Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2025, 03:32   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Eurolanden sub-continent: ultieme kans om tij te keren?

Ik vraag 't me af:
Militaire defensie eindelijk in eigen handen nemen dankzij de brutale houding van de huidige US-administratie?
Stoppen om het OCMW van de wereld te willen zijn?
Wat mij betreft mag Trump nog wat agressiever uit de hoek komen indien dat bijdraagt om ons verstand beginnen te gebruiken en Boem-Boem te doen i.p.v. Bla-Bla.

1. Misschien de ultieme formule om Canada, Europa en andere "allies" uit hun westerse narcolepsie te halen?
Een noodzakelijke stap om de industrie en 't volk terug in een verdienmodel stampen! Wapenindustrie opnieuw uitbouwen, en voor eigen gebruik en om te verkopen voor grof geld. Defensie opbouwen en er geld mee verdienen.
Laat de Groen hun eigen meest favoriete kleur zien... van nijd!

2. Indien daarnaast een kordate invulling komt naar enkel kwalitatieve immigratie toe, kan West-Europa heel misschien een medespeler worden met wat wereldse invloed. Zonder te moeten/willen pretenderen zich met het welzijn van de hele aardkloot te gaan bemoeien.

3. Het zou eens wat anders zijn om als gemeenschap de eigen financiën positief i.p.v. verlieslatend te zien evolueren door AKTIES die wat opbrengen voor de eigen mens?

Of Europa leiders heeft (zou kunnen hebben) die het keren van de huidige neerwaartse spiraal aankunnen blijft de vraag.
Een succesvolle gemeenschap zijn betekent ook om kansen die zich vandaag voordoen herkennen en gebruiken.
Persoonlijk ben ik sceptisch, gezien de genetische politieke dagelijks getoonde onbekwaamheid maar 'k zou me dolgraag vergissen.

Voorwaar, merkwaardige tijden voor de huidige generaties.
Maar net als vroeger zijn er kansen op elk niveau. Ze benutten helpt.
Oud 27 maart 2025, 09:03   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

't is te hopen, maar 't is te vrezen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2025, 09:08   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik vraag 't me af:
Militaire defensie eindelijk in eigen handen nemen dankzij de brutale houding van de huidige US-administratie?
Stoppen om het OCMW van de wereld te willen zijn?
Wat mij betreft mag Trump nog wat agressiever uit de hoek komen indien dat bijdraagt om ons verstand beginnen te gebruiken en Boem-Boem te doen i.p.v. Bla-Bla.

1. Misschien de ultieme formule om Canada, Europa en andere "allies" uit hun westerse narcolepsie te halen?
Een noodzakelijke stap om de industrie en 't volk terug in een verdienmodel stampen! Wapenindustrie opnieuw uitbouwen, en voor eigen gebruik en om te verkopen voor grof geld. Defensie opbouwen en er geld mee verdienen.
Laat de Groen hun eigen meest favoriete kleur zien... van nijd!

2. Indien daarnaast een kordate invulling komt naar enkel kwalitatieve immigratie toe, kan West-Europa heel misschien een medespeler worden met wat wereldse invloed. Zonder te moeten/willen pretenderen zich met het welzijn van de hele aardkloot te gaan bemoeien.

3. Het zou eens wat anders zijn om als gemeenschap de eigen financiën positief i.p.v. verlieslatend te zien evolueren door AKTIES die wat opbrengen voor de eigen mens?

Of Europa leiders heeft (zou kunnen hebben) die het keren van de huidige neerwaartse spiraal aankunnen blijft de vraag.
Een succesvolle gemeenschap zijn betekent ook om kansen die zich vandaag voordoen herkennen en gebruiken.
Persoonlijk ben ik sceptisch, gezien de genetische politieke dagelijks getoonde onbekwaamheid maar 'k zou me dolgraag vergissen.
Voorwaar, merkwaardige tijden voor de huidige generaties.
Maar net als vroeger zijn er kansen op elk niveau. Ze benutten helpt.
Als Frankrijk en Duitsland op het vlak van defensie goed samenwerken, en er ook een stevige steun komt vanuit Zweden, dan is veel mogelijk.
Oud 27 maart 2025, 09:13   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Om het bijvoorbeeld over die wapenindustrie te hebben:
Het is niet dat er geen wapenindustrie is in de EU. We hebben bijvoorbeeld 3 fabrikanten van fighter jets. En er zijn zelfs twee sixth generations in ontwikkeling.

