![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rodelen: opgewaardeerde vorm van sleetje rijden
Roddelen: slecht praten over iemand Verrassen: meestal 'hoera!' Verassen: zelden 'hoera!' Je kent ze wel: werkwoorden die maar in 1 letter verschillen maar toch een heel andere betekenis hebben. Bestaan die enkel in het Nederlands of kennen jullie er ook zo in andere talen? Bij exotische talen (Swahili, Mandarijn, Kortrijks,...) zeker niet de vertaling vergeten! Kortom: leer eens (een deel van) een taal op spelende wijze!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ‘t Engels maakt 1 letter soms ook een wereld van verschil:
Dear I’m having a great time, I wish you were her(e)
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rauwkost.
Ik heb dat hier ooit ergens geschreven dat ik in de winkel echt een bordje zag staan met daarop: "rouwkost". Mijn goesting was direct over om zo'n bakske te kopen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al altijd (en nu nog steeds) last met het Frans : compte, conte en comte.
Moet altijd weer hard nadenken wat ik moet gebruiken.