![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Deze zone 30 en onangekondigde trajectcontroles zijn pesterijen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 100,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Boortmeerbeek. Een zone 30 in deze straat en dan onaangekondigde trajectcontrole.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230222_95050353 Citaat:
![]() Citaat:
En onaangekondigde trajectcontrole. Dat is gewoon geldklopperij
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien past de wegbeheerder de voorschriften niet toe van zelfverklarende wegen bij een 30 kmh binnen de bebouwde kom. Nada, niets, nothing, geen poorteffect, geen verkeersdrempels, geen andere wegverharding, enz... Enkel het bord een 30 kmu te laten aankondigen is totaal verkeerd. Fietsers hebben een veilig apart verplicht fietspad in beide richtingen zelfs aan ene kant gescheiden door biggeruggetjes, de andere kant is verhoogd. Fietsers zijn daar goed zichtbaar (kaarsrechte weg). Bovendien brede voorrangsweg door de bebouwde kom, in de verte zie ik een voorrangsbord B15 in de bebouwde kom. Dus nergens een voorrang-van-rechts regime op die weg door de bebouwde kom, het is dus een hoofdweg. Ook geen fietsoversteekplaats aldaar, geen voetgangersoversteekplaats dus helemaal geen reden daar 30 kmu op te leggen. NUL draagvlak. BRON: (ik plak het voornaamste van de 10 blz) Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2023 om 23:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard zijn dat pesterijen. Alles is welkom om de burger geld uit de zakken te halen. Meestal heeft dat niets met verkeersveiligheid te maken.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een liberale burgemeester ....
(de nva zit er ook in de meerderheid; echter maar met een (01) schepenambt ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rotselaar en Haacht gaan al dezelfde richting uit. Ik moet gelukkig niet meer aan die kanten zijn.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ik wil er geen politieke discussie van maken, ook liberalen doen domme dingen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is kortbij, maar ik moet daar gelukkig ook bijna nooit zijn.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriend van mij kreeg 10 boetes op rij omdat hij iets te snel reed bij een weg met trajectcontrole. De snelheid was er verlaagd van 90 km/u naar 70 (gewoon de borden van 90 weggehaald) en trajectcontrole ingevoerd. 90 km/u als uizondering op een gewone tweerichtingsweg. Iedere morgen en iedere avond reed ie te snel (van en naar het werk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Welke straat is dit aub? GEVONDEN: Burggraaf G. Terlindenlaan. In streetview lijkt het alsof de paal voor de camera's er al staat: https://www.google.com/maps/@50.9798...7i16384!8i8192 De bebouwde kom is er blijkbaar groter geworden/geherdefinieerd! Voordien begon die slechts vanaf de Bieststraat: https://www.google.com/maps/@50.9796...7i16384!8i8192 Laatst gewijzigd door Stoemelings : 23 februari 2023 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 23 februari 2023 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wit F1-bord bebouwde kom betekent ook 50 kmu, die wordt opgeheven door de C43 met 30 kmu. Gewoon eens die extra richtlijnen lezen wanneer 30 kmu mag. Of gewoon eens naar Nederland kijken hoe men daar de wegsecties met 30 kmu aanlegt. Citaat:
![]() Mooie foto overigens op streetview van een bebouwde kom die er geen is, er ks zelfs geen lintbebouwing te zien. Enkele huizen achter het groen aan de linkerkant, een bos aan de rechterkant.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2023 om 12:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het artikel vind ik niet terug, maar een tijdje geleden las ik dat de gemeentes zelf de boetes mogen innen als het gaat om lichte snelheidsovertredingen in zones 30 en 50. GAS boetes dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben m.a.w. belang bij zoveel mogelijk overtredingen. Vandaar de wildgroei aan absurd lage snelheidsbeperkingen en camera's.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen we niet naar 5km/u gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een we g waar je 90 mocht rijden ipv 70. Plots werd dat 70 met trajectcontrole, mijn vriend ging er van uit dat het nog steeds 90 km/u was. De advocaat van de rechtsbijstandverzekering heeft een proces aangespannen. Ik ben benieuwd wat de politierechtbank daar van gaat maken. Volgens z'n advocaat had er minstens een bord moeten staan met "opgepast, gewijzigde snelheid". Het mooie van alles is, dat het maar over een stuk van de weg gaat, in het eerste stuk moogt ge nog steeds 90 rijden, en plots, na een kruising, is dat 70 km/u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar maand geleden stonden de struikrovers vanuit mijn tuin te flitsen.
Ze hadden hun multanova of gatso net opgesteld achter de haag van mijn gebuur zo vanuit mijne voorhof , dat is net op het midden van een lang stuk, dus men durft daar al eens wat harder doorfietsen dan zou mogen. (vroeger mocht je hier 90) Smeerlappen waar niet eens komen vragen om mijn erf te betreden (voor hetzelde had ik er hune kop afgeschoten... ) Anyway, blijkt dat ze dat nog mogen ook... Dus heb ik countermeasures genomen en een haag aangeplant, zelf met die jonge plantjes kunnen ze daar niet meer door fotograferen en als ze een plantje scheef stoempen zal het hun godverdomme geld kosten. |
![]() |
![]() |