![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kans op een kernoorlog in Oekraïne neemt toe, en dat is niet de schuld van de Russen, maar van de NAVO-landen
Uit een tekst: Citaat:
![]() Misschien is het op huidig ogenblik de beste optie om Poetin en zijn medewerkers eens bij hun nekvel te pakken ongeacht men de steen naar de EU wil schuiven? p.s. Propaganda en zwijgen: Ze willen Europa vernietigen Is men er ooit wel blij om geweest dat de EU samenkoekte en zich als een grote speler naast al de andere 'grote spelers' wilde gaan gedragen. ![]() Uit de tekst: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 oktober 2022 om 08:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oekraïne krijgt weer slaag. "Ook om oog, tand om tand", denken ze in Moskou... en in Kiev. Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan, tot groot vermaak van Washington, Brussel en Berlijn. De wereld - én ons leven - zal nooit meer hetzelfde zijn.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Steeds hetzelfde geleuter uit dezelfde hoek.
Vervelend! ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 10 oktober 2022 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Correctie: Wij vechten niet tegen Rusland of Oekraïne, en niet tegen kapitalisten of communisten, wij vechten tegen de globalisten in de VS en de Europese Unie voor het behoud van onze eigen identiteit.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 10 oktober 2022 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Als er een kernoorlog komt is dat de schuld van degene die de eerste nuke smijt. Al de rest is zever in pakskes.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Mijn verwachting is dan ook dat - in het geval Rusland aan de winnende hand is in Oekraïne, het andermaal de Amerikanen zullen zijn die de bom droppen.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik begrijp niet waarom de russen nu plots zo kwaad worden en in het wilde weg bommen gooien op Oekraïne.
Dat camionneke op die brug kwam toch vanuit de richting rusland en was op weg naar hun nieuwe rusland (Krim). Waarom dan bommekes gooien op een buur zijn grond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nee gij. De bedoeling is dat de Russen uiteindelijk "winnen", wanneer ze helemaal uitgeput zijn, en van Oekraine een gigantische puinhoop gemaakt hebben. De Russische economie is kleiner dan de Duitse. Jaren oorlog voeren gaat die economie nog meer uitputten ; en als ze dan helemaal op het bot zitten, "erven" ze iets dat een veel grotere puinhoop is dan Oost-Duitsland was. Kunt ge U de genadeslag voorstellen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Biden warns of nuclear 'Armageddon' after Putin's threats https://www.i24news.tv/en/news/ukrai...utin-s-threats
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 10 oktober 2022 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Als de Republikeinen volgende maand de tussentijdse verkiezingen winnen en aldus het parlement controleren, kan die schotelvod in het Witte Huis niet veel schade meer aanrichten.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben jullie al een 'secret handshake' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is de economische destructie die al 20 jaar aan de gang was, en Groene Zever genoemd wordt. We hebben nu ONTDEKT wat al jaren in voorbereiding was. Heeft niks met de Russen te maken. Die dienden enkel om dat nog een tijdje te verbergen, meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ja hoor. Mijn middelvinger - up and close
![]()
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik het grote voordeel aan die sancties. Ik geloof niet in sancties om de Russen "te pesten". Het spreekt vanzelf dat je geen belangrijke business doet met uw vijand, maar niet om die "te pesten", wel omdat je niet afhankelijk wil zijn van waar je op gaat schieten. Ik denk dat in WO II, de Britten ook niet veel belangrijke handelswaar kochten in nazi-Duitsland. Maar zij dachten uiteraard niet dat ze daardoor Duitsland op de knieen gingen krijgen.
Ik heb het al vaak gezegd: die sancties, als sancties, zijn oliedom en beslist door onze oliedomme EU "leiders", maar ze zijn een godsgeschenk om de Groene Zever bloot te leggen, die verborgen werd door Russisch gas. Zelfs al waren de relaties met de Russen prima, dat gas was een schandaal, omdat het verborg dat we onze energie infrastructuur stukgemaakt hadden (kernuitstap) om te vervangen door een Roze Olifantjes sprookje van de Groene Lullen ; in de eerste plaats Duitsland. Hoe verder we dat zotte straatje zouden bewandelen, hoe harder de klop zou zijn. De klop die we nu krijgen is niks, vergeleken met de klop die we binnen 5 of 10 jaar zouden gehad hebben indien we nog altijd dat gas zouden blijven krijgen. |
![]() |
![]() |