![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland staat voor alles waar het beschaafde westen niet voor staat.
We moeten Oekraïne blijven helpen, al duurt het nog 20 jaar. Titel: “Poetin zet gevangenen in als kanonnenvlees”: geld en vrijheid in ruil voor twintig procent overlevingskans https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Me dunkt dat dat eerder 'zo typisch fascistisch' is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dirlewanger_Brigade Vergis u niet: het 'regime' van Putin is 'fascistisch', niet 'communistisch'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet, maar "wij" kunnen het wel worden, uit vrije wil of tegen heug en meug, dat laat ik in het midden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geleid door paranoïde psychopaten bovendien.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voordeel van zo'n kriminelen in te zetten, is dat je ze nietop een officiele manier moet begraven, je gooit ze op een hoopje en laat er een paar raketten op vallen en wacht tot alle lijken goed onherkenbaar opgebrand zijn...
https://english.nv.ua/nation/russian...-50254940.html de russen zijn maffer met de dag, maar in elk geval heel economisch dat is duidelijk, tenzij zo'n raket meer kost dan een repatriering en begrafenis, zou je denken dat ze daar veel tijd mee winnen en de statistieken heel scherp kunnen houden
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 juli 2022 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dat slangeneilandje is ook een grappig evenement, ze kunnen er beter een livestream van maken...
eerst de russen dan worden die weggeblazen en dan zetten ukrainers een vlagje een uur later een raket op hun kop ik zou elk uur een nieuwe vlag laten landen met een parachute (een popuiteraard) kunnen ze al hun raketten laten landen op dat eilandje tot het eilandje onder zee zit https://www.ntd.com/ukraine-raises-f...nd_805135.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Beide zijn collectivistische maatschappijen, waarvan enkel het managementsprotocol verschilt volgens mij.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, er zijn andere maatschappijmodellen die mij méér liggen. In een communistische of fascistische staat zou ik het niet lang trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Rusland is kreminaal.
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou zeggen dat het onder Putin eerder fascistisch was, maar sinds de staatsmedia van het regime genocide tegen Ukraïnse burgers heeft goedgepraat noem ik het eerder (neo) nazi
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de Putin zelf is een kind van het sovjet-communisme. Het communisme ontaardt altijd en overal, binnen de kortste keren, tot communistisch-fascisme.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Het Poetin-regime vertoont inderdaad erg veel kenmerken van fascisme/nazisme. Sterke nadruk op traditionele waarden en identiteit, patriottisme, onverdraagzaam tegen vreemde bevolkingsgroepen, één autoritaire leider Overigens: naar het einde van de tweede wereldoorlog waren er in het Duitse legers ook divisies, samengesteld uit Duitse gevangenen die waren veroordeeld voor misdaden van gemeen recht.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit interviews met Krijgsgevangenen blijkt dat nogal wat Russische mannen ingaan op zeer lucratief voorgestelde korte-termijnkontracten die hen ,(hoewel ze schijnbaar via een recruteringsbureau van de Landmacht binnenkomen),effectief als huurlingen van een Private Military Company maakt...De meesten hebben natuurlijk wel een zekere militaire ervaring als vrijwillger of dienstplichtige maar toch worden ze in verbijsterend korte termijn (enkele dagen) al ingezet in Oekraine....
....en ontdekken ze al snel ook maar kanonnenvlees te zijn. Ik zit me af te vragen wat de militaire waarde van die arme stakkers voor dat projectje van het Kremlin genaamd "Speciale Militaire Operatie" eigenlijk is.Het ongemakkelijke gevoelen bekruipt mij dat dit voor de leiders van die PMC (Wagner?) gewoon een methode is om nog wat staatsgeld bij te tanken in ruil voor wat vlekjes op de kaart (Severodonetsk en Lysischansk bvb) waarmee men in Moskou dan kan pronken.... Laatst gewijzigd door kelt : 8 juli 2022 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zie je hoe ze rekruteren in de gevangenissen, ze zijn wel bloedeerlijk.
filmpje met engels ondertitels https://youtu.be/ufOVEKwY2sw https://www.hln.be/buitenland/beelde...ogel~a9fdb759/ “Is er iemand die je levend uit de gevangenis kan krijgen? Er zijn er twee, Allah en God. Ik neem jullie levend mee, maar ik breng jullie niet allemaal levend terug.” Er zijn drie zaken waartegen de huurlingen in spe niet mogen zondigen. “De eerste zonde is deserteren”, zegt hij. “Niemand bedenkt zich en niemand trekt zich terug aan het front. Niemand geeft zich over. Tijdens je training zal je horen over de twee granaten die je bij je moet hebben als je gevangen wordt. De tweede zonde gaat over drugs en alcohol. Die mag je niet gebruiken tijdens de zes maanden dat je met ons aan het front bent. De derde zonde is plunderen, inclusief seksueel contact met plaatselijke vrouwen, fauna, flora, mannen, om het even.” Na zes maanden krijgen de huurlingen gratie en mogen ze naar huis, tenzij ze zelf bij de militie willen blijven. “Niemand gaat terug naar de gevangenis. Wie naar het front gaat en de eerste dag zegt dat het toch geen plek is voor hem, wordt aanzien als een deserteur en krijgt de kogel.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |