lang dit maar transparant en democratisch verloopt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 mei 2022, 18:19   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar zijn de ingewikkelde tabellen om dit te staven?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 07:45   #9
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet verkeerd dat de overheid streeft naar gewenst gedrag, o.a. via subsidies, zo lang dit maar transparant en democratisch verloopt.
Democratisch is het grote probleem in heel Europa .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 12:22   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Democratisch is het grote probleem in heel Europa .
En het probleem van het gebrek aan transparantie is zo mogelijk nog groter.

Toch moet niet alle beleid en bestuur stil gelegd worden, tot die gebrekkige dingen wat beter zullen gaan.
We moeten vooruit ondertussen.

Oud 5 mei 2022, 12:27   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke heeft geen uitlaatsysteem?
Je vindt geen antwoord op mijn bemerking hé.

Tuurlijk niet. De ceo van vw kijkt naar zijn winstcijfers. Mocht hij dat niet doen, dan is hij zijn job niet waard.
En jij trapt zo in zijn val, zo argeloos als ik vanmorgen in een hondendrol trapte op het voetpad hier vlak voor mijn kot.

Oud 5 mei 2022, 13:44   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vindt geen antwoord op mijn bemerking hé.
jij noemt iets onnozel vragen een bemerking?
Het gepast antwoord op uw bemerking heb ik gegeven. Dat jij mijn antwoord niet kunt plaatsen dacht ik al.

Citaat:
Tuurlijk niet. De ceo van vw kijkt naar zijn winstcijfers. Mocht hij dat niet doen, dan is hij zijn job niet waard.
En waarom zou men niet meer winst kunnen maken met plug-in hybrides en milde hybrides dus verder winsten afromen op ICE-motoren? De duurder geworden batterijpacks zijn veel kleiner en de ontwikkeling van kleine ICE-motoren is al lang vet terugbetaald. Dus de andere CEOs (Stellantis) die pro (plug-in) hybrides zijn en tegen de afschaffing van ICE-motoren zijn hun job niet waard?

En de Duitse minister van economie dan ook, en de Europese Commissie dan ook ? Allemaal CEOs van de overheid.

Citaat:
De baas van Audi spreekt daarmee zijn steun uit voor een beslissing van de Duitse minister van economie, die eind dit jaar de aankooppremie voor plug-in hybrides wil afschaffen. Maar hij vraagt ook dat de prijs van brandstoffen niet langer “artificieel verlaagd” worden, omdat dat niet “het reële objectief ondersteunt om fossiele brandstoffen te sparen”. Een duidelijke en relatief nieuwe positie in een sector waarin heel wat toplui zich duidelijker uitspreken voor nevenoplossingen zoals synthetische brandstoffen of waterstof.
Citaat:
En jij trapt zo in zijn val
Welke val? Dat jij niet begrijpend kunt lezen? Die CEO zegt gewoon wat hij denkt te moeten zeggen, eindelijk een relatief nieuwe wind in de eenheidsworst.

Citaat:
Een mening die ingaat tegen de positie die andere CEO’s uit de autosector innemen, waaronder Carlos Tavares (Stellantis), die tegen het verbod op verbrandingsmotoren in 2035 is. Die beslissing nam de Europese Commissie in juli 2021.
Citaat:
, zo argeloos als ik vanmorgen in een hondendrol trapte op het voetpad hier vlak voor mijn kot.
Dat was te denken als je enkel maar aan onnozele dingen denkt die niets met de draad te maken hebben.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 mei 2022 om 14:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be