![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we iets niet nodig hebben, is het wel het herfederaliseren van bevoegdheden.
Met gezondheidszorg en onderwijs hebben we bewezen dat we de bevoegdheden zo dicht mogelijk bij de mensen moeten houden. Hetgeen er mis liep bij gezondheidszorg, was vooral te wijten aan het feit dat gezondheidszorg nog altijd een federale schoonmoeder heeft. Bij onderwijs bewijzen we steeds opnieuw dat, alhoewel ook het Vlaams onderwijs achteruitgegaan is, we het nog steeds beter doen dan onze Waalse en Brusselse vrienden. We moeten in 2024 dus gaan voor meer AUTONOME bevoegdheden en afstappen van een beetje van dit en een beetje van dat, hetgeen uiteraard confederalisme is. Onze ultieme droom is uiteraard de Vlaamse onafhankelijkheid, maar dat is iets dat ik niet direkt zie zitten. Laatst gewijzigd door reservespeler : 3 augustus 2022 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien was ik iets te vorbarig met mijn vorige reactie
Want dit wordt DE draad waar met voorbeelden en onderbouwde argumenten met cijfers en lijsten zal bewezen worden dat de splitsing van de Belgische bevoegdheden Vlaanderen heeft opgestuwd in de vaart der volkeren. Beargumenteerde en onderbouwd vooruitgang, blijkend uit talloze voorbeelden zullen de begicisten hier wenend en weeklagend over hun Belgische dwaling doen opbiechten dat ze het mis voor hadden. Om deze lange lijst van verwezenlijkingen mogelijk gemaakt door de splitsing een beetje in goede banen te leiden zal ik alvast enkele stippellijntjes en een klein voorbeeldje geven om deze roemrijke lijst op te starten ......... Brugse zot gaan tappen in Londen .......... .......... .......... Laat jullie niet tegen houden enpost de talrijke onuitputtelijke voorbeelden van onze Vlaamse opmars in de vaart der volkeren.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 augustus 2022 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kaproen ziet het ook niet direct zitten maar in 2019. Dus, geduld, het zal komen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 augustus 2022 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn alleen maar de verknochte en “hard die” belgicisten die reikhalzend uitkijken naar herfederalisering.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dingen waar VL minder goed scoort, zijn meestal te verklaren door de veel hogere bevolkingsdichtheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat lijkt me een reden om, middels een herfederalisering, die prima recepten naar heel België te exporteren.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 3 augustus 2022 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, want dan stoot je bij elke poging tot hervorming op een Waals njet. Koen Geen verwoordde het treffend. Op federaal vlak kan je enkel nog akkoorden bereiken over extra UITGAVEN van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 3 augustus 2022 om 13:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe precies kent men de persoonlijke motivatie van miljoenen Vlaamse kiezers? Wie legt er dit even uit?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een grote organisatie, zoals een land vb., moet best zo simpel en duidelijk als mogelijk gestructureerd zijn. - financiële stromen moeten duidelijk en transparant zijn - wie dingen beslist, moet ze kunnen en willen betalen, en achteraf er op kunnen afgerekend worden - als de bedrijfscultuur (lees volkscultuur) niet dezelfde is, en aanleiding geeft tot teveel discussies over visie enz., dan moet er ingegrepen worden - als de cijfers slecht zijn, dan moet je durven de vingen op de wonde leggen - ... vul maar aan Ik zie die principes best gerealiseerd in een structuur, volgens subsidiariteit, van gemeente, over Vlaanderen, naar de EU.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Wallonië en Brussel kijkt men vooral reikhalzend uit naar centen. Meer centen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zou het goed zijn, mocht dat verwezenlijkt kunnen worden. En dat gaat maar op één manier: via de EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volkscultuur in bedrijven ? Kan je hier een typevoorbeeld van geven ?
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 augustus 2022 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volksbevragingen kunnen nogal voorspellend zijn.
Wat wilt ge: één minister of acht ministers? Zijn alle politici klootzakken? Vooral in een periode van crisis op het vlak van volksgezondheid die we in geen eeuwen nog meegemaakt hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ge snapt het niet, omdat ge het niet wilt snappen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan uit mijn ervaring vertellen dat de bedrijfscultuur van de bedrijven waar ik iets mocht en mag doen in eerste plaats eigen is aan het bedrijf of de ondernemers zelf met in mindere mate sectoreigendheden. Volkscultuur in bedrijven is voor mij een onbekend begrip. Doel jij hier op de horeca, ontspanning, activiteiten of creatieve sectoren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor het tweede deel van je vraag : voor die N-VA kiezers primeert de conservatieve maatschappijvisie en waardenschaal van een christelijk geïnspireerde Dalrymple partij boven communautair geneuzel. Voor het Blok electoraat is het antwoord simpel : die stemmen voor de partij die de strijd aanvoert tegen de makak. En hoe precies kent men de persoonlijke motivatie van miljoenen Vlaamse kiezers? Wie legt er dit even uit? Als je dit boek eens doorneemt ga je perfect het antwoord op je eigen vragen kunnen beantwoorden. https://www.bol.com/nl/nl/p/the-art-...SABEgJAKvD_BwE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw mening welkom enkel als ze de paars groene filter passeert |
|
![]() |
![]() |