![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is natuurlijk een stuk dichter bij huis, maar het Westen mag zich wel ongestraft moeien in conflicten, landen veroveren en bombarderen.
Dus ja, eerlijke vraag. Wat is nu het verschil met Libië, Irak, Syrië, Afghanistan, Yemen, Servië, … ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen, 't hangt er enkel vanaf aan welke kant je staat.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal één (1) keer reageren op dit overbodig en misplaatst draadje.
Over al deze conflicten bestaan andere draadjes,op dit eigenste forum. In het Iraakse geval is er minstens 1 die zelfs 10 jaar gelopen heeft.. Daarin zijn betreffende conflicten van alle kanten bekeken geworden. Ik heb gezegd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
zou zelf zeggen dat de russen meer reden hebben dan syrie/iraq/libie/yemen en zo verder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() precies terug in de kleuterklas
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WARNING: allusies naar de Elegasten en de scholen worden bestraft. Heeft me recent een week strafstudie opgeleverd. (mededeling van algemeen nut.)
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geen zin om daar op in te gaan, maar als een Amerikaanse neofascistische dicator een illegale invasie in Mexico pleegt gebaseerd op fake argumenten en dreigt met nucleaire wapens, dan zullen we daan ongetwijfeld even hard tegen reageren dan nu het geval is Vergelijk citroenen met citroenen, niet met appels. Laatst gewijzigd door parcifal : 28 februari 2022 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit bedreigt mijn comfort in een directe manier. En da's voldoende verschil.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat a) de Oekraïners onze hulp vragen en b) wij die graag leveren. Ik steun elke maatregel tegen de aanvallende Russen, behoudens de te slappe maatregelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik mag die vraag onnozel-naïef vinden. En waarom? Daarom! Daarom is geen antwoord. Waarom is ook geen vraag.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De andere kunnen evtl bediscussieerd worden. Soit ,mijn mening.
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem Oekraïne loopt ook al 30 jaar sinds het einde van de Sovjets. De ene keer is het te lang geleden en dan weer te lang geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oorlog in Irak zorgde voor 1 miljoen doden en 3 miljoen wezen, wat de oorzaak ook mag wezen, zoiets is niet te rechtvaardigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch werden de Amerikanen niet uit SWIFT gegooid. Noch werden Amerikaanse atleten uit de grote internationale competities gegooid. Meer zelfs, George W Bush kreeg zelfs een coalition of the willing op de been, met onder andere UK troepen, met dank aan poedel Tony Blair en NL troepen, onder Balkenende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik was ook zeer hard tegen de amerikaanse invasie in Irak in 2003, al was er aan Saddam weinig verloren. Vermoedelijk zijn daar nog sporen op dit forum van te vinden van vrij bitse discussies indertijd met GW Bush-fanaat Antoon die volledig achter die invasie stond. Maar een complexe situatie of conflict herleiden tot iets zwart/wit is nogal simplistisch. Laatst gewijzigd door parcifal : 28 februari 2022 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles in een keer oplossen, gaat zeker niet.
|
![]() |
![]() |