Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2022, 10:31   #1
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard Nmbs 2023-2032

https://www.hln.be/binnenland/minist...abel~a8f93086/

30% meer treinen en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?
Dat is hetzelfde als mensen aan de band meer moeten presteren met minder volk.

Laatst gewijzigd door Patrick M : 16 juni 2022 om 10:33.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 10:43   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Waar staat 30% meer treinen? Nee ik lees 30% meer treinreizigers door meer rijdende treinen en ...
Citaat:
30 procent meer reizigers over tien jaar

De krijtlijnen van de nieuwe beheersovereenkomsten raakten eerder al bekend. Voor het reizigersverkeer wordt gemikt op 30 procent meer reizigers tegen 2032. Dit door meer treinen te laten rijden (minstens 4.220 op weekdagen versus 3.800 vandaag), een betere frequentie en meer vroege en late treinen. Daarnaast krijgt de spoorwegmaatschappij meer vrijheid over haar tarieven (bijvoorbeeld goedkopere tarieven tijdens daluren) en moet ze 181 stations beter toegankelijk maken. In het beheerscontract wordt ook gemikt op 40 procent meer fietsstallingen en 500 extra parkeerplaatsen voor wagens. Tegen 2025 moet het volledig spoornetwerk uitgerust zijn met het veiligheidssysteem ECTS.
Citaat:
en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?
Dat is hetzelfde als mensen aan de band meer moeten presteren met minder volk.
Niet echt, door modernisering en vooral automatisering kun je veel meer autos maken met minder mensen die fysiek evenveel presteren (bvb evolutie Ford fabriek Genk)

Welke link van gisteren staat onderaan in jouw link van vandaag?

Of hoe komt het dat andere landen dat wel kunnen?

Het codewoord is vooruitgang, verbetering aan infrastructuur, dus ook nieuwe wissels en modernere treinstellen die minder onderhoud nodig hebben.

Zal alvast ook in de krant staan, de link heb je zelf gegeven, voila:

Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/belgis...tuur~ad9ae86d/
15-06-2022

Belgisch spoor laat 2.000 werknemers gaan in tien jaar: minder mensen nodig door moderne infrastructuur

Bij de spoorwegen verdwijnen tegen 2032 zo'n tweeduizend banen. Personeel dat vertrekt of met pensioen gaat, wordt niet vervangen. Door investeringen in betere infrastructuur is er minder personeel nodig voor onderhoud, schrijft De Tijd woensdag.

De redenering voor de afvloeiingen bij beide bedrijven is vergelijkbaar. Door investeringen in infrastructuur is minder onderhoud nodig. Een nieuwe wissel heeft volgens de Infrabel-top minder onderhoud nodig dan een oude. Ook nieuwe treintoestellen vergen minder duur onderhoud bij de NMBS. Het gaat om natuurlijke afvloeiingen: personeel dat vertrekt of met pensioen gaat wordt niet vervangen.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2022 om 11:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 11:25   #3
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar staat 30% meer treinen? Nee ik lees 30% meer treinreizigers door meer rijdende treinen en ...


Niet echt, door modernisering en vooral automatisering kun je veel meer autos maken met minder mensen die fysiek evenveel presteren (bvb evolutie Ford fabriek Genk)

Welke link van gisteren staat onderaan in jouw link van vandaag?

Of hoe komt het dat andere landen dat wel kunnen?

Het codewoord is vooruitgang, verbetering aan infrastructuur, dus ook nieuwe wissels en modernere treinstellen die minder onderhoud nodig hebben.

Zal alvast ook in de krant staan, de link heb je zelf gegeven, voila:
Dat klinkt allemaal mooi maar ook jouw plaatje klopt niet helemaal...

Ten eerste wordt er op dit moment veel te weinig personeel ingezet voor de treinen die er al rijden. Dat geldt in het bijzonder voor controleurs en veiligheidspersoneel, twee groepen die echt niet misbaar gaan worden. Vergeet je automatische controle, er gaan héél veel illegale reizigers door de beveilingssluizen. Bovendien worden bepaalde reizigers door de controleurs al lang niet meer gecontroleerd uit terechte vrees voor geweld.

Verder, ook treinen die meer rijden hebben meer personeel nodig. De bestuurders en controleurs die nu rijden presteren al veel te veel overuren en elke trein die extra rijdt betekent ook meer personeelsuren...
Dat vang je met modernisatie niet op. Als dat wel zo zou zijn vlogen grote vliegtuigen nu zonder personeel, want die kunnen dat...

