![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...c6c3935ef&ei=5
Ik denk dat Bruno hier een punt heeft. Dit is heel goedkoop (voor eigen doeleinden) gebruik maken van veel, heel veel menselijk leed. Zoiets doe je niet, zeker niet in zo'n functie. Ik hoop dat dit als een boemerang terug in z'n gezicht terecht komt. Historicus Bruno De Wever over Davidster van Israëlische ambassadeur: "Dit is misbruik van de geschiedenis" Artikel van Heidi Van Rompuy • 13u Even terug naar de VN-Veiligheidsraad van gisteren. De Israëlische ambassadeur Gilad Erdan kondigt aan dat hij en zijn team een gele davidster zullen dragen tot de Veiligheidsraad de gewelddadige aanval van Hamas van 7 oktober veroordeeld. "Sommigen van jullie zijn vergeten waarom dit orgaan is opgericht", zei Erdan. De Verenigde Naties zijn namelijk opgericht na de Tweede Wereldoorlog. Het is tijdens die periode dat alle joden - onder het naziregime - zo'n gele Davidster moesten dragen, zodat iedereen kon zien dat ze jood waren. Erdan lijkt zo een link te leggen tussen de Holocaust en de gruweldaden van Hamas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was ook mijn bedenking: zich wentelen in zelfbeklag.
Wat niet belet: Het moet daar echt klote zijn om daar in Israël te wonen. Je buurland dat je land en de inwoners wenst weg te vegen "van de rivier tot aan de zee", en daar ook werk van maakt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diene De Wever staat weer langs de verkeerde kant van de geschiedenis.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diezelfde paljas maakt wel vergelijkingen met de jaren dertig wanneer men kritiek heeft op de islam. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Historicus van mijn kloten.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 1 november 2023 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed mogelijk dat hij een puik historicus is. Maar als mens die zich laat horen in de media, is hij er wel een met een verborgen agenda. "Opinies verpakt als wetenschap of onderzoek".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 november 2023 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |