![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Meerdere ernstige biedingen" om Makro over te nemen, morgen start winkelketen met uitverkoop
Er zijn meerdere kandidaten om de noodlijdende winkelketen Makro Belgium over te nemen. Dat laat gerechtsmandataris Nick Peeters weten, die het biedingsproces faciliteert. Morgen start overigens een totale uitverkoop in de verschillende Makro-vestigingen in ons land. Als "kind" was het een belevenis om met je ouders mee te gaan naar de Makro. ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/15/makro-overname/ Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 november 2022 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grand Bazar, Sarma ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gustje van de melkboer, Staans van Mieke van de Kaantenier, Zeef Herman...
Ook allemaal al lang verdwenen...
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren er goeie en niet duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja wij belanden wel eens in De Pinte , eerst Business gaan doen in Deinze en dan stoppen in de Makro, de kinders onder 12 jaar mochten niet mee binnen dus dat was kamperen in de ristorante met de Bomma ne pannekoek en ne grote cola.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn eerste studentenjob was in de Makro.
Veel domme klanten. Maar dat is allicht in alle winkels
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu je het zegt. Kinderen mochten niet binnen in de Makro, en ik heb nooit begrepen waarom. De winkel had wel een gratis kinderopvang. In Machelen toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() een betje dicriminerend voor wie geen btw-nummer heeft
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die van de food mochten destijds ook in de non-food binnen ... Als dat géén discriminatie was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (zal dan toch maar niks kopen bij den Macroo) Laatst gewijzigd door kelt : 16 november 2022 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat je dat op het laatst nog nodig had. Vroeger geraakte je er enkel met een BTW-nummer of via een vereniging binnen maar dat was zo al een tijdje niet meer zo. Door de val van de muur met meer (arbeids)concurrentie als gevolg en door immigratie schiet er van het verenigingsleven niet veel meer over.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De makro voor mij dat is "na het winkelen zo'n kaartje aan de rubber van je autoraam vinden zodat je gaat denken, gvd is mijn auto al zo oud .."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Makro is/was hetzelfde als de ‘malls’/shoppingcentra of hypergrootwarenhuizen. Alles op één plek.
Dat is nu overgenomen door Bol en andere Amazons. Je vindt er ook alles, veel meer keuze en je kan gemakkelijk prijzen vergelijken.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, in het begin was een btw-nummer hebben noodzakelijk. Nadien had een bedrijf of organisatie een klantenkaart waarmee werknemers in de Makro konden winkelen. Het ging om het concept. Er bij mogen behoren. Zielig eigenlijk, achteraf beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Makro was de allereerste echte Hypermarkt (waar je zowel tv's, onderbroeken, verse mosselen als meubels kon kopen, netjes verdeeld in Food en Non-Food)
Mijn eerste gsm heb ik nog bij Makro gekocht. Ondertussen zijn er in elke provinciestad vijf of zes supermarkten, dat het zeker niet meer lonend zou zijn om 50km verder bij Makro te gaan winkelen. Hier waar ik woon is een heel grote Carrefour, een grote Colruyt, een Lidl, een Aldi en nog een drietal kleinere superettes. Waarom zou ik dan nog tot Machelen rijden als het allemaal vlakbij te koop is. Jaja, de "Ster-aanbiedingen" behoren definitief tot het verleden.
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik me goed herinner, heb ik vroeger als kind ergens rond Oostende zo'n winkel bezocht waar je feitelijk niks kon kopen, maar wel bestellen via een catalogus (zo'n 35 jaar geleden wel).
Geen idee meer hoe het heette, m'n opa was er zot van. Ge kon daar ook alarmpistolen enzo bestellen dacht ik. Anyway, de Makro. Strip lezen in den opvang zuigde. Die hadden destijds zo wel amiga's enzo staan waar ik gefascineerd door was, maar niet kreeg van onze pa omdat we al een computer staan hadden. Ah, de Makro, good old days. Best lekkere zeetong in het restaurant ook.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze reden daar wel rond met kooi apen etc, misschien dat het met de veiligheid te maken had of zo ? Geen idee eigelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |