![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Overheid zou beter ook als voorwaarden faktuur van pellet kachel vragen!!
Stel iemand zonder pelletkachel koopt 1 ton pellets en int de 250 euro premie met het faktuur en verkoopt nadien de Pellets voor 50 euro minder door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Is geen strikvraag, u kan toch tellen wat de fraude is.
En daarom moet overheid ook faktuur van pellet kachel laten bijvoegen. Zelfs mensen met houtkachel en een pellet korf komen in aanmerking voor die premie als ze 1 ton pellets kopen, wat ze met de pellets nadien doen is voor hun rekening, hopelijk opstoken in pellets korf? Laatst gewijzigd door Deo : 31 januari 2023 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in mijn geval: ik betaal 70 euro voor gas per maand en ik krijg in jan, feb en maart telkens 135 euro. Dus 65 euro 'winst' per maand. Waarom mag ik, met gas, wel winst maken op de premie en iemand met pellets niet? Bovendien kan je die premie enkel aanvragen als je nog geen premie voor gas oid gekregen hebt. Iemand die dus niet met pellets stookt en van deze 'truc' gebruik wil maken mag ook nog geen enkele andere premie aangevraagd hebben. Of fraude dus 'om de hoek ligt' durf ik te betwijfelen...
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() de belgische achterdeurtjes
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand daadwerkelijk pellets gebruikt als hoofdverwarming en dus recht heeft op die premie gaat die gewoon de premie houden en niet uw constructie toepassen. De premie is hoger dan de winst die je op een pallet pellets kan maken. Iemand die pellets niet als hoofdverwarming gebruikt heeft heel waarschijnlijk al een andere premie ontvangen (elektriciteit, aardgas, stookolie,...) en kan dus sowieso geen aanspraak meer maken op de pellet-premie. Ik zie dus niet goed in wie er van uw fraude-constructie gebruik gaat (kunnen) maken.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik zie dus niet goed in wie er van uw fraude-constructie gebruik gaat (kunnen) maken.
__________________ handelaren in tweedehands
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zijn er die altijd uit de boot vallen en 500 euro uitgeven met daarop 40 %winst in doorverkoop.
Fraude zit in alles of rode in wite mazout omzetten vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de premie voor pellets niet voorbehouden voor die mensen die geen premie konden bekomen voor gas en voor stookolie?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, je kan als gezin maar 1 premie krijgen.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pellets zijn veel te duur geworden.
Bovendien verbruikt zo'n kachel ook veel stroom bovenop. En ze zijn veel te duur in aankoop. Met een te laag warmte opbrengst.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 januari 2023 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Premies om hout te stoken ... goe bezig ... zeker gezien nogal wat van dat pelletkachelhout uit oerbossen blijkt te komen!
Maar zelfs mocht het kweekhout zijn ... de prijzen voor bouwhout stijgen de pan uit ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() pellets zijn toch gemaakt van zaagsel
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo'n kachel een paar keer gebruikt op een vakantieadres. Gezellige warmte. Een nakomeling heeft er een op hun tweede verblijf in het zuiden van Frankrijk. Ze kunnen het spel leuk aansteken een paar uur voor aankomst, met een app. Ge moet soms eens verder kijken dan uwe neus lang is hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot daar het gezever over fraude ... van de forum-pelletswarmte-logen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Al een geluk dat ze die uiteindelijk niet hebben omgebouwd, maar hebben afgebroken. |
|
![]() |
![]() |