Misschien in de ideale wereld waar er geen ganse bevolkingsgroepen zwartrijden, vandalisme en geweld plegen zou je je stelling kunnen 'benaderen'...
Maar in de reële wereld waarin wij leven betekent meer treinuren op het spoor ook onvermijdelijk meer personeel...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 12:15   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat klinkt allemaal mooi maar ook jouw plaatje klopt niet helemaal...

Ten eerste wordt er op dit moment veel te weinig personeel ingezet voor de treinen die er al rijden. Dat geldt in het bijzonder voor controleurs en veiligheidspersoneel, twee groepen die echt niet misbaar gaan worden. Vergeet je automatische controle, er gaan héél veel illegale reizigers door de beveilingssluizen. Bovendien worden bepaalde reizigers door de controleurs al lang niet meer gecontroleerd uit terechte vrees voor geweld.

Verder, ook treinen die meer rijden hebben meer personeel nodig. De bestuurders en controleurs die nu rijden presteren al veel te veel overuren en elke trein die extra rijdt betekent ook meer personeelsuren...
Dat vang je met modernisatie niet op. Als dat wel zo zou zijn vlogen grote vliegtuigen nu zonder personeel, want die kunnen dat...

Misschien in de ideale wereld waar er geen ganse bevolkingsgroepen zwartrijden, vandalisme en geweld plegen zou je je stelling kunnen 'benaderen'...
Maar in de reële wereld waarin wij leven betekent meer treinuren op het spoor ook onvermijdelijk meer personeel...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 14:36   #5
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Micele u zegt :Waar staat 30% meer treinen? Nee ik lees 30% meer treinreizigers door meer rijdende treinen en
En in het artikel staat: Dit door meer treinen te laten rijden
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 15:54   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Micele u zegt :Waar staat 30% meer treinen? Nee ik lees 30% meer treinreizigers door meer rijdende treinen en
En in het artikel staat: Dit door meer treinen te laten rijden
Jij schreef:

"30% meer treinen en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?"

Moet ik uw draadstarter echt nog eens quoten?

Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2022 om 15:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 16:04   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.990
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
30% meer treinen en 2000 personeelsleden minder.
Dan komt de NMBS in de buurt van een onrendabel familiebedrijfje, waar zelfs overgrootbomma nog loon van krijgt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 16:08   #8
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.942
Standaard

komt er een nieuw station en nieuwe stad bij Hasselt?
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 21:53   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/minist...abel~a8f93086/

30% meer treinen en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?
Dat is hetzelfde als mensen aan de band meer moeten presteren met minder volk.
Vandaag was het weer miserie, ze slagen er gewoon niet in om treinen op tijd te laten rijden, 25 minuten vertraging, ... voor niks he, ja moeten wachten op den direct die ook zoveel vertraging had.

Meer dan 10 minuten retard op een lijn, voltallige dispatching en machinisten die verantwoordelijk zijn gewoon zonder pensioenrechten buiten smijten t zou rap gedaan zijn met die zever.

In elk normaal land kunnen ze een trein op tijd laten rijden, hier lukt dat meer niet dan wel.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 21:54   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij schreef:

"30% meer treinen en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?"

Moet ik uw draadstarter echt nog eens quoten?
Als ze het huidig aanbod al eens normaal lieten rijden en 50 % van t personeel buiten zwierden dan liepen er nog genoeg profiteurs rond.

Privatiseren die handel en liever gisteren dan vandaag nog.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 12:05   #11
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
komt er een nieuw station en nieuwe stad bij Hasselt?
Een hele nieuwe stationsbuurt komt er.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 12:06   #12
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ze het huidig aanbod al eens normaal lieten rijden en 50 % van t personeel buiten zwierden dan liepen er nog genoeg profiteurs rond.

Privatiseren die handel en liever gisteren dan vandaag nog.
Privatiseren gaat niet gebeuren.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 12:22   #13
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/minist...abel~a8f93086/

30% meer treinen en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?
...
Zoals er de laatste decennia al tienduizenden zijn afgevloeid. Statutairen gaan op pensioen en hun werk wordt geoutsourcet. Ze worden vervangen door personeel van privébedrijven die een pak minder verdienen, gemakkelijker ontslagen kunnen worden en niet meetellen als personeelsleden. Eigenlijk werkt er nog altijd evenveel volk of zelfs meer voor de spoorweg maar niet meer in naam van de NMBS.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be