![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik belde met een N-VA parlementslid en vroeg of er kans is dat de N-VA het Cordon Sanitaire in 24 ging breken.
Zijn antwoord was nee, omdat als een VB/N-VA coalitie het goed doet, in 29 de kiezers zeggen, kijk met het VB werd het anders en dan stemmen ze nog massaler VB. Mocht het VB een bende prutsers zijn dan verliest de N-VA ook omdat ze heel het establishment tegen zich krijgen omdat ze het Cordon doorbroken hebben. De N-VA verliest dus altijd in 29 als ze met het VB regeren, daarom gaat de N-VA ook het Cordon Sanitaire niet breken en blijft een stem op het VB dus zinloos!
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okay.
Ik stem vanaf nu zeker VB.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het een pure gok zijn maar ik denk dat u zeker niet alleen zal zijn die zijn stem aan het VB zal 'geven'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, is er een alternatief ??? Ik denk het niet.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met "Ik denk het niet" heeft u het bij het rechte eind.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat besluit had ik al langer getrokken. En ik ben blij dat mijn e-mail naar die partij toch enig gevolg lijkt te krijgen. ![]() https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=10 Citaat:
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 februari 2022 om 12:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KAP uw stem allemaal maar in de VB-VUILNISBAK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, we mogen zelf kiezen? Hoe vriendelijk van u Henri.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
U kunt kiezen voor een nutteloze stem achter een cordon. Of u kunt iets nuttigs doen met uw democratische stem.
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is er een positief alternatief. Niet gaan stemmen of blanco / ongeldig stemmen. Dan houdt u de partijen die effectief deelnemen aan de macht een wortel voor van een onaangeboorde vijver kiesvee. Hoe groter die vijver wordt, hoe meer inspanningen de partijen gaan doen om toch maar uit die vijver te kunnen vissen. En hoe meer het besef doordringt echt iets te moeten doen voor de burgers (en niet werken belonen met 2 jaar langer te moeten werken bvb) Op dit moment is de vijver nog klein (± 15 % - dus meer dan de klassieke trado'tjes). Met hoe meer dat we zijn, hoe meer we gaan wegen op het bestuur. Dit in tegenstelling tot een VB stem, die toch maar nutteloos achter het cordon wordt geneutraliseerd.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 februari 2022 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Er zijn genoeg nieuwe partijen: VRIJHEID, Vista, Referendumpartij en als je een grapjas bent BUB!
![]() Je kan Vivaldi stemmen, als protest heb je enkel langs links PVDA en langs rechts VB. Ik ga een democratische proteststem uitbrengen, op VRIJHEID!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tgoh, er zijn programmapunten waar N-VA en VB erg ver van elkaar staan.
N-VA is bijvoorbeeld veel rechtser op economisch vlak. Nu Open VLD zo links is geworden, is N-VA de enige mogelijkheid voor klassiek-liberalen. Voor heel wat N-VA-ers is het VB geen optie (vooral de stemmers die N-VA heeft afgenomen van CD&V en Open VLD). Een groot deel van de stemmers die potentieel op VB stemmen, zijn nu al teruggekeerd naar het VB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 10 februari 2022 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het verstandig/lucratief is het VB constant af te branden, weet ik eerlijk gezegd niet. Wel weet ik dat als er dingen moeten worden veranderd (ten voordele van de regio's en ten nadele van het federale niveau), men hiervoor sowieso de CD&V zal nodig hebben. Of u dat nu wil of niet. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 februari 2022 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het ???