Het grote probleem is echter dat de EU geen echte federatie is. In de US kan Trump zeggen: we kiezen voor Boeing, de EU kan dat niet.
Oud 27 maart 2025, 09:18   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is niet dat er geen wapenindustrie is in de EU. We hebben bijvoorbeeld 3 fabrikanten van fighter jets. En er zijn zelfs twee sixth generations in ontwikkeling.

Het grote probleem is echter dat de EU geen echte federatie is. In de US kan Trump zeggen: we kiezen voor Boeing, de EU kan dat niet.
De Amerikaanse gevechtsvliegtuigen worden ook niet allemaal bij dezelfde fabrikant geproduceerd. Je hebt zowel Lockheed, Northrop als Grumman.
Oud 27 maart 2025, 09:50   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Och, eerst was er COVID, nu Oekraïne en de Russen, de eu-machtswellustelingen maken de bevolking altijd met iets bang om hun positie stevig te verankeren. Ondertussen verrot door hun gevoerde politiek de eu van binnenuit. Europa, de Europese bevolking, is, zonder het schip 180° te draaien, gedoemd om ten onder te gaan. Geef het nog 50 jaar
Oud 27 maart 2025, 10:36   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

De EU zou wel kunnen zeggen: het geld voor herbewapening moet in de EU besteed worden, en er komen 300% import tarieven op Amerikaans wapentuig.

We moeten ons mijden van een Europese Federatie. We zien nu wat er kan gebeuren in federaties: een mafkees komt aan de macht en er is geen verzet mogelijk. Het is veel beter van geen machtsconcentratie te hebben.

Trouwens, een van de redenen waarom ik Trump nen toffe vond was dat ik dacht dat hij het Amerikaanse federale niveau zou stukmaken. Die hoop heb ik trouwens nog. Zodat Amerika terug een confederatie wordt. Waar ik niet kan mee lachen is Trump zijn vijandigheid jegens Europa.
Oud 27 maart 2025, 10:57   #8
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De EU zou wel kunnen zeggen: het geld voor herbewapening moet in de EU besteed worden, en er komen 300% import tarieven op Amerikaans wapentuig.

We moeten ons mijden van een Europese Federatie. We zien nu wat er kan gebeuren in federaties: een mafkees komt aan de macht en er is geen verzet mogelijk. Het is veel beter van geen machtsconcentratie te hebben.

