Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2022, 08:58   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard M Diependaele (N-VA) wil nieuwe regels voor sociale huurders die te groot wonen.

Sociale huurders die meer kamers hebben dan gezinsleden, zullen meer druk ervaren om te verhuizen naar een kleinere sociale woning. Op initiatief van Vlaams minister van Wonen Matthias Diependaele (N-VA) verhoogt de Vlaamse regering de ‘boetes’ per kamer naar gemiddeld 57 euro, waardoor sociale huurders die niet verhuizen makkelijk 100 euro per maand extra zullen betalen. “Maar de bedoeling is natuurlijk dat ze wél verhuizen.” De oppositie reageert afwijzend.

HLN.

Hij heeft groot gelijk!

Als ik vandaag in de krant sommige reacties lees, denk ik wat voor een egoïstisch mensen zijn dat toch.

Ik moet mijn kleinkinderen een eigen slaapkamer kunnen geven als ze komen overnachten. zegt iemand.

Of een iemand anders die zegt: ik heb 10.000 den euro's in dit huis gestoken.

of nog:

“Maar we zijn blijven vechten en het is dankzij die sociale woning dat we uit de armoede zijn geraakt en het ons lukte om terug op eigen benen te staan. Is dat niet de maatschappij die we willen? We bouwden een gezin uit met vijf kinderen. Mijn vrouw en ik werkten opnieuw en gaven onze kinderen kansen om te studeren. Nu zijn we 20 jaar later eindelijk helemaal uit de put, en op een punt dat we met het gezin extraatjes kunnen doen en dan gaan ze ons terug in de strijd duwen en dwingen om te verhuizen naar een konijnenhok? Mensonwaardig.”

enz...

Ik schaam me in die mensen hun plaats, als je weet hoeveel arme mensen jaren moeten wachten terwijl ze in een schimmel kruipkot wonen met één of twee slaapkamers.

Laatst gewijzigd door De Prof : 26 oktober 2022 om 08:59.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:05   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je mag in een sociale woning wonen omdat je in een bepaalde situatie zit.

Als die situatie verbeterd, of wijzigt mag de sociale woonmaatschappij aan u voorstellen om bvb een andere woning te betrekken of na x tijd de huur te herzien dat is niet meer dan fair voor diegene die ook op de wachtlijst staan.

Wil je dat allemaal niet dan moet je je maar op de prive markt begeven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:07   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

DEZE DRAAD BESTAAT AL

De titel is, zoals wel meer, misleidend en vooral om de N-VA in een slecht daglicht te stellen. https://forum.politics.be/showthread.php?t=266798
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:09   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Als die situatie verbeterd, of wijzigt mag de sociale woonmaatschappij aan u voorstellen om bvb een andere woning te betrekken of na x tijd de huur te herzien dat is niet meer dan fair voor diegene die ook op de wachtlijst staan.

2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:12   #5
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
DEZE DRAAD BESTAAT AL

De titel is, zoals wel meer, misleidend en vooral om de N-VA in een slecht daglicht te stellen. https://forum.politics.be/showthread.php?t=266798
Het gaat hier om een binnenlands politiek gegeven. Dus waarom mag de discussie hier niet gevoerd worden?
En zoals je zegt, tittels van topic's zijn soms veel te misleidend.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:18   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De N-VA is goed bezig met kiezers naar het BLOK te jagen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:21   #7
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De N-VA is goed bezig met kiezers naar het BLOK te jagen.
Haha, alsof proleten uit sociale woningen op de enige rechtse partij in België gaan stemmen. Hier gaan ze dus geen stemmen mee verliezen. Goede maatregel trouwens!
Oud 26 oktober 2022, 09:34   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Haha, alsof proleten uit sociale woningen op de enige rechtse partij in België gaan stemmen. Hier gaan ze dus geen stemmen mee verliezen. Goede maatregel trouwens!
Waarom geeft u de mensen die een sociale woning betrekken de stempel 'proleet?' (gezien als hufters dan???)

Ik ken verschillende mensen die een sociale woning betrekken en wat ik tijdens sommige, politiek getinte, gesprekken al wel eens hoorde was dat zij zeker niet voor de N-VA gaan stemmen als het zover is.

Of de maatregel die Diependaele als nieuwe regel wil toepassen een goede is dat durf ik nog in twijfel trekken.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 oktober 2022 om 09:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:42   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

en een grotere garage voor de suvs
Oud 26 oktober 2022, 09:44   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en een grotere garage voor de suvs
Dat is een must, waar ga je anders die grote Porsche SUV zetten?

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 oktober 2022 om 09:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:55   #11
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waarom geeft u de mensen die een sociale woning betrekken de stempel 'proleet?' (gezien als hufters dan???)

Ik ken verschillende mensen die een sociale woning betrekken en wat ik tijdens sommige, politiek getinte, gesprekken al wel eens hoorde was dat zij zeker niet voor de N-VA gaan stemmen als het zover is.

