![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hele categorieën goedverdienende burgers - werkpendelaars, ambtenaren, spoorwegpersoneel en een resem andere bevoorrechte categorieën - genieten van gratis trein, bus en tram.
Dit is een regelrechte discriminatie tegenover de rest van de bevolking, die zou moeten aangeklaagd worden bij de daartoe bevoegde tribunalen, nationaal of internationaal. Bovendien is het een kaakslag voor zij die zich geen enkel mobiliteits-uitgave kunnen veroorloven. Op tram en bus gaf gratis-Steve gratis-abonnementen aan zij die hun tweede wagen van de hand deden, gaf gratis-Steve gratis abonnementen aan alle 65-plussers. De jongeren en het segment van de bevolking van 15 procent dat op of onder de armoedegrens leeft, kunnen het zonder doen en moeten afdokken. De tram kent een systeem van eenmansbediening en controleurs vallen het jaar rond nooit waar te nemen. Van de armen wordt betaaldiscipline verwacht en zelfcontrole. Dat is pscychologisch en financiëel een onbewaakte overweg te ver. In deze combinatie van omstandigheden vormt "Proletarisch Rijden" een onweerstaanbare drang. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 oktober 2004 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang ge maar beseft dat uwe uitleg geen fluit uitmaakt als ze u toch attraperen, doet ge maar op...
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A Die ambtenaren werken en dragen dus bij tot de sociale zekerheid , betalen belastingen enz...
B Die ambtenaren krijgen dikwijls geen verplaatsingsvergoeding, maar dan dus wel "gratis" vervoer via het openbaar vervoer, dat dus toch ook van de staat is. C Het is nogal logisch dat NMBS werknemers gratis met de trein rijden vind ik, of dat ze een minime bijdrage moeten betalen, het is een extratje dat de werkgever hen geeft op hun niet al te hoge loon. D Je hebt wel gelijk dat men voor Studenten en werkelozen iets zou mogen doen, bv, een 50 % korting geven (niet alles moet gratis zijn...). E gepensioneerden die gratis mogen rijden zouden dat enkel buiten de spitsuren mogen, zo blijven er plaatsen vrij voor de mensen die mensen die voor hun werk moeten reizen met het openbaar vervoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dat "Proletarisch rijden" betreft, kijk ge kunt spelen, maar ge moet ook tegen uw verlies kunnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
For the record: als ik ooit de pensioengerechtigde leeftijd bereik, blijf ik elke dag tot 10u in m'n nest liggen...
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
slaapwel ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je geen gratis maaltijdchecques krijgt, kan je nog altijd beroep doen op de voedselbanken. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 oktober 2004 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() fietske pakken hé eno2. doe ik ook.
men zou wel de prijzen van de treintickets wat mogen verlagen, vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door schaduw : 20 oktober 2004 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zou ik dagenlang onderweg zijn, ... Ik zou elke dag minstens 3 uur onderweg zijn, voor een traject van ocharme 30 km,... Ik ben verplicht de auto te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe ik ook. Behalve 's winters. Heb je een idee van de gemiddelde windsterktes aan de kust? 't Is niet voor niks dat ze hier al de windmolens zetten. Als er weer een muts van me wegwaait kost me dat zoveel als een halfjaarabonnenment tram. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is waar, een verliezer kan beter een goede verliezer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, je mag aanwezigheid ook niet verwarren met werken. Citaat:
Citaat:
Ik vraag mij af of alle NMBS werkgevers ook gratis mogen. Maar zijn wij dat niet allemaal een beetje? Steve heeft dan toch gelijk! En leggen we niet elk jaar 100 miljoen bij? Moeten dan werknemers niet méér betalen om de RSZ te vermijden? Citaat:
En speciaal voor Mitgard: van grasveld naar grasveld. Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() kwoot Maddox
Citaat: Ja, stel je voor: een vergoeding krijgen om je gratis te verplaatsen! breng ze niet op ideëen aub. __________________ Ik denk er niet aan om mij te te laten betalen om proletarisch te rijden, dat zou professionele provocatie zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doelde ook niet op de man op het straat, maar op de bergen ambetantenaren en bureaucraten die Brussel overdag bevolken.
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het water naar zee dragen is al de zogenaamde 'mainstream', en meteen ook de grootste stroom in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu ja, eigenlijk is het mij niet duidelijk waarom het nodig is om alles zo verdomd ingewikkeld te maken: laat mensen toch gewoon zelf beslissen waar ze hun geld aan wensen te spenderen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |