Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2022, 08:42   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard Loze beloften Waals Minister zullen Vlaamse onafhankleijkheid niet tegenhouden

De schrik voor de onafwendbare Vlaamse Onafhankelijkheid bereikt nieuwe toppen bij de Waalse politici.

Als zoethoudertje voor de Vlamingen om hun jaarlijkse miljarden transfers toch maar te blijven doorstorten belooft de Waalse Minister v an Onderwijs dat het aanleren van het Nederlands verplicht zal worden in het Waals onderwijs .

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...oor-leerlingen

Dat dit enkel loze beloften zijn blijkt uit het volgende .

1) Het verplicht aanleren van het Nederlands in het Waals onderwijs zou pas in het schooljaar van 2027 beginnen.

2)Er zijn nu al onvoldoende leerkrachten Nederlands in het Waals onderwijs om die enkele Walen die nu al Nederlands volgen te kunnen onderwijzen.

3)In het Brussel Franstalig onderwijs is het Nederlands nu al een verplicht vak ,doch bijna geen enkel Franstalige Brusselaar die het Franstalig onderwijs daar volgt ,kan Nederlands spreken bij het beëindigen van zijn studies.

Besluit dit zijn enkel loze beloften die in de realiteit geen enkel verschil gaan maken en dus de Vlaamse onafhankelijkheid niet zullen kunnen tegenhouden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 08:43   #2
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De schrik voor de onafwendbare Vlaamse Onafhankelijkheid bereikt nieuwe toppen bij de Waalse politici.

Als zoethoudertje voor de Vlamingen om hun jaarlijkse miljarden transfers toch maar te blijven doorstorten belooft de Waalse Minister van Onderwijs dat het aanleren van het Nederlands verplicht zal worden in het Waals onderwijs .

1) Het verplicht aanleren van het Nederlands in het Waals onderwijs zou pas in het schooljaar van 2027 beginnen.

2)Er zijn nu al onvoldoende leerkrachten Nederlands in het Waals onderwijs om die enkele Walen die nu al Nederlands volgen te kunnen onderwijzen.

3)In het Brussel Franstalig onderwijs is het Nederlands nu al een verplicht vak ,doch bijna geen enkel Franstalige Brusselaar die het Franstalig onderwijs daar volgt ,kan Nederlands spreken bij het beëindigen van zijn studies.

Besluit dit zijn enkel loze beloften die in de realiteit geen enkel verschil gaan maken en dus de Vlaamse onafhankelijkheid niet zullen kunnen tegenhouden.
Oud 2 oktober 2022, 09:58   #3
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Kaproen wanneer gaat ge eindelijk eens met uw voetjes op de grond komen en beseffen dat de Vlamingen nooit zelfstandig gaan worden om de simpele reden dat ze het gedeeltelijk niet willen en gedeeltelijk niet kunnen.
Moesten ze het gekund en gewild hebben waren ze dat al meer dan honderd jaar geleden al geweest. Ik heb hier nog romantische postkaarten van een vroegere (Vlaamse) buur met daarop in mooie letters "UN BONJOUR DE GAND".. Accepteer de realiteit en levet skone .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:05   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Kaproen wanneer gaat ge eindelijk eens met uw voetjes op de grond komen en beseffen dat de Vlamingen nooit zelfstandig gaan worden om de simpele reden dat ze het gedeeltelijk niet willen en gedeeltelijk niet kunnen.
Moesten ze het gekund en gewild hebben waren ze dat al meer dan honderd jaar geleden al geweest. Ik heb hier nog romantische postkaarten van een vroegere (Vlaamse) buur met daarop in mooie letters "UN BONJOUR DE GAND".. Accepteer de realiteit en levet skone .
Wij, flaminganten, gaan pas beseffen dat onze strijd nutteloos is, van zodra de belgicisten niet meer reageren op onze stellinginnames.

Zo lang sommige politici ons bruine rakkers, of mentaal gehandicapten noemen,
zo lang Franstalige politici blijven beloven dat ze Nederlands gaan leren, maar het nooit doen,
zo lang de koekendoosaanbidders blijven lullen lijk Den Taaien,
zo lang centrum-rechts en rechts zonder enige grondslag gelinkt worden via den oorlog aan extreem-rechts ....
...
doen wij rustig maar vastberaden voort.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:07   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is echt geen revolutie nodig om België te ontbinden. Op een dag zal het systeem gewoon vanzelf blokkeren. De politici zullen moeten vaststellen wat zovele Vlamingen al veel langer hebben vastgesteld, namelijk dat het Belgische model niet meer werkt en hopeloos is vastgereden. Dat samen verder gaan geen zin meer heeft.
BRON

Of het kan een Vlaanderen apart daar is nog veeeeeeeel meningsverschil over.
Oud 2 oktober 2022, 10:09   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Of het kan een Vlaanderen apart daar is nog veeeeeeeel meningsverschil over.
Die dag is men al aan het uitstellen van in de tijd dat de Belgische partijen uiteen gespat zijn in Vlaamse en Waalse partijen.
Oud 2 oktober 2022, 10:16   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij, flaminganten, gaan pas beseffen dat onze strijd nutteloos is, van zodra de belgicisten niet meer reageren op onze stellinginnames.
Dan gaat het hier saai worden hee... de flaminganten (N-VA) en de racisten (VB) maken hier nu al het overgrote deel van de bijdrages op het forum...

