![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Europees parlement hakt de knoop door, het einde van nieuwe inschrijvingen van fossiele wagens is vanaf 2035.
Nog 13 jaar, dat is voldoende om een degelijke tweedehandsmarkt van EVs mogelijk te maken, of derdehandswagens. EU-landen an sich (of Gewesten, deelstaten?) mogen daar van afwijken maar dan eerder dan 2035. Citaat:
Neem ik Nederland als voorbeeld waar de BEV sinds 3 jaar ca. 19% aandeel heeft aan de nieuwe inschrijvingen heeft, daar heeft hun totaal wagenpark nu ondertussen 2,6% BEV aandeel (PHEV 5,5% maar die zijn veel langer op de markt). Een tweedehandsmarkt van ICEs en ook hybrides blijft natuurlijk bestaan. Maar die kunnen ook langzaam uit de markt geduwd worden door "bepaalde maatregelen", maar ook de autoconstructeurs gaan dat mee bepalen, zij leveren namelijk de wisselstukken... Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2022 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken er al die hun hybride ingeruild hebben tegen een diesel.
Die lopen een beetje voor op de rest. ZWITSERSE STUDIE: PLUG-IN HYBRIDE ‘ZUIVERE OPLICHTING’, VERBRUIK TOT 230% MEER DAN BELOOFD https://auto55.mobi/nieuws/34026-zwi...er-dan-beloofd
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 juni 2022 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan + 50km elektrisch rijden ook al komt er op dashboard 44km ( volledig rijdend zonder file ) rest doe ik op naft 1,8l /100km .( niet op eco stand ) Er doe ik met volle batterij +50km en stop ik en ga ik terug opladen dan verbruik ik "niets" naft. Rij ik enkel op benzine dan is mijn verbruik op autostrade tegen 120km/u ....4,8l/100km . Een BMW. Het model zet ik er niet bij om onze grote ....te kl*t*n . ![]() Ik kan als er geen elektriciteit is op benzine rijden .....desnoods zelf naft opzuigen in tankstation . ![]() En hebben de Zwitsers al eens getest wat een EV verbruikt in Zwitserland op hetzelfde traject als ze met de plug-in deden ? Ik heb de Zwitsers al gezien in de bergen ......bergop "achter" de vrachtwagens .....bergaf gaan niet boven de 100km/u. Laatst gewijzigd door chris k : 9 juni 2022 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn weer naast het onderwerp aan het trollen, ik zal meedoen.
Rijbereik bij constante echte 113 kmh of 70 mph "in de praktijk". En alles boven 186 miles is meer dan 300 km rijbereik, van de 28 geteste EVs haalden 4 kleine EVs het niet (daarmee bedoel ik te klein batterijpack) Citaat:
Onlangs kwam ik overdag van de kust terug naar Limburg en haalde ik 90 kmh gemiddeld met wat geluk (via Brussel), er zat wel 30 km gewone weg bij. Snelheid waar het kon 125-135 kmh teller. Stokkend verkeer voor en op de R0 van Brussel, pakweg 5-10 minuten verloren op meer dan 2,5 uur voor 230 km. QED. ![]() Topic: Het Parlement steunde het voorstel van de Europese Commissie om tegen 2035 geen nieuwe voertuigen meer toe te laten die broeikasgassen uitstoten, lees: diesel- en benzinewagens. In 2030 moeten de emissies door nieuwe auto's al 55 procent lager liggen dan het referentiejaar 2021, voor bestelwagens gaat het om 50 procent. De meeste merken gaan na 2025 geen ICE-motoren meer ontwikkelen, en vanaf 2030 ook geen meer maken. En al zeker niet vanaf 2035 want die krijgen ze niet ingeschreven. ![]() chris k uw onzin over die Zwitsers met EVs in jouw dagdromen hebben de Noren al weerlegt. Zelfs bij de recente wintertesten 2022: (31 EVs) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2022 om 21:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
uw batterij is enkel om te starten en uw auto te openen of te sluiten ( als die tenminste een elektrische centrale vergrendeling heeft . Ge moet niet schrijven wat de mensen moeten doen en denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik keek gisteren naar De Afspraak. Het ging over die omschakeling. Toen de journaliste de opmerking maakte dat dat allemaal wel makkelijk zal zijn voor veelverdieners zie welstellende mensen die dan nog niet zelden een EV zullen krijgen via de werkgever antwoordde die dame van groen daarop dat naast deze omschakeling er ook alternatieven zullen moeten worden aangeboden.