Of de maatregel die Diependaele als nieuwe regel wil toepassen een goede is dat durf ik nog in twijfel trekken.
Het was eerder in deze betekenis bedoeld:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Capture.PNG
Bekeken: 49
Grootte:  14,8 KB
ID: 117003
Oud 26 oktober 2022, 10:04   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Extreem-rechtse partij.
En ja, het Blok heeft zeer zeker veel proleten onder hun kiesvee.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 10:19   #13
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Extreem-rechtse partij.
En ja, het Blok heeft zeer zeker veel proleten onder hun kiesvee.
Het ging over NVA. Dat is de enige rechtse partij in België. Extreem-rechts is socio-economisch links. Die vissen inderdaad in dezelfde vijver als de sossen en dus bij de proleten. Maar NVA niet, dus de uitspraak dat NVA hier stemmen mee verliest is onzin.
Oud 26 oktober 2022, 10:24   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over NVA. Dat is de enige rechtse partij in België. Extreem-rechts is socio-economisch links. Die vissen inderdaad in dezelfde vijver als de sossen en dus bij de proleten. Maar NVA niet, dus de uitspraak dat NVA hier stemmen mee verliest is onzin.
Dat is de waarheid geweld aandoen. Zowel N-VA, O-VLD als MR zijn centrum-rechts. Bij CD&V heb je de klassieke mix van enerzijds een travaillistische fractie (ACW) als de middenstand en boerenbond kiezers.

Het Blok is de enige extreem-rechtse partij in België. Dat die ten behoeve
van hun dopperspubliek en hun gepensioneerden of invaliden pleiten voor 'eigen dop eerst' en 'uw pensioen zit in de zak van mohammed' is géén links thema.
Oud 26 oktober 2022, 10:27   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Weeral een kindersubsidie bij. Als je meer kinderen maakt of erkent blijf je het recht van grotere sociale woning behouden.

Ik ben een voorstander voor de afbouw van alle kindersubidies, kindergeld, fiscale voordelen, crëche vergoedingen, studentenbeurzen, ....

Als je kinderen wil dan moet je eerst bewijzen dat je economisch in staat bent er zelf voor op te brengen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 10:29   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Het is een verkeerd signaal om de situatie als verbeterd te zien als er meer kinderen gemaakt of erkend worden.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 10:38   #17
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is de waarheid geweld aandoen. Zowel N-VA, O-VLD als MR zijn centrum-rechts. Bij CD&V heb je de klassieke mix van enerzijds een travaillistische fractie (ACW) als de middenstand en boerenbond kiezers.

Het Blok is de enige extreem-rechtse partij in België. Dat die ten behoeve
van hun dopperspubliek en hun gepensioneerden of invaliden pleiten voor 'eigen dop eerst' en 'uw pensioen zit in de zak van mohammed' is géén links thema.
Grapjas, VLD en CD&V hebben beide een linker en een rechter vleugel en zijn hoogstens centrum te noemen. Niet centrum rechts. En MR is enkel rechts in vergelijking met de PS, maar niet echt rechts. NVA is de enige partij die met echt hardvochtig rechts beleid durft te komen.

Heel het programma van het blok is links. Jij bent zo verblind door dat éne thema dat je alles daartoe wil herleiden. Maar dat is onzin natuurlijk.
Oud 26 oktober 2022, 10:39   #18
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Weeral een kindersubsidie bij. Als je meer kinderen maakt of erkent blijf je het recht van grotere sociale woning behouden.

Ik ben een voorstander voor de afbouw van alle kindersubidies, kindergeld, fiscale voordelen, crëche vergoedingen, studentenbeurzen, ....

Als je kinderen wil dan moet je eerst bewijzen dat je economisch in staat bent er zelf voor op te brengen.
Subsidie is geld geven, boete is geld krijgen.

De laatste zin ben ik wel volledig akkoord mee.
Oud 26 oktober 2022, 11:06   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

De jonge Vlamingen moeten meer kinderen maken.
De gemiddelde "vruchtbare" Vlaamse vrouw heeft 0,9...kinderen.
Dat zouden er moeten gemiddeld 2 zijn, willen we onze welvaart behouden (niet: vermeerderen).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 11:27   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grapjas, VLD en CD&V hebben beide een linker en een rechter vleugel en zijn hoogstens centrum te noemen. Niet centrum rechts. En MR is enkel rechts in vergelijking met de PS, maar niet echt rechts. NVA is de enige partij die met echt hardvochtig rechts beleid durft te komen.

Heel het programma van het blok is links. Jij bent zo verblind door dat éne thema dat je alles daartoe wil herleiden. Maar dat is onzin natuurlijk.
Dat jij O-VLD en MR 'centrum' noemt en niet recht is naar mijn aanvoelen niet om economische redenen, want op dat vlak zijn ze quasi inwisselbaar met N-VA. Het grote verschil is dat liberalen totaal NIET maatschappelijk conservatief zijn, en N-VA dat nu net heel hoog in het vaandel draagt. cfr de uitspraak nog van BDW dat hij in éérste plaats conservatief is, en pas daarna liberaal van visie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be