![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België kweekt meer varkens dan er gegeten of geëxporteerd worden. Deze worden dan vernietigd. Per dier vereist zulke teelt veel grond aan voedsel kweken voor die dieren, water voor dat voedsel en water voor het dier zelf.
Waarom onnodig meer vervuilen om het later te vernietigen? Wij vermijden varkensvlees omdat het voor een groot deel uit water bestaat en dus pure diefstal is. De smaak is ook niet consistent imo.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/tijd-voo...varkensbeleid/ https://www.boerenopeenkruispunt.be/...20_10_2021.pdf Concreet: België, en dan vooral Vlaanderen, is een koploper qua overproductie van varkens en kippen -> https://www.dewereldmorgen.be/artike...ts-van-mensen/
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen het wordt dat wij die imbecielen die de huidige gang van zaken (economie) willen behouden, en overal met de kraan open dweilen, vervangen.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben 50 jaar in de vleesindustrie gezeten (eerst mijn ouders, nadien mijn zuster), ik heb daar geen weet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overproductie is echter zeer ongewenst in een wereld waar reeds waterschaarste voorkomt.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaccinfabrikanten zullen ook niet tegen hun winkel teuten he.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Zuhal Demir beweert "Nogal wat varkens worden geslacht en onaangeroerd vernietigd, en ook daar draait de belastingbetaler voor op" is misschien juist, maar het zou mij dan wel verbazen dat de varkensboeren hun productie niet zouden aanpassen. Uw vergelijk met de productie van vaccins gaat niet op. Was of is daar een overproductie ? Ik vind het persoonlijk nogal storend om in ieder onderwerp de vaccinatie erbij te betrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als we de varkensteelt beperken, zijn enkele boeren hun inkomsten kwijt tenzij ze van product veranderen. Als we goed vlees vernietigen, waar duizendtal liters en groenten aan besteed werden; zijn we als samenleving een kritiek punt voorbij. Dat ze liever beesten doden dan de armen -elders- te voeden is beyond me.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat in verreweggistan mensen verhongeren is niet mijn probleem.
En het water dat " verdwijnt", waar gaat dat naar toe? Word dat gebruikt in enorme elektrolyse installaties om waterstof te maken? Of nog beter, wordt dat door deeltjesversnellers gejaagd om er tritium mee te produceren? Dat er energie verspild wordt om hier varkens te kweken om die dan in achterhoekistan, waar men ervoor kan betalen, op te vreten, daar ben ik het wel mee eens. Beter lokaal te blijjven op dat vlak.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die middelen zijn verspild, en dan doden ze het teveel terwijl anderen in hongersnood vertoeven. We dienen de hele economie te herbekijken en niet meer dan nodig te produceren.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) ik open 1 link, en zie dat die van het gezegende jaar 2015 is. En bovendien dan nog van de pen van een groensel-ex-volksvertegenwoordiger. Je moet de dingen ook economisch bekijken. Ook. Niet alleen dus milieu-technisch (belangrijk !!), maar ook economisch. Als een groot land dat klassiek afnemer is van onze varkens (dieren bedoel ik, geen politici van oude machtspartijen, we hebben het niet over de EU), plots daarmee stopt, dan zit je met een flinke overschot. Dan kan je 2 dingen doen: afbouwen, met risico dat als de export terug open gaat, je niet vlug genoeg kan leveren en je markt verliest, ofwel ... ambetante overgangsmaatregelen uitdokteren. Vernietiging kan daarbij horen. Reculer pour mieux sauter. Ik vraag me af wat de draadopstarter bezielde, of waar hij zijn mosterd haalde om op dat varkensvlees te smeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang ze niet in "mijn groep" zitten. Citaat:
Oh, het is niet aan mij om dat te bepalen. Tof, dan kan ik hetzelfde van u eisen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2022 om 11:48. |
|||
![]() |
![]() |