![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Besten,
vele geledingen van ons land en Vlaanderen draaien vierkant, wie moet alles terug op de goede sporen zetten wie stelt u voor al minister van Justitie? wie stelt u voor als minister van onderwijs? van buitenlandse zaken? van financiën? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samson Mega Mindy Kapitein Zeppos |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat de Van Rossem het tijdelijke met het eeuwige heeft gewisseld anders coopteerde ik hem al minister van Economie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van deze bende geen enkele.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze op de politieke lijsten gestaan hebben, zijn ze in essentie totaal ongeschikt voor de taak als leidinggevende verantwoordelijk van een ministerie.
Wat schrijf ik, zulke figuren zou ik nog niet eens de leiding laten hebben over een Dixie/Portapotty ergens in't midden van de Ardense bossen. Maar wie wel... Bekwame mensen willen hun handen niet branden aan zo'n ondankbare taak.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook geen die op geen enkele lijst heeft gestaan. Geen “vriendjes van” dus.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() België heeft veel ministers, doch we hebben er één tekort.
De minister van afschaffing, die mens zou veel werk hebben. Ik weet dat dit een utopie is. T'is maar een idee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderwijs: Palieter. Buitenlandse zaken: Prins Albert. Financiën: Abt Manu Van Hecke.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Justitie : Christian Van Eycken
Onderwijs : Fouad Adihar Buitenlandse zaken : Monseigneur le Prince Laurent Fianciën : Sihame El Kaouakibi
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() 'k en zal het zelve op moeten lossen denk ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Financiën: Melikan Kuçam
Onderwijs: Guido Gezelle Patisserie: Guy D’haeseleer Chinese Zaken: Philip Dewinter
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onderwijs: Nabilla Ait Daoud, zij wil het leesplezier stimuleren bij allerjongsten. Buitenlandse zaken, Koen Kennis momenteel schepen van financiën te Antwerpen. In zijn kiescampagne stoeft hij dat er extra velostationnetjes zijn bijgekomen. Over financiën spreekt hij geen woord. Financiën : Els van Doesburg, zij heeft een toekomstvisie voor de begraafplaats Schoonselhof. Allen daarheen, hoe rapper ge daar ligt hoe minder pensioen ze moet betalen. PS. Heb net hun folder in de bus gekregen. Ik zeg niet dat er geen goede N-VA ers zijn, maar deze overtreffen alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bestaat wel hoor: de minister (of staatssecretaris) van administratieve vereenvoudiging. Quickie begon zijn ministeriële loopbaan zo als ik me niet vergis. Hij heeft er wel niets van terecht gebracht zoals we van die blaas gewoon zijn geraakt.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klaplopersbaan ipv loopbaan.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gaf 15 jaar les, was 10 jaar schooldirekteur en heeft dus recht van spreken. Hij is nu burgemeester van Bredene. Hij kent een & ander van lokale én regionale politiek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb maar één wens: dat de Franstalige ministers in de federale regering geen bakkes Nederlands kunnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) vuile sos
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |