Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2022, 12:56   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard Blanco check voor het Spoor, Vivaldi smijt met geld dat er niet is.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221223_94057306


De Groenen (ECOLO hoort daar ook bij) smijten weer met geld.



Wat het Spoor doet met het belastinggeld zien we in Bergen, waar een gebouw van meer dan 300 miljoen neergezet werd, er zijn echter amper reizigers.
https://www.tijd.be/ondernemen/logis.../10239572.html
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 13:02   #2
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Fantastisch werk van Vivaldi !
Weer een van de naargeestige erfenissen, vrucht van verwaarlozing en blinde destruktieve besparingen van de N-VA regering Michel op een construktieve en goede manier opgeruimd.
Proficiat !

Na tien jaar terug een toekomstvisie met doelstellingen voor de NMBS ?
Wat heeft die vorige regering dan gedaan ?

Oppositie voeren is voor N-VA vervallen tot het hypocriet uithalen naar Vivaldi over dingen die ze zelf feestelijk en glorieus hebben nagelaten in de rechtse rampregering Michel I.
Alle zaken die Vivaldi aanpakt, zijn al jaren bekend. Vivaldi is de eerste regering die er iets aan probeert (moet) te doen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 december 2022 om 13:19.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 14:10   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 14:22   #4
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 14:42   #5
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Fantastisch werk van Vivaldi !
Weer een van de naargeestige erfenissen, vrucht van verwaarlozing en blinde destruktieve besparingen van de N-VA regering Michel op een construktieve en goede manier opgeruimd.
Proficiat !

Na tien jaar terug een toekomstvisie met doelstellingen voor de NMBS ?
Wat heeft die vorige regering dan gedaan ?

Oppositie voeren is voor N-VA vervallen tot het hypocriet uithalen naar Vivaldi over dingen die ze zelf feestelijk en glorieus hebben nagelaten in de rechtse rampregering Michel I.
Alle zaken die Vivaldi aanpakt, zijn al jaren bekend. Vivaldi is de eerste regering die er iets aan probeert (moet) te doen.

Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 14:56   #6
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 33.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!
Het zou goedkoper zijn om voor elke reiziger een taxi te betalen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 15:36   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Er zijn meer nmbs-treinen die lucht vervoeren dan dat er zijn die passagiers vervoeren. Vooral in het zuiden van het land.

En die treinen die dan wel passagiers vervoeren, die zitten zo overvol dat destijd Schoofken soms op de grond moest gaan zitten, zelfs al had hij een tiketje eerste klas.

Maar toegegeven: als ge graag staakt, dan is dat aangenamer in comfortabele omstandigheden, dan wat anders.

En op langere termijn: ik denk dat over 20 jaar veeeel meer mensen die nu naar Brussel en andere grote steden pendelen, dan zullen thuiswerken.
De treinen die ze nu plannen, worden geleverd binnen 10 jaar. Nog eens 10 jaar later gaan die voor niets dienen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 15:54   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend
Over welke investeringen gaat het precies?
Juist ja, er komen geen investeringen, gewoon de tekorten aanzuiveren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 19:21   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!
Gezien de inflatie en het groter aanbod is dat niet meer geld dan de NMBS de voorbije tien jaar kreeg en zal er dus weinig of niets veranderen. Vergeet niet dat nog een aantal megalomane stationsprojecten en waanzinnig dure en trage ontdubbelingswerken aan de gang zijn.

Tegen dat alle M7's geleverd zijn is er weer ander materiaal dat al lang aan vervanging toe is en problemen levert. En de EU begint zich te moeien met de regelgeving. Ik zie het de komende tien jaar niet verbeteren.
__________________
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN!

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 december 2022 om 19:22.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 19:24   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend
Die 44 miljard houden ook de werkingskosten in. Investeringen maken er maar een klein deel van uit.
__________________
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN!
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2022, 08:19   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die 44 miljard houden ook de werkingskosten in. Investeringen maken er maar een klein deel van uit.
Nu heb je hem al weer wijzer gemaakt.


Ik weet niet of de NMBS de toelating gekregen heeft om geld te mogen lenen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2022, 09:57   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.469
Standaard

Tip: bezoek Zwitserland eens, en neem daar de trein of de bus.

Algemene info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwitserse_spoorwegen

Reis eens met de auto naar een stad in Zwitserland, neem best Bazel.

Parkeer de wagen in een gratis parkeergarage aan de rand van de stad, dan een OV-dagticket nemen aan de automaat.

Men kan ook de taxi nemen, wat ook OV is.

Geel binnen de rode zone is autovrij:



https://www.badische-zeitung.de/neue...-98612281.html

Info Bazel:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bazel_(Zwitserland)

In 2019 werd Bazel door Mercer samen met Genève en Zürich gerangschikt onder de tien meest leefbare steden ter wereld.
En dat wisten jullie wel... (er zal 10 jaar later niet veel verandert zijn, maar BE zal wel niet meer bij de eerste 15 staan), link meldt wel wat CH investeert .
https://www.consultancy.nl/nieuws/47...uit%20de%20bus.

Belgium zakt in 2017 naar 14e plaats: (in 2012 nog 11e)
https://www.bcg.com/publications/201...formance-index
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Download.jpg‎ (330,1 KB, 201x gelezen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2022 om 10:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2022, 11:22   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.436
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's Zwitserland, niet Belgistan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 15:19   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend
Wel zullen u maar niet kwalijk nemen dat u het verschil tussen investering en kosten niet kent.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 16:35   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!
Kijk naar de verdubbeling van het aantal sporen tussen Gent en Brugge.
Daar zijn ze al 50 jaar aan bezig. Toen de spoorlijn er eeuwen geleden kwam, doorsneed die talloze bestaande wegen, zorgende voor knelpunten en files op de overgeblevene, en massa's energie en tijds verspilling door de langere trajecten van het om moeten rijden.
In recente jaren hebben ze er weer een miljard tegenaan gesmeten. De rest van de overwegen gesloten, en alweer enkele overblijvende voor alle verkeer gereduceerd tot enkel fietsers en voetgangers.
Net zo de autostrade E40 er parallel mee. Bruggen voor alle verkeer, gereduceerd eerst tot enkel nog tractoren via een hoge drempel in het midden waar enkel een tractor over kan, en later de helft van de brug vol betonblokken zetten, ja zelfs dode boomstronken, een gangetje overlatrende voor fietsers.
De economische kost van die onderbrekingen is gigantisch.
En dat terwijl dat spoorwegbedrijf jaar na jaar de verliezen verder opstapelt.
Die spoorweg loopt als een Berlijnse Muur doorheen het land.
En ze veranderen de ooit vrije ongehinderde wegen naar spitsroeden waarbij ze chauffeurs die de spoorweg willen kruisen, eerst kilometers de andere richting uit forceren. Bvb de gewestweg die loopt langs Nevele naar Zomergem (nu Lievegem), ze hebben er een stuk rondweg rond gelegd als vervanging van een centrale overweg. Iemand die van het tussenliggend dorp komt en naar het noorden > zomergem wil, verplichten ze vanaf de oude weg rechtsaf te slaan, naar de spoorweg, eronder, tot een rotonde nog een km verder en pas daar kan hij draaien om naar Zomergem te rijden.
En zo overal. Tussen Bellem en Aalter, vroeger 3 trajecten, ze hebben 1 overgelaten en de 2 andere via betonblokken en zelfs complete heraanleg > halvering enkel voor fietsers van 1 van de 2.
En elk jaar krimpen ze het wegennet verder in.
Je ziet duidelijk waarmee ze bezig zijn: het scheppen van een totalitaire wereld, op alle vlakken.
Een pasje een vergunning een ticket een certificaat voor dit dat en alles.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 09:10   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel zullen u maar niet kwalijk nemen dat u het verschil tussen investering en kosten niet kent.
Oei.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 13:07   #17
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Goede investeringen voor de NMBS.
Ook investeringen in Hasselt om het station te renoveren.
Ik kan het alleen maar toejuichen.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 17:19   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Goede investeringen voor de NMBS.
Ook investeringen in Hasselt om het station te renoveren.
Ik kan het alleen maar toejuichen.
Welke investeringen?
Ik heb daar nog niets van mogen / kunnen lezen.
Alleen dat ze weeral nen hoop geld gaan steken in een onderneming waarvan de werknemers niet gemotiveerd zijn om een perfecte dienstverlening te garanderen.

Ik herinner mij nog dat het aantal vertragingen sterk verminderde, niet doordat de treinen stipter reden, maar door anders te rekenen. Treinen die minder dan 10 minuten vertraging hadden, werden / worden aanzien als stipt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2023, 04:10   #19
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke investeringen?
Ik heb daar nog niets van mogen / kunnen lezen.
Alleen dat ze weeral nen hoop geld gaan steken in een onderneming waarvan de werknemers niet gemotiveerd zijn om een perfecte dienstverlening te garanderen.

Ik herinner mij nog dat het aantal vertragingen sterk verminderde, niet doordat de treinen stipter reden, maar door anders te rekenen. Treinen die minder dan 10 minuten vertraging hadden, werden / worden aanzien als stipt.
Als we nu eens 10 % minder belasting betalen en wij beschouwen het als volledig betaald, zou dat lukken.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2023, 07:15   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Als we nu eens 10 % minder belasting betalen en wij beschouwen het als volledig betaald, zou dat lukken.
Stak plan en we zitten binnen de marge.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be