Ik besluit hieruit dat men terug zal gaan naar de jaren 30. De welstellende in een voertuig waar ze overal mogen en kunnen mee komen en de simpele mensen op overvolle trams en bussen zie eventueel een fiets. Maar ja die verplaatsen zich dan ook best alleen maar van en naar het werk. Ik hoop dat de groenen dan ook weer duiventillen gaan toelaten ![]() Maar t'ja heb je poen stem je groen is al wel langer geweten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2022 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee ze hebben nog 13 jaar tijd om een groot deel van het electriciteitnset in europa te verbeteren.
En om nog wat bruinkool centrales bij te zetten in Duitsland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betekent ook dat er geen hybride nog zal gebouwd worden.
Enkel pure EV. Met de inflatie en rente die tegen die tijd 1000% zal zijn mag u zich verwachten aan 5000€ maandelijks energie rekening en een miljoen aankoopprijs voor een EV.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 juni 2022 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens willen ze 15 GW behouden in 2030, naast gascentrales als de voornaamste backup. Maar ook die 15 GW kolen zullen uitdovend zijn of ze houden die als backup ipv gas. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2022 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Schitterend. De oude wagentjes worden goud waard.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
In het beste geval wordt het zelfs de moeite om ze zelf te maken en te verkopen. Het is vandaag al zo dat je voor wisselstukken best NIET langs de constructeur passeert om je wisselstukken aan te kopen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 juni 2022 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() Gisteren kwam het ter sprake of een paardenkar nog toegelaten was op de openbare weg. Volgens een gesprekspartner waren deze nog steeds toegelaten en kon men nooit spreken over 'hinder' vermits de paarden aan hun normale snelheid aan het verkeer deel namen. Weet er iemand of paarden / paardenkarren / hondenkarren nog toegelaten zijn op de openbare weg? ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan ze toch eens serieus mogen gaan beginnen Energiecentrales bouwen met propere stroom.... Distributienetwerk Upgrade van het Europese grid zodat ze niet bij de eerste black out full scale plat gaan Laadpalen ook voor de appartementsbewoners en huurwoningen, niet iedereen kan aan zijn huis parkeren en moet dus zijn auto elders van jus voorzien. Ding moet daar minstens 8 uur kunnen chargen, weliswaar niet alle dagen, maar ge zult maar ne gebuur hebben die voor zijn werk 200 km per dag op de baan is, en gij moet ne paal met hem / haar delen, ... Ik ben niet tegen het voertuig op zich, ik wil enkel even bespreken hoe we dat praktisch gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar paardenspannen zijn perfect legaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot 2035 mogen we nog gewone auto's kopen.
Wel, met de huidige gang van zaken in techniek en wetenschap, is dat nog heeeel lang. Criticasters beginnen nu best te sparen. Kunnen ze ene kopen op 31-12-2034 en die dan zuinig nog 25 of 30 jaar gebruiken, om dan in te kunnen schrijven als oldtimer. Napels zien en sterven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in Gent.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu staan we allemaal stil ipv te vliegen en hij vliegt al ergens tussen de sterren ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2022 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Juist zoals men nu bezig is van opwarming van aarde ..... 1-is volgens mij de grote oorzaak verandering van windrichting vroeger veel meer Noordenwind nu veel minder . 2-we zijn met veel meer mensen allemaal +/- 37°C men mag dat niet verwaarlozen . |
|
![]() |
![]() |