Zou je graag enkel onder gelijkgestemden 'discussiëren' ?

Citaat:
Zo lang sommige politici ons bruine rakkers,
...niet 'ons', die term slaagt enkel op de racisten, dus op VB. Je bent toch nog bij N-VA ?

Citaat:
of mentaal gehandicapten noemen,
dat was een goeike hee, vanwege De Croo Senior ?

Citaat:
zo lang centrum-rechts en rechts zonder enige grondslag gelinkt worden via den oorlog aan extreem-rechts ....
... wees geen cry-baby aub, niemand linkt centrum-rechts aan de oorlog, dat is de erfenis van extreem-rechts (VB dus voor moest je bonen gegeten hebben)

Citaat:
doen wij rustig maar vastberaden voort.
Goe geklapt van de Schoof !

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 oktober 2022 om 10:17.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:52   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als zoethoudertje voor de Vlamingen om hun jaarlijkse miljarden transfers toch maar te blijven doorstorten belooft de Waalse Minister v an Onderwijs dat het aanleren van het Nederlands verplicht zal worden in het Waals onderwijs .

2027 ?? Vijf jaar nodig om de taal van de meerderheid aan te leren, in dit apenland ??

Trouwens, eer dat het zover is heeft een andere minister dat terug afgevoerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:53   #9
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Uw buur met zijn Franstalige postkaartuit Gent zal de Vlaamse Onafhankelijkheid nog minder tegen houden,Trebron.
Oud 2 oktober 2022, 10:54   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

hopelijk een strenge winter
Oud 2 oktober 2022, 10:55   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

foutje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 2 oktober 2022 om 10:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 10:56   #12
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2027 ?? Vijf jaar nodig om de taal van de meerderheid aan te leren, in dit apenland ??

Trouwens, eer dat het zover is heeft een andere minister dat terug afgevoerd.
Dat is de loze belofte van Bouchez.

Die belooft nu ook al jaren dat hij Nederlands gaat leren en spreken.

Nog nooit heeft hij 1 letter Nederlands gesproken op de TV.
Oud 2 oktober 2022, 10:57   #13
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan gaat het hier saai worden hee... de flaminganten (N-VA) en de racisten (VB) maken hier nu al het overgrote deel van de bijdrages op het forum...

...niet 'ons', die term slaagt enkel op de racisten, dus op VB. Je bent toch nog bij N-VA ?

... wees geen cry-baby aub, niemand linkt centrum-rechts aan de oorlog, dat is de erfenis van extreem-rechts (VB dus voor moest je bonen gegeten hebben)

Heb je ook tegenargumenten Panda.
Zoals "Ik ben er zeker van dat alle Walen Nederlands zullen leren en spreken om dit land te redden "?
Oud 2 oktober 2022, 10:59   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
hopelijk een strenge winter
Hopelijk de volgende twee winters voor de kiezing zoals in de jaren zestig toen zelfs de Noordzee ten dele bevroor.

En ja, er gaan huizen/appartementen afbranden door het 'stoken' met die kaarsen en dergelijke meer.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 oktober 2022 om 11:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 11:05   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Leg het maar uit , maar ik maak me nu wel zorgen hoor
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 11:30   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de loze belofte van Bouchez.

Die belooft nu ook al jaren dat hij Nederlands gaat leren en spreken.

Nog nooit heeft hij 1 letter Nederlands gesproken op de TV.
Tutut, ik heb hem ooit NEE horen zeggen op de Vlaamse zender. En ik heb hem ook ooit in het (gebrekkig) Nederlands horen vragen of ie in het Frans mocht antwoorden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 11:33   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

...
Laat mij even vertalen:

Racisme = rechts
Hayekiaanse Flaminganten = centrum-rechts
Liberalen en katholieken = links
Al de rest is extreem-links

Oud 2 oktober 2022, 11:43   #18
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tutut, ik heb hem ooit NEE horen zeggen op de Vlaamse zender. En ik heb hem ook ooit in het (gebrekkig) Nederlands horen vragen of ie in het Frans mocht antwoorden.
Dan heb je veel geluk gehad en een historische uitzending bekeken, Reserve
Oud 2 oktober 2022, 13:37   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je ook tegenargumenten Panda.
Zoals "Ik ben er zeker van dat alle Walen Nederlands zullen leren en spreken om dit land te redden "?
Dat interesseert me geen kloten van de Schoof...

Ik zie niet in waarom ik 'tegenargumenten' zou moeten bijeen harken om onzin te weerleggen. Blijf maar grossieren in je dwangmatige fobie over onafhankelijkheid, het stoort me niet en het is grappig. Beetje zoals Harriechristus en zijn microwezentjes.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2022, 18:58   #20
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat interesseert me geen kloten van de Schoof...

Ik zie niet in waarom ik 'tegenargumenten' zou moeten bijeen harken om onzin te weerleggen. Blijf maar grossieren in je dwangmatige fobie over onafhankelijkheid, het stoort me niet en het is grappig. Beetje zoals Harriechristus en zijn microwezentjes.
Alweer een bewijs dat de Vlaamse onafhankelijkheid er zal komen.

Zelfs Panda kan geen tegen argumenten meer aanhalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be