Trouwens, een van de redenen waarom ik Trump nen toffe vond was dat ik dacht dat hij het Amerikaanse federale niveau zou stukmaken. Die hoop heb ik trouwens nog. Zodat Amerika terug een confederatie wordt. Waar ik niet kan mee lachen is Trump zijn vijandigheid jegens Europa.
De zelfdestructie van zijn eigen land blijft inderdaad wat onderbelicht. Uiteraard veroorzaakt dit beleid turbulentie, onzekerheid en economisch nadeel op veel plaatsen, ook in Europa. Maar onder het bekende Johan Cruijff-motto dat elk nadeel zijn voordeel heb, zit er een uitgelezen kans in om de ongezonde afhankelijkheid van de VS achter ons te laten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2025, 11:01   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De zelfdestructie van zijn eigen land blijft inderdaad wat onderbelicht. Uiteraard veroorzaakt dit beleid turbulentie, onzekerheid en economisch nadeel op veel plaatsen, ook in Europa. Maar onder het bekende Johan Cruijff-motto dat elk nadeel zijn voordeel heb, zit er een uitgelezen kans in om de ongezonde afhankelijkheid van de VS achter ons te laten.
2
Oud 27 maart 2025, 11:05   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trump is zichzelf en zijn land in de vernieling aan het rijden met al zijn importheffingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2025, 12:03   #11
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och, eerst was er COVID, nu Oekraïne en de Russen, de eu-machtswellustelingen maken de bevolking altijd met iets bang om hun positie stevig te verankeren. Ondertussen verrot door hun gevoerde politiek de eu van binnenuit. Europa, de Europese bevolking, is, zonder het schip 180° te draaien, gedoemd om ten onder te gaan. Geef het nog 50 jaar
Ja, in plaats van te hameren op de zaken waar men echt bang van moet zijn zoals een regenboog, pronouns en transgenders, nietwaar?
Oud 27 maart 2025, 12:12   #12
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zal de federale staat niet volledig uitkleden want er zijn meer MAGA-staten die aan de federale uier hangen dan blauwe. En de meeste blauwe staten dragen naar verhouding meer bij aan het BNP dan de MAGA-staten.
Oud 27 maart 2025, 12:34   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ja, in plaats van te hameren op de zaken waar men echt bang van moet zijn zoals een regenboog, pronouns en transgenders, nietwaar?
Ik denk dan eerder aan criminaliteit, drugsmaffia, terrorisme, massale instroom van islamieten en Afrikanen…
Maar elk zijn keuzes hoor…
Oud 27 maart 2025, 13:30   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De EU kan tegenover dictatoriaal ingestelde figuren zoals Donald Duck Trump en zijn fellow travellers wel degelijk een vuist maken. Dat is net de reden waarom Trump er zo spinnijdig tegenover staat. Hij weet dat het economisch een machtig blok is. En net daarom mogen we in geen geval die EU verzwakken, integendeel zelfs. Let wel, ik beweer niet dat de huidige EU een creatie is welke niet voor kritiek vatbaar zou zijn. Ze moet in veel opzichten (vooral politiek en inzake defensie) nog geperfectioneerd worden. Maar in ieder geval als het aankomt op een confrontatie met Trump & Co, beter de huidige, onvolmaakte EU dan de veel minder betekenende individuele Europese staten.
Oud 27 maart 2025, 13:35   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De EU kan tegenover dictatoriaal ingestelde figuren zoals Donald Duck Trump en zijn fellow travellers wel degelijk een vuist maken. Dat is net de reden waarom Trump er zo spinnijdig tegenover staat. Hij weet dat het economisch een machtig blok is. En net daarom mogen we in geen geval die EU verzwakken, integendeel zelfs. Let wel, ik beweer niet dat de huidige EU een creatie is welke niet voor kritiek vatbaar zou zijn. Ze moet in veel opzichten (vooral politiek en inzake defensie) nog geperfectioneerd worden. Maar in ieder geval als het aankomt op een confrontatie met Trump & Co, beter de huidige, onvolmaakte EU dan de veel minder betekenende individuele Europese staten.
Het probleem is dat de politieke EU het stort is geweest voor afgedankte politici sinds tientallen jaren, en dat het die kwieten zijn die nu de zaken zouden moeten regelen.

Dat gezegd, zelfs afgedankte politici van bij ons zijn nog 100 keer meer van niveau dan de apenbende van het Witte Huis nu. Maar goed, dat is ook echt zielig.
Oud 27 maart 2025, 15:41   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Trump is zichzelf en zijn land in de vernieling aan het rijden met al zijn importheffingen.
Nog even op de tanden bijten en de traantjes van een pocoloco-libtard worden de duurste ooit.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 27 maart 2025 om 15:41.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2025, 15:48   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hoeveel importheffing rekent de eu aan op wagens uit de usa?
Oud 27 maart 2025, 16:28   #18
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel importheffing rekent de eu aan op wagens uit de usa?
10%.

De VS heft echter 25% op buitenlandse vrachtwagens.
Oud 27 maart 2025, 17:41   #19
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

EU. de kleine muis wilt meespelen met de grote ???? , er gaan nog vele ursula's en gespleten tanden mogen optreden het enige dat ze doen is het kapotmaken van onze westerse vrijheden.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2025, 21:40   #20
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
EU. de kleine muis wilt meespelen met de grote ???? , er gaan nog vele ursula's en gespleten tanden mogen optreden het enige dat ze doen is het kapotmaken van onze westerse vrijheden.
Als ik u hoor begin ik bijna goesting te krijgen naar de Russische vrijheden. Land van melk en honing en vrijheid van mening.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be